At løbe som motionsform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

376 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. oktober 2012

DK

Hello girls!

Jeg er denne sommer begyndt at løbe. Første gang jeg har været rigtigt afsted siden folkeskolen tror jeg.  Jeg trænede i 1,5 mdr med interval træning (pyhhhhh) og løb så den 21. augst  til et 5 km løb distancen på 28,54 min. Jeg var ganske tilfreds, set i lyset af at jeg stort set ikke kunne løbe 2 min i træk da jeg gik igang i juni mdr.

Jeg har så ikke løbet siden Men blev enig med mig selv om at det ikke kunne blive ved med at gå, da jeg faktisk savnede at løbe Så i går var jeg afsted igen, 3 km på 20 min. OMG jeg er øm i bener'n i dag.

MEN (endelig kommer vi til spm) hvilket løbeudstyr skal jeg købe? Jeg har pt løbet i et par ok nike løbesko, et par alm. shorts, en alm. t-shirt og en ok sportsbh. Men nu er det ved at være for koldt til mine korte shorts.

Jeg har aldrig løbet om vinteren før, og ved ikke helt hvad jeg skal investere i? Jeg har tilmeldt mig et 6 km. løb den 3. dec, så jeg ved at jeg holder det ved lige.

Jeg var i Løberen i dag og købe et par Salomon lange vinter løbe tights og et par løbe underbukser (som åbenbart er et must have for at forhindre blærebetændelse om vinteren??). Men jeg ved ikke helt om det er det rigtige/for dyrt, nu jeg tænker lidt mere over det. Jeg gav 550 for bukserne og 100 for underdrengene. Det må gerne være i god kvalitet og holde i mange år. Men samtidig vil jeg naturligvis ikke betale vild overpris.

Jeg tænker at jeg vil ønske mig nye løbesko til jul.

Men lige nu, hvad mangler jeg? Jeg har en addidas t-shirt som jeg fik til det der løb jeg deltog i. Men hvad skal jeg ellers have? Er de der løbebukser ok? Skal man have rigtige løbestrømper? Løber i med neonvest nu det er blevet mørkt om aftenen (jeg løber i byen)? Og hvad med div. udstyr til ex. iphone? Pt bruger jeg Runkeeper til at holde styr på km og tiden. Jeg har iphonen i en lille mobiltaske om halsen (under blusen og under løbe-bh'en) og det er ikke den mest holdbare løsning.

Så kom frisk med gode råd og tips, mine med-løbere!

Hov, kan sige at jeg stiler imod at løbe 4,5-5 km 3 gange om ugen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

hesøth

DK skriver:

Hello girls!

Jeg er denne sommer begyndt at løbe. Første gang jeg har været rigtigt afsted siden folkeskolen tror jeg.  Jeg trænede i 1,5 mdr med interval træning (pyhhhhh) og løb så den 21. augst 5 km på 28,54 min. Jeg var ganske tilfreds, set i lyset af at jeg stort set ikke kunne løbe 2 min i træk da jeg gik igang i juni mdr.

Jeg har så ikke løbet siden Men blev enig med mig selv om at det ikke går, jeg savnede faktisk at løbe Så i går var jeg afsted igen, 3 km på 20 min. OMG jeg er øm i bener'n i dag.

MEN (endelig kommer vi til spm) hvilket løbeudstyr skal jeg købe? Jeg har pt løbet i et par ok nike løbesko, et par alm. shorts, en alm. t-shirt og en ok sportsbh. Men nu er det ved at være for koldt til mine korte shorts.

Jeg har aldrig løbet om vinteren før, og ved ikke helt hvad jeg skal investere i? Jeg har tilmeldt mig et 6 km. løb den 3. dec, så jeg ved at jeg holder det ved lige.

Jeg var i Løberen i dag og købe et par Salomon lange vinter løbe tights og et par løbe underbukser (som åbenbart er et must have for at forhindre blærebetændelse om vinteren??). Men jeg ved ikke helt om det er det rigtige/for dyrt, nu jeg tænker lidt mere over det. Jeg gav 550 for bukserne og 100 for underdrengene. Det må gerne være i god kvalitet og holde i mange år. Men samtidig vil jeg naturligvis ikke betale vild overpris.

Jeg tænker at jeg vil ønske mig nye løbesko til jul.

Men lige nu, hvad mangler jeg? Jeg har en addidas t-shirt som jeg fik til det der løb jeg deltog i. Men hvad skal jeg ellers have? Er de der løbebukser ok? Skal man have rigtige løbestrømper? Løber i med neonvest nu det er blevet mørkt om aftenen (jeg løber i byen)? Og hvad med div. udstyr til ex. iphone? Pt bruger jeg Runkeeper til at holde styr på km og tiden. Jeg har den i en lille mobil taske om halsen (under blusen og under løbe-bh'en) og det er ikke den mest holdbare løsning.

Så kom frisk med gode råd og tips, mine med-løbere!

Hov, kan sige at jeg stiler imod at løbe 4,5-5 km 3 gange om ugen.

Jeg har løbet i maaange år og bruger følgende om vinteren:

Langærmet skiundertrøje, kortærmet udover og så en tynd vindtæt løbejakke over. (løbejakken er en man fik gratis med iform engang, så det behøver bestemt ikke være fancy for at du :-)

Og så lange løbetights - og ja gerne en refleksvest her til de mørke tider.

Jeg løber med endomondo på min telefon, som jeg bare har i lommen på jakken. Det fungerer fint.

Et par tynde strømper virker også fint nok.

Evt handsker og en hue til når det bliver rigtigt koldt .

God fornøjelse!

Anmeld

3. oktober 2012

Kloster

Jeg vil lige sige, jeg løber ikke ude om vinteren. Kan jeg slet ikke trække mig op til, men løber op til og efter vinteren.

Dog har jeg alligevel fået noget vinterløbetøj. Jeg har noget fra Newline. Lange tights og en langærmet trøje. Når det er godt blæsende, trækker jeg i en t-shirt indenunder og en alm træningsjakke udenpå.

Strømper synes jeg kun er værd i løbestrømper om sommeren pga varmen. Så koger mine fødder ved alm strømper.

Og husk hus/pandebånd og vanter...

Et MUST er GODE løbesko. Ikke bare ok løbesko. De er alt værd... Og en god løbe bh.

Min mobil har jeg bag på bagdelen. Der har jeg en lille lomme, ellers kan man få dem der til armen.

Husk endelig at det ikke er direkte farligt at løbe om vinteren, hvis man vel og mærke er vant til det. Dog skal du være obs på frostvejr og tåge. Skulle jo nødig hive dig en gang lungebetændelse fordi du ikke var obs nok på dig selv...

Hov ja... Og et lille tørklæde til at tage vinden på halsen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.