Tullepoder skriver:
Hej Piger 
Vi fik en lille pige i sep, som vi har valgt skal hedde Frederikke, men jeg vil gerne have et kælenavn til hende. Synes det er så hyggeligt. Har selv et, og bliver ikke kaldt andet af min forældre.. Samt vi har en pige i forvejen, som hedder Malou, eller Lulu i daglig tale 
Kunne godt tænke mig at høre hvad i kalder jeres barn/børn, eller selv er blevet kaldt. Og også gerne hvad i mener passer til en lille Frederikke 
På forhånd tak...

Lidt mærkeligt..for Malou er KÆLENAVNET til Marie-Louise, så det du nu vil have er et kælenavn til kælenavnet 
Men det er uendelig svært for andre at vælge kælenavne til nogen, som de slet ikke kender.
Det er jo personligheden på personen, der også er med til at give kælenavne.
Nogle personlighder egner sig bare ikke til kælenavne, andre gør.
Mine unger har alle 3 kælenavne, men den ældste vil kun have at den nærmeste familie og enkelte nære venner bruger det, ellers har hun fra helt lille været meget bestemt omrking det. INGEN skal kalde hende andet end det hun hedder.
Hvor de to andre intet har imod at få forskellige kælenavne eller "nicks" 
Og naturligvis har jeg også haft mine, og har det stadig.
Da jeg var helt lille kaldte min far mig for Pingu..fordi jeg baskede med armene som en lille pingvin, men senere fik jeg kælenavnet "Gysse" 
Det har dog i mange år været en stor hemmelighed, men jeg er så gammel nu, at jeg er vokset fra "pinligheden" i det og ingen bruger det mere...hehe! De der gjorde er for længst døde og borte.
Egentligt kommer navnet fra en historie skrevet af den også forlængst afdøde naturforsker Ingvald Lieberkind om en lille nysgerrig gris, der hed Gysse, og som drog ud på egne veje for at se og opleve verden uden for stalden. Og jer der efterhånden kender mig, kan jo nok regne ud, at det var et navn, der passede godt på mig, for jeg var altid på opdagelse alle steder, og somme tider blev jeg også væk ligesom den lille gris. 
Faktisk er mit navn Sussie også et kælenavn, for det kommer af det hæbraiske navn Susannah, der betyder lilje, og så har det udviklet sig derfra.
Da jeg i sin tid skulle have navn, kunne mine forældre ikke blive enige.
Min mor VILLE have Susanne medens min far egentligt helst ville kalde mig Susse (efter Susse Vold som han havde kendt som ung mand, da han var gode venner med hendes mor Maguritte Viby..og var helt vild med det navn) eller Sussie, som han også synes var ganske sødt.
Men...som kvinder er flest, så vandt min mor og jeg fik navnet Susanne. Men problemet er..at jeg aldrig har brudt mig om det navn. Nok også derfor jeg så stiltiende accepterede mit kælenavn, da jeg faktisk hellere ville kaldes Gysse end Susanne.
Nå...men gennem mit liv, så kaldte min far mig meget sjældent for Susanne..han kaldte mig næsten altid Susse eller Sussie, og da jeg siden i skoletiden kom i en klasse med flere, der hed Susanne, så var det naturligt for mig at blive kaldt Sussie.
Jeg har nemlig selv altid elsket det navn og følt at netop Sussie er lig med den jeg er.
Siden i mine år som prof. sangerinde, ja så tog jeg navnet (og det var længe før Sussie og Leo kom på banen, skal jeg lige tilføje) Så i en lang række år, var det mit anerkendte kunstnernavn.
Til sidst brugte jeg det hele tiden, og jeg blev dødtræt af alt det rod med hvornår jeg kunne underskrive mig med hvad, så jeg tog konsekvensen og smed i al stilhed Susanne ud og lavede det om til Sussie.
I dag er der rent faktisk kun meget få mennesker, der bruger mit gamle navn, og de få der gør, kan nærmest kun tælles på to hænder, hvilket ikke gør mig spor.
Selv min mor kalder mig Sussie eller Susse, så i den sidste ende vandt min far alligevel.
Så summa sumarum...jeg vil ikke blande mig i dine børns kælenavne. Vælg dem I synes passer bedst til jeres børns personlighed, men bliv ikke forbavsede, hvis de på et tidspunkt ikke vil have I bruger dem 

Kærligst
Sussie