Fortæl mig dit Kælenavn :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2012

LRJ

Jeg bliver kaldt for barbie, mulle af Julie
Da Jeg var yngre var det Kiddy alle kaldte mig

Julie bliver kaldt., uli, juli, tulle, tut tut, julle, sunshine, hun har faktisk mange kælenavne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

henh01

Jeg har altid heddet Lunte af mine forældre, min bror Mulle.

Min datter hedder Tulle og min søn hedder Basse/Batman

Anmeld

6. oktober 2012

Rosengreen

Jeg har kendt en Frederikke som blev kaldt Frikke  Synes det var så sødt, og så kom det af, at et barn i hendes vuggestue ikke kunne sige Frederikke 

Anmeld

6. oktober 2012

blomst84

Finemoar<3 skriver:

Ta daaaa , det er så opfindsomt et kælenavn - jeg blev også kaldt sabbe da jeg var lille

(fedt at der er en Sabrina mere på siden)

Nu bliver jeg kaldt Honey, ved faktisk ikke hvorfor..

datteren hedder Josefine, bliver kaldt Fine eller musen

Skønt navn du har og lidt specielt, for det er sjældent man møder nogen med det navn og skægt du også er blevet kaldt sabbe

Anmeld

6. oktober 2012

SussieThyssen

Tullepoder skriver:

Hej Piger

Vi fik en lille pige i sep, som vi har valgt skal hedde Frederikke, men jeg vil gerne have et kælenavn til hende. Synes det er så hyggeligt. Har selv et, og bliver ikke kaldt andet af min forældre.. Samt vi har en pige i forvejen, som hedder Malou, eller Lulu i daglig tale

Kunne godt tænke mig at høre hvad i kalder jeres barn/børn, eller selv er blevet kaldt. Og også gerne hvad i mener passer til en lille Frederikke

På forhånd tak...

Lidt mærkeligt..for Malou er KÆLENAVNET til Marie-Louise, så det du nu vil have er et kælenavn til kælenavnet 

Men det er uendelig svært for andre at vælge kælenavne til nogen, som de slet ikke kender.
Det er jo personligheden på personen, der også er med til at give kælenavne.
Nogle personlighder egner sig bare ikke til kælenavne, andre gør.

Mine unger har alle 3 kælenavne, men den ældste vil kun have at den nærmeste familie og enkelte nære venner bruger det, ellers har hun fra helt lille været meget bestemt omrking det. INGEN skal kalde hende andet end det hun hedder.
Hvor de to andre intet har imod at få forskellige kælenavne eller "nicks" 

Og naturligvis har jeg også haft mine, og har det stadig.
Da jeg var helt lille kaldte min far mig for Pingu..fordi jeg baskede med armene som en lille pingvin, men senere fik jeg kælenavnet "Gysse" 
Det har dog i mange år været en stor hemmelighed, men jeg er så gammel nu, at jeg er vokset fra "pinligheden" i det og ingen bruger det mere...hehe! De der gjorde er for længst døde og borte.
Egentligt kommer navnet fra en historie skrevet af den også forlængst afdøde naturforsker Ingvald Lieberkind om en lille nysgerrig gris, der hed Gysse, og som drog ud på egne veje for at se og opleve verden uden for stalden. Og jer der efterhånden kender mig, kan jo nok regne ud, at det var et navn, der passede godt på mig, for jeg var altid på opdagelse alle steder, og somme tider blev jeg også væk ligesom den lille gris.  

Faktisk er mit navn Sussie også et kælenavn, for det kommer af det hæbraiske navn Susannah, der betyder lilje, og så har det udviklet sig derfra.
Da jeg i sin tid skulle have navn, kunne mine forældre ikke blive enige.
Min mor VILLE have Susanne medens min far egentligt helst ville kalde mig Susse (efter Susse Vold som han havde kendt som ung mand, da han var gode venner med hendes mor Maguritte Viby..og var helt vild med det navn) eller Sussie, som han også synes var ganske sødt.
Men...som kvinder er flest, så vandt min mor og jeg fik navnet Susanne. Men problemet er..at jeg aldrig har brudt mig om det navn. Nok også derfor jeg så stiltiende accepterede mit kælenavn, da jeg faktisk hellere ville kaldes Gysse end Susanne.

