Taber håret :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.313 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder, så taber jeg hår konstant,...

Det er faktisk rigtig slemt ved pandehåret og i siderne  Men taber  man hår når man ammer??? Er der nogen som ved det..

Og er der evt nogen som ved hvad man kan gøre for ikke og tabe SÅ meget hår hele tiden? evt om man skal spise kosttilskud??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

SabineBH

Det samme skete for mig....

En rigtig ringe trøst lige nu for dig, men det kommer igen.
Da jeg stoppede amningen, stoppede jeg med at tabe hår, og det gror fint ud igen....

Jeg har desværre ingen råd for, hvad du kan gøre for at mindske det.

Anmeld

2. oktober 2012

Isabella_mor

Ja man taber hår. men mener ikke det er pga amning, men pga at du har født/været gravid (hormoner)... det er meget normalt.. mit hår blev så tykt før og i graviditeten, men efter tynde lortehår.. det er heldigvis på vej retur. og det var med garanti også blevet bedre hvis jeg undlod at farve det..

så det er meget normalt... men du kan spise selica som styrker håret... 

Anmeld

2. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Som overskriften lyder, så taber jeg hår konstant,...

Det er faktisk rigtig slemt ved pandehåret og i siderne  Men taber  man hår når man ammer??? Er der nogen som ved det..

Og er der evt nogen som ved hvad man kan gøre for ikke og tabe SÅ meget hår hele tiden? evt om man skal spise kosttilskud??

Det er helt normalt, at der sker ændringer med håret både under graviditet, under amning og bagefter.

Mit blev helt mørkt, for derefter at begynde at knække som en gal, og det tog mere end et par år inden det atter begyndte at være nogenlunde sig selv.

Men hver gang endte det med, at jeg måtte klippe det af, netop fordi det nærmest visnede på hovedet af mig...og det er ikke spor sjovt.

Det hjælper ikke med ekstra vitaminkure, hårkure eller andet, det er bare spild af penge.
Pas dit hår som du plejer, når du har ammet færdig og dine hormoner er faldet på plads, så skal dit hår nok finde sit leje igen efter x antal tid.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det er helt normalt, at der sker ændringer med håret både under graviditet, under amning og bagefter.

Mit blev helt mørkt, for derefter at begynde at knække som en gal, og det tog mere end et par år inden det atter begyndte at være nogenlunde sig selv.

Men hver gang endte det med, at jeg måtte klippe det af, netop fordi det nærmest visnede på hovedet af mig...og det er ikke spor sjovt.

Det hjælper ikke med ekstra vitaminkure, hårkure eller andet, det er bare spild af penge.
Pas dit hår som du plejer, når du har ammet færdig og dine hormoner er faldet på plads, så skal dit hår nok finde sit leje igen efter x antal tid.

Kærligst
Sussie

Tak for det, det må jeg så accepterer så længe det jo står på

Anmeld

3. oktober 2012

MorDk

Da jeg ammede min søn mistede jeg ikke hår. Først da jeg holdt op med at amme ham... Gennem min nye graviditet fik jeg rigtig kraftigt hår igen... og frygter også jeg taber det endnu engang. Havde nogle "skaldede" pletter og var meget tyndhåret... det var et mareridt, MEN det blev godt igen.... bare ikke sjovt når det står på - så kan sagtens følge dig... dine følelser og tanker omkring det *suk* Svært at accepterer sys jeg... puha!

Anmeld

3. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Isabella_mor skriver:

Ja man taber hår. men mener ikke det er pga amning, men pga at du har født/været gravid (hormoner)... det er meget normalt.. mit hår blev så tykt før og i graviditeten, men efter tynde lortehår.. det er heldigvis på vej retur. og det var med garanti også blevet bedre hvis jeg undlod at farve det..

så det er meget normalt... men du kan spise selica som styrker håret... 

Lige præcis - det er ikke pga amningen men hormonerne.

Jeg selv tabte også hår som bare fanden, men det kommer jo straks igen Jeg har en masse hår som kun er en 5-10 cm langt

Anmeld

3. oktober 2012

DK

Jeg tabte også en MASSE hår. Altså det var OVERALT derhjemme. Det var så slemt at min læge tog en bunke blodprøver fordi han var sikker på at jeg fejlede noget. Det var lige før jeg havde skaldede pletter i tindingerne, og jeg har normalt et enormt tykt hår

Men jeg fejlede intet, og alt håret er kommet igen. Det er ca. en 15. cm. langt nu Men jeg klager ikke, jeg er bare meget glad for at det kom igen. Jeg tror næsten ikke at jeg kender nogen der IKKE tabte håret efter graviditeten.

Du kan evt. prøve at tage et vitamintilskud. Det skulle evt. kunne afhjælpe det lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.