3 årig fødselsdag mad.....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. oktober 2012

Anonym trådstarter

overskriften siger sig selv...

hvad vælger man at få af mad  til en 3 årig fødselsdag?

nogen som har ideer til det... jeg synes det er lidt svært det skal helst være noget som man ikke skal stå ude i køkkenet og lave mad imens gæsterne er kommet..og det skal være noget hjemmelavet mad.  hvad fik i til jeres barns fødselsdag.....!

håber at jeg får nogen gode tips til God mad (mad til en middag)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

10aps

vi plejer at få lasagne til fødselsdage når der er mange gæster, det er dejligt nemt man skal bare lave selve fyldet inden gæsterne kommer da det sagtens kan stå og simre og så er det lige at "stable" det og smide det i ovnen og voila så er der fødselsdags mad uden gæsterne har set man er i køkkenet 

Håber du kunne bruge det 

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

tak... ja det var en god ide til hurtig nem mad kunne man evt lave andre retter  ( kan nemlig godt lidt at have lidt at vælge imellem af retter til god nem mad... kan bare ikke komme i tanke om noget.

for sådan noget med katofler m.m synes jeg ikke så meget til...

kan man lave noget indbagte ( med fyld inden i eller et eller andet)

Anmeld

2. oktober 2012

MorDk

Lasagne er altid lækkert sys jeg med en god salat til og en lækker dressing fx.

Anmeld

2. oktober 2012

Thalia

Jeg synes at valg af mad afhænger meget af arrangementet. Altså handler det om besøg fra vuggestuen/børnehaven eller er det når familien kommer til fødselsdag?

Til familiefødselsdag laver vi gerne det store lækre måltid med steg, ovnstegte kartofler, salater osv. Vores børn er ret vilde med den slags, så det gør ikke noget det er "voksenmad" der er på menuen.

Da børnehaven kom på besøg i forbindelse med Victors 3 års fødselsdag bagte vi et stort bjerg af grovboller fra morgenstunden og så serverede vi boller med forskelligt pålæg og små flag til frokost, efterfulgt af en kagemand bagt af vandbakkelsesdej. På den måde fik børnene et godt solidt frokostmåltid og kun meget lidt sukker

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

det er familien der kommer til fødselsdagn den dag og

selvfølig kunne man godtb lave "RIGTIG GOD MAD evt katofler/m sovs og en gode stege men synes bare det vil måske blive lidt for meget.

jeg har aldrig rigtig tænkt over at indviter dageplejen og dpbørnene hvor ens barn går. hjem til en selv. det har jeg ikke rigtig bemærket før nu. det var da en måske en god ide. 

jeg har os tænkt mig at hun skal ha  kage/slik med i  pd for hyggens skyld på selve dagen når hun har fødselsdag

ved ikke helt om jeg kan spørge dpen om dette.

noget med om dpen ville tage lidt billeder af hende mens hun er i dpen på hendes fødselsdag??

og en anden ting når pigen min kommer i bhv hvad gør man så der når barnet har fødselsdag kan man os der vælge at tag noget lækkerier med eller er det lidt for meget nu hvor der er lidt flere andre børn i en som i en dp.?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.