Hello girls!
Jeg er denne sommer begyndt at løbe. Første gang jeg har været rigtigt afsted siden folkeskolen tror jeg. Jeg trænede i 1,5 mdr med interval træning (pyhhhhh) og løb så den 21. augst til et 5 km løb distancen på 28,54 min. Jeg var ganske tilfreds, set i lyset af at jeg stort set ikke kunne løbe 2 min i træk da jeg gik igang i juni mdr.
Jeg har så ikke løbet siden
Men blev enig med mig selv om at det ikke kunne blive ved med at gå, da jeg faktisk savnede at løbe
Så i går var jeg afsted igen, 3 km på 20 min. OMG jeg er øm i bener'n i dag.
MEN (endelig kommer vi til spm) hvilket løbeudstyr skal jeg købe? Jeg har pt løbet i et par ok nike løbesko, et par alm. shorts, en alm. t-shirt og en ok sportsbh. Men nu er det ved at være for koldt til mine korte shorts.
Jeg har aldrig løbet om vinteren før, og ved ikke helt hvad jeg skal investere i? Jeg har tilmeldt mig et 6 km. løb den 3. dec, så jeg ved at jeg holder det ved lige.
Jeg var i Løberen i dag og købe et par Salomon lange vinter løbe tights og et par løbe underbukser (som åbenbart er et must have for at forhindre blærebetændelse om vinteren??). Men jeg ved ikke helt om det er det rigtige/for dyrt, nu jeg tænker lidt mere over det. Jeg gav 550 for bukserne og 100 for underdrengene. Det må gerne være i god kvalitet og holde i mange år. Men samtidig vil jeg naturligvis ikke betale vild overpris.
Jeg tænker at jeg vil ønske mig nye løbesko til jul.
Men lige nu, hvad mangler jeg? Jeg har en addidas t-shirt som jeg fik til det der løb jeg deltog i. Men hvad skal jeg ellers have? Er de der løbebukser ok? Skal man have rigtige løbestrømper? Løber i med neonvest nu det er blevet mørkt om aftenen (jeg løber i byen)? Og hvad med div. udstyr til ex. iphone? Pt bruger jeg Runkeeper til at holde styr på km og tiden. Jeg har iphonen i en lille mobiltaske om halsen (under blusen og under løbe-bh'en) og det er ikke den mest holdbare løsning
.
Så kom frisk med gode råd og tips, mine med-løbere!
Hov, kan sige at jeg stiler imod at løbe 4,5-5 km 3 gange om ugen.

Anmeld