Muhmi skriver:
Vi tog til lægen i går med Silas og han synes vi burde få det tjekket på børneafd. på Viborg hospital...
Så vi tog derind og ventede... og ventede og..... Hehe... Vi var der kl. 15.15 og kom ind til undersøgelse kl. 18.30 ca. Lægen undersøgte så Silas og han fik lov at gå lidt rundt inde i konsultationen sammen med sygeplejersken.. Det gjorde meget ondt på Silas når han fik strukket benet.. Så lægen besluttede sig for at min søn skulle have taget blodprøve og få taget et røngtenbillede.. Det var heldigvis hurtigt overstået så vi ventede lidt mere da det var ordnet og vi fik så svar på det hele kl. 20.30.. Som én af jer skrev i et af jeres indlæg i den anden tråd så tror de at det er den infektion han har haft der efter de små bliver raske, "sætter sig" i et af hans størrere led, altså enten hofte, knæ eller fodled... Det er ikke betændelse, for hans blodprøver og hans røngten var 100% normalt, så derfor tror de at det er det og det skulle gå væk af sig selv i løbet af en uges tid til 10 dage.. Men vi har så fået en ny tid til om 14 dage sådan at hvis han ikke har det bedre, så kan vi tage derind igen og hvis han har det bedre så aflyser vi bare tiden...
MEN det er jo så sådan at nu her går mit lille put og halter og har faktisk gigtsmerter i knæet.. Lægen siger at det føles nøjagtig som at have gigt og at det er meget smertefuldt, så vi giver ham lidt panodil til at smertedække ham, men det er godt nok hårdt at vide at ens lille skat har så ondt og at man ikke kan gøre noget for at hjælpe... Heldigvis var der ikke noget alvorligt galt med ham (håber vi) og det skulle gå væk af sig selv...
Ville bare lige give en "lille" update... Tak fordi du læste med 

Det har vi også prøvet. Da min søn havde skoldkopper, ville han pludselig ikke gå. Jeg tror lægerne kaldte det en autoimmun reaktion. Vi fik noget smertestillende som han skulle have indtil han var kommet i gang med at gå igen. Da det hele var overstået blev han scannet, og alt så rigtig fint ud.
Vi er blevet forberedt på at det måske kan komme igen når han får feber en anden gang, men sidst han havde feber, var der ikke nogen problemer.
Har din dreng stadig ondt selvom han får panodil? Grunden til jeg spørger er fordi vi fik at vide at de gerne ville dække smerterne helt. Men det kan selvfølgelig godt være at der er lidt anderledes når din dreng er en del yngre end min var. Tænker at mulighederne måske er lidt mere begrænsede...
Og nej, det er aldrig sjovt når ens barn har ondt, men hos os virkede det som om det var noget der blev taget meget seriøst, så jeg tror godt I kan regne med at der ikke er noget alvorligt i vejen når de siger det 
Anmeld