Som overskriften siger så sveder jeg rigtig meget. Det er ikke sådan at jeg går og lugter, det har jeg ikke selv indtryk af og mine omgivelser siger at det ikke er noget de lægger mærke til.
Men jeg får så utrolig nemt svedpletter under armene. Det giver naturligvis skjolder på tøjet, så det gør at jeg kun kan købe bestemte udvalgte tøjstykker, mest i sort meget mørkt. Der er også nogle stoffer jeg ikke kan bære, da det kan være med til at gøre pletterne under armene værre. Hvis jeg feks cykler 4-5 km, så er jeg fuldstændig våd af sved. Under brysterne, i folderne på maven, omkring ballerne og jeg er nødt til at skifte tøj. Det er så forfærdeligt!
Det er en rigtig stor belastning! Det kan være både når jeg dyrker fysisk aktivitet, støvsuger eller cykler, men også hvis jeg feks har en længere snak hvor jeg er på, nervøs eller til et oplæg på mit arbejde. Jeg kan endda sidde stille og svede, evt til et kursus feks.
Jeg har taget en snak med lægen som fortæller at jeg kan bruge noget sveddæmpende fra apoteket, som kan smøres på under armene. Men det svider helt vildt når jeg har barberet mig under armene så det kan kun virke enkelte dage og ikke spor effektivt. Han sagde også at man kan fjerne nogle svedkirtler, men at sveden så bare vil komme ud andre steder. Og han vil ikke tilråde mig at gøre det. Jeg har svedpads til tøjet som er fint at bruge, men de suger jo ikke alt, så de skal skiftes jævnligt.
Er der nogle gode råd fra andre til hvad jeg kan gøre? Der er virkelig tale om forringet livskvalitet, for der er så mange begrænsninger i det! 
Anmeld