Fødsel mindre end 2 år efter kejsersnit - KS igen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

802 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Er anonym da det stadig er hemmeligt at jeg er gravid igen

Jeg er gravid og sat til maj, der er det 20 måneder siden jeg sidst fødte, hvor jeg fødte ved kejsersnit. Er der ikke noget med at inden for 2 år så skal man ha kejsersnit igen? Eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg er gravid og sat til maj, der er det 20 måneder siden jeg sidst fødte, hvor jeg fødte ved kejsersnit. Er der ikke noget med at inden for 2 år så skal man ha kejsersnit igen? Eller hvordan?

Ikke nødvendigvis.

Min datter fik den første ved kejsersnit, og 13 mdr efter fødte hun nr to ved alm. fødsel.
Det eneste de skal holde øje med er at trolden ikke bliver for stor, så min datter blev sat i gang 14 dage før termin og fik en fin stor pige på 4300 g.

Iøvrigt fik hun så nr 3 for snart 2 år siden, også ved normal fødsel og knapt 14 dage før termin.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. oktober 2012

charlottekri

de siger at der gerne skal gå 3 år imellem for at mindske risikoen.

har en kusine der fik pks første gang, og fødte normalt ca. 2 år efter, og hun sprak i ks-arret da hun pressede sin dreng ud, så hun røg direkte på operationsbordet før hun overhovedet nåede at se sin søn....

jeg skriver ikke dette for at skræmme dig, men synes at du burde vide at det kan ske..

jeg fik også selv pks jan 2008 og skal føde normalt hvornår det skal være, ogder er da gået et år ekstra, men den sidder da i baghovedet, men ved at jeg bliver overvåget konstant under fødslen, så det er fint nok.

men jeg synes du skal tage en snak med din jdm omkring hvad du ønsker, og hvad der kan lade sig gøre 

knus charlotte

Anmeld

2. oktober 2012

Isabella_mor

det er jo noget som din jm holder øje med... det er jo meget forskelligt fra person til person... 

tillykke med graviditeten ;D

Anmeld

2. oktober 2012

TrineMine86

Anonym skriver:

tror reglerne er forskellige fra sygehus til sygehus og de bliver også tit lavet om.

da jeg fødte min søn for 1 år siden, der fik jeg at vide at hvis jeg blev gravid inden for 2 år, så hed det ks igen..

Anmeld

3. oktober 2012

Tulle28

Det er vist lidt forskelligt fra fødested til fødested. Jeg fik PKS for 2,5 år siden og fødte selv for en måned siden uden problemer.

Anmeld

3. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Som de andre skriver, er der større ricisi forbundet med en fødsel hurtigt efter end 3+ år efter. Men det behøved ikke at betyde 2 ks  

Min veninde har lige født barn nr. 2 et år efter hun fik ks.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.