At føle sig uønsket

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.148 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Skriver denne annonymt for at jeg ikke kan googles af kærestens familie..

Min dejlige kæreste og jeg bor sammen, og har boet sammen stort set siden vi blev kærester for snart 14 måneder siden. Han har en dejlig datter fra et tidligere forhold som jeg har et rigtig godt forhold til. Moren og jeg har dog ikke et godt forhold og jeg i min under bevisthed føler jeg skal leve lidt op til hende selvom jeg selvfølgelig ikke skal.. Og dog alligevel. For hver gang jeg har omgang med kærestens familie så føler jeg mig virkelig uønsket. Min kærestes søster er veninde med moren til min kærestes datter og det er som om at begge hans forældre stadig ser hende som en stor del af den familie, på trods af at hun ikke deltager i familien overhovedet ud over at være veninder med min svigerinde. Dog føler jeg virkelig at jeg ikke er velkommen. Når jeg ser dem så spørger de ikke ind til noget om mig men snakker kun om min kærestes eks. og får en klump i halsen hver gang fordi jeg ikke føler mig god nok til dem.. Som om jeg ikke er velkommen i familien fordi jeg ikke er mor til min kærestes barn... Og det er som om de forventer at jeg bare er en der er der og som en de ikke behøver at have en interesse i. Vi ser ikke hans familie særlig tit da hans mor rejser meget med sin kæreste og hans far bor langt væk, søsteren ser vi heller ikke så tit men på nuværende tidspunkt er det fordi min kæreste og hende har haft et større skænderi.

Bliver så ked af det hver gang der er snak om at vi skal ses med nogen af dem og har virkelig ikke lyst til at se hans familie fordi jeg føler mig så utilstrækkelig og uønsket...

Hvad skal jeg gøre?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Øv det er træls! 

Du må får kærsten til at forklare familien, at du er kommet for at blive og at han forventer at de begynder at opføre sig pænt overfor dig. Det ska selvføljeligvgøres på en stille og rolig måde. Vh stine

Anmeld

2. oktober 2012

Camillos

Anonym skriver:

Skriver denne annonymt for at jeg ikke kan googles af kærestens familie..

Min dejlige kæreste og jeg bor sammen, og har boet sammen stort set siden vi blev kærester for snart 14 måneder siden. Han har en dejlig datter fra et tidligere forhold som jeg har et rigtig godt forhold til. Moren og jeg har dog ikke et godt forhold og jeg i min under bevisthed føler jeg skal leve lidt op til hende selvom jeg selvfølgelig ikke skal.. Og dog alligevel. For hver gang jeg har omgang med kærestens familie så føler jeg mig virkelig uønsket. Min kærestes søster er veninde med moren til min kærestes datter og det er som om at begge hans forældre stadig ser hende som en stor del af den familie, på trods af at hun ikke deltager i familien overhovedet ud over at være veninder med min svigerinde. Dog føler jeg virkelig at jeg ikke er velkommen. Når jeg ser dem så spørger de ikke ind til noget om mig men snakker kun om min kærestes eks. og får en klump i halsen hver gang fordi jeg ikke føler mig god nok til dem.. Som om jeg ikke er velkommen i familien fordi jeg ikke er mor til min kærestes barn... Og det er som om de forventer at jeg bare er en der er der og som en de ikke behøver at have en interesse i. Vi ser ikke hans familie særlig tit da hans mor rejser meget med sin kæreste og hans far bor langt væk, søsteren ser vi heller ikke så tit men på nuværende tidspunkt er det fordi min kæreste og hende har haft et større skænderi.

Bliver så ked af det hver gang der er snak om at vi skal ses med nogen af dem og har virkelig ikke lyst til at se hans familie fordi jeg føler mig så utilstrækkelig og uønsket...

Hvad skal jeg gøre?!

synes du skal snakke med din kæreste om det, og evt nævne det for din svigermor.når i er alene?  det kan  være det bare.er noget du føler ? du får lige et 

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Øv det er træls! 

Du må får kærsten til at forklare familien, at du er kommet for at blive og at han forventer at de begynder at opføre sig pænt overfor dig. Det ska selvføljeligvgøres på en stille og rolig måde. Vh stine

Ved ikke om man kan sige at de skal opføre sig pænt for hvad er pænt.. De siger jo ikke direkte til mig at de ikke gider se på mig eller at jeg ikke er noget værd.. De vælger bare at være/virke uintresseret og at snakke om eksen.. Ved slet ikke hvad jeg kan sige til det :/

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

synes du skal snakke med din kæreste om det, og evt nævne det for din svigermor.når i er alene?  det kan  være det bare.er noget du føler ? du får lige et 

Mange tak, har prøvet at snakke med kæresten om det han mener dog bare at det er fordi de har svært ved at vænne sig til nye personer.. Forstår bare ikke hvorfor så ikke prøve i det mindste.. Spørge lidt til hvad jeg laver eller lignende.. Måske jeg kan snakke med mine svigerforældre på et tidspunkt ved bare ikke hvordan.. :/

Men tak for 'et

Anmeld

2. oktober 2012

Benjamins'mor

Har ikke lige nogle råd.

Men synes da det er mega uhøfligt, hvis de bare sidder og snakker om hans eks hele tiden.

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Har ikke lige nogle råd.

Men synes da det er mega uhøfligt, hvis de bare sidder og snakker om hans eks hele tiden.

Det er også lidt det jeg føler.. Og det påvirker virkelig min selvtillid fordi alt skal handle om eksen..

Anmeld

2. oktober 2012

MorDk

StineW79 skriver:

Øv det er træls! 

enig! Din kæreste må komme på banen her...

Har du snakket med ham om det?

Anmeld

2. oktober 2012

Camilla <3

Først og fremmest .. kram! 

Kan godt forstå du føler, som du nu gør. 

Jeg ville tage en snak med dem om det, stille og roligt. 

Fortælle dem, at du altså føler at de slet ikke interessere sig for dig, og at du føler at de kun fokusere på eks'en. 

Håber det hele går i orden. 

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

enig! Din kæreste må komme på banen her...

Har du snakket med ham om det?

Har snakket lidt med ham om det men han tager det ikke helt vildt seriøst.. Han mener de bare har svært ved at vænne sig til nye personer... Det er også helt fair nok.. Men de kunne da i det mindste prøve Og nu er jeg trods alt heller ikke heeelt ny længere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.