Nogen der har haft "trøske"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.463 visninger
9 svar
1 synes godt om
3. oktober 2012

Vinker

Har desværre fået trøske og av det gør bare sindssygt ondt! Viktor Elias er nu 18 dage og det er så smertefuldt at amme. Fik igår på recept noget Brentan mundhulegel til at smørre hans mund med og mine dutter, men efter et døgn mærker jeg stadig ingen bedring....

Nogen der har prøvet at have det? Og hvad gjorde du? Hvor hurtigt blev det bedre? Og er det efter HVER amning man skal smørre både i hans mund og dutterne? Synes det er meget gel han får i sig hvis det er hver gang!? er det fint nok bare at smøre det på sutten og give ham den eller skal jeg plage ham med at smøre med min finger i hans mund?

har læst at nogen smører dutterne inden amning, men på pakken står der efter amning....

ja jeg vil bar så gerne snart være af med smerterne så søger alle råd og erfarringer - Håber I kan hjælpe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

WHT

Kender det alt for godt, jeg har dog et helt andet forløb...
Han var 5 uger og havde hvide belægninger der ikke sådan lige gik væk, så jeg gik til lægen og fik en recept på noget der skulle smøres 1ml i munden på ham 4 gange om dagen. (jeg havde ikke rigtig ondt)...

Men det er endnu ikke gået væk (efter 3 uger), han har ikke rigtig noget på tungen længere, men i siderne er der store hvide pletter... måske der er derfor jeg har SÅ ondt nu, kunne tude det første minut hvor han har fat

Hvad søren gør vi?

Ved godt at dette ikke hjalp dig, men håber der er en herinde der er lidt klogere på området end jeg er.

Anmeld

3. oktober 2012

Benjamins'mor

Jeg har aldrig ammet. Men min søn fik også trøske.
Vi fik også Brentan, det smurte vi ham med, men vi brugte også tricket med en stofble og dansk vand, og det gjorde det faktisk bedre da vi brugte begge dele.

Anmeld

3. oktober 2012

Mor til L&S

Vinker skriver:

Har desværre fået trøske og av det gør bare sindssygt ondt! Viktor Elias er nu 18 dage og det er så smertefuldt at amme. Fik igår på recept noget Brentan mundhulegel til at smørre hans mund med og mine dutter, men efter et døgn mærker jeg stadig ingen bedring....

Nogen der har prøvet at have det? Og hvad gjorde du? Hvor hurtigt blev det bedre? Og er det efter HVER amning man skal smørre både i hans mund og dutterne? Synes det er meget gel han får i sig hvis det er hver gang!? er det fint nok bare at smøre det på sutten og give ham den eller skal jeg plage ham med at smøre med min finger i hans mund?

har læst at nogen smører dutterne inden amning, men på pakken står der efter amning....

ja jeg vil bar så gerne snart være af med smerterne så søger alle råd og erfarringer - Håber I kan hjælpe!

Jeg havde trøske da Liva var nyfødt... Du skal efter hver amning rense dine brystvorter med danskvand og smøre med brentan og du klipper en stofble i små stykker væder et stykke med danskvand, rundt om en finger og smører i hans mund og derefter med brentan.

Sådan gjorde vi I længe, men blev aldrig helt godt så til sidst tog jeg til lægen og fik nogle piller og derefter forsvandt det...

Husker det tydeligt - det er så smertefuldt

Anmeld

3. oktober 2012

sne190810

Danskvand!!

Det gjorde det for mig her (og min datter)

Gør som de andre skriver, tag en vaskeklud væd den med danskvand og 'skrub' lidt blidt på hans tunge samt dine brystvorter (selvfølgelig med en seperat vaskekludstykke til ham, og en til hver af dine brystvorter, altså 3 stks)

Anmeld

3. oktober 2012

Gaia

Du skal nok regne med at der går en uges tid inden det er væk. Jeg smurte med brentan efter hver amning, vaskede det af inden hver amning plus gav ham trøskesaft tre gange dagligt i en uge.

Anmeld

3. oktober 2012

VØS

Jeg prøvede det med min søn, hvor jeg fik af vide at jeg kunne smøre det på brystet inden han skulle til at spise, da han så ville få det automatisk når han skulle spise
Så kunne jeg smøre brystet igen bagefter, der hjalp i løbet af få dage var det væk.
Men husker tydeligt at det BARE gjorde ond
Håber du snart kan mærke en bedring

Anmeld

3. oktober 2012

babymus77

Skulle også bruge dansk vand:-) 

Anmeld

3. oktober 2012

Mamalou

Jeg fik det og stoppede med at amme, fordi det var så smertefuldt! Lægen tog mig ikke seriøs første gang, så gik og havde ondt længe inden jeg fik behandling. Min søn havde det også i munden, hvilket blev klaret med en creme fra lægen.

det er selvfølgelig ikke en solstråle historie. Jeg håber du/i kommer bedre igennem end os!

Vh. Louise 

Anmeld

3. oktober 2012

Clisolka

Danskvand!! Tag en tur ud og handle danskvand uden brus og smør det inde i hans mund - det hjalp faktisk bedre end Brentan. Vi var også på den herhjemme...  Vi brugte Brentan samtidigt og lige pludselig var det væk igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.