Nå...men gennem mit liv, så kaldte min far mig meget sjældent for Susanne..han kaldte mig næsten altid Susse eller Sussie, og da jeg siden i skoletiden kom i en klasse med flere, der hed Susanne, så var det naturligt for mig at blive kaldt Sussie.
Jeg har nemlig selv altid elsket det navn og følt at netop Sussie er lig med den jeg er.
Siden i mine år som prof. sangerinde, ja så tog jeg navnet (og det var længe før Sussie og Leo kom på banen, skal jeg lige tilføje) Så i en lang række år, var det mit anerkendte kunstnernavn.
Til sidst brugte jeg det hele tiden, og jeg blev dødtræt af alt det rod med hvornår jeg kunne underskrive mig med hvad, så jeg tog konsekvensen og smed i al stilhed Susanne ud og lavede det om til Sussie.

I dag er der rent faktisk kun meget få mennesker, der bruger mit gamle navn, og de få der gør, kan nærmest kun tælles på to hænder, hvilket ikke gør mig spor.
Selv min mor kalder mig Sussie eller Susse, så i den sidste ende vandt min far alligevel.

Så summa sumarum...jeg vil ikke blande mig i dine børns kælenavne. Vælg dem I synes passer bedst til jeres børns personlighed, men bliv ikke forbavsede, hvis de på et tidspunkt ikke vil have I bruger dem

Kærligst
Sussie 

Anmeld

6. oktober 2012

Musen5

Tullepoder skriver:

Hej Piger

Vi fik en lille pige i sep, som vi har valgt skal hedde Frederikke, men jeg vil gerne have et kælenavn til hende. Synes det er så hyggeligt. Har selv et, og bliver ikke kaldt andet af min forældre.. Samt vi har en pige i forvejen, som hedder Malou, eller Lulu i daglig tale

Kunne godt tænke mig at høre hvad i kalder jeres barn/børn, eller selv er blevet kaldt. Og også gerne hvad i mener passer til en lille Frederikke

På forhånd tak...

Hej,

jeg bliver som oftest kald mus ell musen (kort for Mettemus som min far kaldte mig som lille)

Ungerne hedder ungerne Liv, Benjamin, Gabriel og Leah... De bliver kaldt

PIV (Hun er et rigtig pivedyr når hun ikk får sin vilje)

BENNI (Han kunne ikke sige Benjamin da han var lille så han forkortede det selv)

GUBBI/BASSE (Fordi han lignede en fisk som lille når han spiste)

og

Lækkermåzen og fnyff(Fordi Benjamin kaldte hende Leah Lækkermåz første gang han så hende og fnyff er den lyd hun laver når hun nyser)

Et muligt kælenavn til en Frederikke kunne vel bare være rikke????

/Mette

Anmeld

6. oktober 2012

Finemoar<3

blomst84 skriver:

Skønt navn du har og lidt specielt, for det er sjældent man møder nogen med det navn og skægt du også er blevet kaldt sabbe

Det er nemlig et specielt navn vi har os, men det skal jo passe til vores personligheder!

Med vores navn er der næsten ikke andet end sabbe

Anmeld

6. oktober 2012

Dinna88

Mim niece har jeg kaldt mange ting. Bullergøj da hun var baby. Nuggi har dog holdt ved. Og så hedder hun også tutter Men jeg er den eneste der kalder hende disse navne, dog smittet det ubevidst andre, og jeg har taget min søster i at kalde hende Nuggi

Selv har jeg svært ved at reagere på mit eget navn, da jeg aldrig er blevet kaldt det. Min mor har altid kaldt mig sveske, men derudover Kritter. Det er min familienavn. Ellers er jeg altid blevet kaldt Dinna Min far kalder mig mus. Og min kæreste kalder mig Honey - som han dog staver honny  

Anmeld

6. oktober 2012

Palaja

Jeg hedder Maja. Min far og min mormor har altid kaldt mig Majse. Der udover er der venner som kalder mig Majsa og Maja Palaja Min datter hedder Marie, hende kalder jeg ofte bare Mie eller musling. Til min kærestes store iritation. Han mener jeg skal kalde hende det hun hedder, selvom han aldrig bliver kaldt andet end Valde af både venner og familie. Han hedder Valdemar.

En Frederikke vil nok nemt komme til at Rikke tror jeg. Ellers er der jo sådan nogle kælenavne man kan bruge til alle som, basse, skattemus, Tullemus og andet i den dur 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.