Glutenallergi spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

891 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. oktober 2012

FruStolpe

Først vil jeg lige sige at jeg ikke har konstateret glutenallergi.

Jeg mistænker det, men har kun konstateret "irriteret tyktarm" PT.

Nu prøver jeg at leve glutenfrit, men jeg er rendt ind i et kæmpe problem. Hvad pokker spiser i til morgenmad??

Jeg har indtil nu spist havregryn med rosiner. Men nu har jeg brug for hjælp til en ny morgenmad.

Håber i kan komme med nogle gode forslag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

VTL

Hejsa.

Her er lige et par muligheder  cornflakes, rice crispies, youghurt, hirsegrød. Mener faktisk også, at havregryn er blevet frigivet som et produkt der ikke er for meget gluten i, men det skal du nok lige undersøge hos dansk cøliaki (som det hedder) forening først.

Har haft sygdommen siden jeg var spæd, så hvis du har spørgsmål, så siger du bare til 

Anmeld

2. oktober 2012

FruStolpe

VTL skriver:

Hejsa.

Her er lige et par muligheder  cornflakes, rice crispies, youghurt, hirsegrød. Mener faktisk også, at havregryn er blevet frigivet som et produkt der ikke er for meget gluten i, men det skal du nok lige undersøge hos dansk cøliaki (som det hedder) forening først.

Har haft sygdommen siden jeg var spæd, så hvis du har spørgsmål, så siger du bare til 

Det var nogle rigtig gode forslag.

Jeg synes det virker som en jungle at finde rundt i, og er som sagt heller ikke sikker på at det er det der er mit problem.

Men jeg vil meget gerne "gemme" dig, hvis der skulle komme flere spørgsmål

Anmeld

2. oktober 2012

modesty

Der er vist ikke gluten i boghvede? Jeg elsker boghvedegrød. 

Man kan få glutenfrit knækbrød. Og så evt. med f.eks avocado og tomat på.

Youghurt (men hvis du har irriteret tyktarm skal du nok også passe på med mælkeprodukterne).

Frugt skåret i tern med citronsaft og hasselnødder og mandler (man kan med fordel lægge nødder og mandler i blød i et syltetøjsglas i køleskabet. De bliver superbløde og smagfulde).

Anmeld

3. oktober 2012

tithi

FruStolpe skriver:

Først vil jeg lige sige at jeg ikke har konstateret glutenallergi.

Jeg mistænker det, men har kun konstateret "irriteret tyktarm" PT.

Nu prøver jeg at leve glutenfrit, men jeg er rendt ind i et kæmpe problem. Hvad pokker spiser i til morgenmad??

Jeg har indtil nu spist havregryn med rosiner. Men nu har jeg brug for hjælp til en ny morgenmad.

Håber i kan komme med nogle gode forslag.

Du kan faktisk godt få glutenfrit havregryn i f.eks. helsam

Anmeld

3. oktober 2012

FruStolpe

tithi skriver:

Du kan faktisk godt få glutenfrit havregryn i f.eks. helsam

Det vil jeg prøve at finde. Elsker mine havregryn

Anmeld

3. oktober 2012

Heidi B

Glutenfri havregryn, mysli og cornflakes... Youghurt, frugt... Eller glutenfrit brød... 

Min søn på 6 år har det, og det kan være en jungle, fordi der i Danmark er så få produkter, og de er mega dyre...

Så hvis jeg var dig ville jeg tage en tur til Sverige (vd ikke lige hvor du bor) for der har de kæmpe udvalg... Især i ICA kvantum... Også en masser soya produkter...

Anmeld

3. oktober 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Følger lige med, da jeg har en dreng, som skal undersøges for det nu, da overlægen mener, at han kan have det... så har læst lidt på det og det er noget af en omvæltningen vi skal igennem, hvis det bliver aktuelt...

Anmeld

3. oktober 2012

Mor til Ella

Mathias Villads skriver:

Følger lige med, da jeg har en dreng, som skal undersøges for det nu, da overlægen mener, at han kan have det... så har læst lidt på det og det er noget af en omvæltningen vi skal igennem, hvis det bliver aktuelt...

Hej...

Håber det er ok jeg spørger...

Men hvad er grunden til at han skal undersøges for det?????? 

Anmeld

3. oktober 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Mor til Ella skriver:

Hej...

Håber det er ok jeg spørger...

Men hvad er grunden til at han skal undersøges for det?????? 

Selvfølgelig må du spørge...

Han er født 15 uger for tidligt og han har slet ikke vokset som han skal... Så vi har været igennem en masse test for væksthormon og de viser lav vækst, men overlægen ville lige tage blodprøver for glutenallergi, før vi startede på væksthormon, da de mente han voksede, men ikke tog på i vægt.... Jeg mener ikke han gør nogle af delene, men da han er startet meget tidligt op på grød, fordi han ikke ville sin mælk, så kan han jo godt have begge dele...

Mathias er fra 10-07-2010 og bruger str 80/86 i tøj og vejer ca 8-9kg, så han er en lille fyr...

Han havde termin 23-10-2010 og ville ikke have flasken mellem jul og nytår, så korigeret ville ha være startet på grød som ca 2mdr, men nu var han selvfølgelig fra juli mdr, så han var 6mdr... men jeg tænker at man skal tage ham fra hans termin, da han ikke var mere end 3 kg, da han nægtede flasken....

Håber mit indlæg giver mening...

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.