Sidder lige og filosoferer lidt over det at være mor 
Jeg syntes min lille Johanne er det aller bedste i hele verden, ingen tvivl om at den lille pige som blev trukket med fødderne først ud af min mave den 21/9 2011 kl 09.59 har forandret mit og min mands liv for altid
og nej, jeg havde ikke i min vildeste fantasi kunnet forestille mig hvor stor forskel der kan være på at være 2 til 3 i vores lille hjem, alt det nye måtte bare komme hen af vejen.
Jeg husker tydeligt da vi var kommet hjem med hende og jeg bare stod i vores stue og ikke lige vidste hvad jeg skulle gøre, Johanne sad og småblundede på min arm, jeg startede med at vise hende vores kat perle, og idag er de bedste venner 
Hun sov meget i starten, og når hun ikke sov så spiste hun, var forundret over at sådan en lille pige kunne have en så stor appetit.
Jeg har en naiv tanke om at det første år må være det hårdeste, ikke fordi min lille skat har været slem men fordi jeg har skulle bruge meget tid på at vænne mig til at være mor, ikke fordi jeg glemte at jeg var mor men fordi jeg hurtigt måtte lære at jeg ikke kan være den supermor som jeg gerne ville være.
Nu sidder jeg så her godt et år efter hun kom til verden og kan ikke forstå hvor den lille bitte baby vi havde med hjem fra sygehuset er bleven af, idag har vi en lille pige som for hver dag der går kan mere og mere, og hun vil mere og mere selv og hendes mor og far syntes hendes udvikling går for stærk, men vi må bare følge med så godt som vi kan.
inden jeg fik hende fik jeg tit at vide, nyd det, nyd det for det går så stærkt, jeg sagde bare jaja og tænkte ved mig selv, så stærkt går det nok heller ikke, men jeg tog fejl, for jo, det går stærkt og lige om lidt inden jeg har set mig om er hun startet i børnehave, så skole, så skal hun konfirmeres og så flytter hun hjemmefra, og væk fra sin mor og far.
tak fordi du læste med, og ha en god dag
Monica