Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

245 visninger
1 svar
0 synes godt om
4. oktober 2012

Anonym trådstarter

Vi har været igang med projekt baby siden maj nu, faktisk startede vi vores projekt efter jeg gik over tid i maj og vi var sikker på at den var der og blev lidt bange, vi testede positivt, og jeg begyndte desværre at bløde få dag efter, og siden da er der ikke sket noget, dog har min cyklus rykket sig rigtig meget, faktisk er den op til en uge forsinket hver eneste måned, og vi er nu henvist til gynækolog for at finde årsagen til dette.

MEN, da vi bestemte os for at gå igang passede det bare rigtig godt ind, men nu står jeg for at skulle i praktik om få måneder hvilket ville have passet rigtig godt med barsel hvis der dog bare var sket noget da vi blev enige. Vi har begge børn fra tidligere og vil bare gerne have et fælles inden der bliver alt for længe imellem børnene, men der er ikke sket noget, og jeg begynder måske at synes at det bare slet ikke er den rette tid lige nu til en baby, det vil passe rigtig dårlig ind i uddannelsesforløbet jeg er igang med.

Der er så også det at jeg er indenfor den årrække der kan få HPV vaccinen gratis, men må jo selvfølgelig ikke få den imens vi prøver at blive gravide, og havde egentlig bestemt mig for at så var den vaccine bare ærgelig, men da vi har en lang historie med kræft i familien, så ligger det jo selvfølgelig i mine tanker hvad jeg risikere ved at vælge den fra.
Jeg er så bange for at vi måske slet ikke kan få nogen sammen og så vælger jeg en vaccine fra for ingenting, som måske en dag kan redde mit liv?
Jeg er virkelig i tvivl om det her, synes det er et stort dilemma som jeg ikke kan indvige nogen i, for ingen ved at vi prøver.
Min familie presser på for vaccinen, og af personlige årsager vil jeg ikke fortælle dem at det er på grund af baby at jeg ikke får den, men fordi jeg altid er skide uheldig med pencillin og vacciner og altid får samtlige bivirkninger, og har derfor sagt at det var af egoistiske grunde jeg vælger den fra, fordi jeg er bange for hvilke bivirkninger jeg kan rammes af.

Men nu bliver jeg bare i tvivl, og har lyst til at udsætte baby nogle år, få lavet den tilbygning vi skal have, få min uddannelse færdiggjort, og få den vaccine, men føler bare det er endnu mere egoistisk af mig, for det er jo ikke kun mine følelser der er på spil, hvordan vil min mand ikke reagere hvis jeg vil udsætte det hele?

Inderst inde ved jeg at han vil forstå mig, men jeg ved også at det vil være rigtig hårdt for ham hvis vi pludselig udsætter det hele efter så lang tids prøven.

Hjælp mig damer, hvis i skal svare helt ærligt, hvad ville i så selv vælge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

Tulle83

Umiddelbart vil jeg mene at du selv svarer på dit spørgsmål.

Det lader til, at du vil slappe mest af hvis du vælger at udsætte baby og få taget uddannelse, samt vaccination.

På den anden side er der jo aldrig et perfekt tidspunkt at få baby, og det kan, desværre!!! ikke panlægges lige præcis der hvor det passer bedst. Men jeg synes bestemt at du skal sætte dig ned og få en god snak med din kæreste, hvor du også deler dine bekymringer omrking vaccination osv.

Jeg håber på, at i finder den bedste løsning for jer to

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.