Anonym skriver:
Hej.
Jeg ved at der før har været lignende emner her på baby.dk. jeg kan bare ikke finde dem.
Jeg står i dem situation at kegler har brug før råd omkring dét at fravælge et familiemedlem - i mit tilfælde min far.
Hvordan har i gjort det?
Hjælp, er så fortvivlet.
Jeg fravalgte min faster for mange år siden, og det var så umådelig hårdt, for jeg elskede hende så meget, men pga hendes alkoholisme og den måde hun blev, når hun var fuld, kunne jeg ikke have hende i mit liv.
Så til sidst meldte jeg ganske enkelt ud til hende, at jeg ikke kunne leve med hendes adfærd mere, og at det var helt slut med at ses.
Og så lukkede jeg alle "døre" for hende, og så mig ikke tilbage.
Jeg stødte siden ind i hende her og der, hvor vi også hilste høfligt på hinanden, måske udvekslede to ord, men heller ikke mere.
Først mange år senere, da jeg fik at vide, at hun var syg af kræft og døende, skrev jeg et langt brev til hende, og tilbød at vi kunne skrive sammen hvis hun havde lyst. Jeg fik et venligt nok kort tilbage, hvor hun skrev at hun ikke havde overskud til den slags, men at hun var glad for at høre fra mig.
Anyway...at vende ryggen til et menneske, man elsker, er så svært, eller et menneske, som man gerne ville elske, men ikke kan elske pga af den måde, de opfører sig på, gør ondt helt ind i sjælen, men man kan blive nødt til det, for at få fred.
Som sagt så tror jeg det er bedst en gang for alle at lave snittet, enten ved at sige det direkte til ham/hende eller gøre det i et brev, og så vende ryggen til og gå.
Du får et stort trøstekram og de bedste tanker

Kærligst
Sussie