at fravælge et familimedlem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg ved at der før har været lignende emner her på baby.dk. jeg kan bare ikke finde dem.

Jeg står i dem situation at kegler har brug før råd omkring dét at fravælge et familiemedlem - i mit tilfælde min far.

Hvordan har i gjort det?

Hjælp, er så fortvivlet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

celkt

Anonym skriver:

Hej.

Jeg ved at der før har været lignende emner her på baby.dk. jeg kan bare ikke finde dem.

Jeg står i dem situation at kegler har brug før råd omkring dét at fravælge et familiemedlem - i mit tilfælde min far.

Hvordan har i gjort det?

Hjælp, er så fortvivlet.

det er meget svært, - du er velkommen til at pb'e mig, hvis du trænger til a snakke med nogen.

jeg ville have gjort det, også med min far, hvis det kun havde været mig det drejede sig om. Men så kom mine børn ind i billedet, og så nænnede jeg det ikke. At tage hans eneste børnebørn fra ham er en meget stor beslutning. Efterfølgende har jeg såalligevel overvejet det mange gange og meget kraftigt, da det er ødelæggende for mit sjæleliv at skulle omgåes ham. Men så bliv har kræftyg og erklæret terminal for et år siden, og så syntes jeg igen ikke jeg kunne gøre det.

Men det er så svært, for hvem skal man tage mest hensyn til?!? Sig selv eller resten af verden...

Anmeld

1. oktober 2012

maria_wlt

Anonym skriver:

Hej.

Hvordan har i gjort det?

Hjælp, er så fortvivlet.

Hvad har han gjort?

Anmeld

1. oktober 2012

FruStolpe

Jeg har gjort de med min bio far og min storesøster.

Ingen af dem har værdier jeg kan bruge. For mig var det en ligetil beslutning. Jeg vægter min mand og vores datter højere end noget andet.

Hvis ikke folk omkring mig bidrager positivt, så har jeg ganske enkelt ikke plads til dem

til dig, du står med et svært valg

Anmeld

1. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej.

Hvordan har i gjort det?

Hjælp, er så fortvivlet.

Jeg fravalgte min faster for mange år siden, og det var så umådelig hårdt, for jeg elskede hende så meget, men pga hendes alkoholisme og den måde hun blev, når hun var fuld, kunne jeg ikke have hende i mit liv.

Så til sidst meldte jeg ganske enkelt ud til hende, at jeg ikke kunne leve med hendes adfærd mere, og at det var helt slut med at ses.
Og så lukkede jeg alle "døre" for hende, og så mig ikke tilbage.
Jeg stødte siden ind i hende her og der, hvor vi også hilste høfligt på hinanden, måske udvekslede to ord, men heller ikke mere.

Først mange år senere, da jeg fik at vide, at hun var syg af kræft og døende, skrev jeg et langt brev til hende, og tilbød at vi kunne skrive sammen hvis hun havde lyst. Jeg fik et venligt nok kort tilbage, hvor hun skrev at hun ikke havde overskud til den slags, men at hun var glad for at høre fra mig.

Anyway...at vende ryggen til et menneske, man elsker, er så svært, eller et menneske, som man gerne ville elske, men ikke kan elske pga af den måde, de opfører sig på, gør ondt helt ind i sjælen, men man kan blive nødt til det, for at få fred.
Som sagt så tror jeg det er bedst en gang for alle at lave snittet, enten ved at sige det direkte til ham/hende eller gøre det i et brev, og så vende ryggen til og gå.

Du får et stort trøstekram og de bedste tanker

Kærligst
Sussie 

Anmeld

1. oktober 2012

aarhusmor

Jeg lader bare være med at kontakte min storesøster. jeg har fravalgt hende på den måde at hvis jeg møder hende er jeg høflig og siger god dag og giver hendes vidunderlige mand et stort knus. Men jeg gider ikke selv kontakte hende mere.

Men det skyldes måske også at jeg inderst inde stadig håber på at hun en dag dukker op og underskylder for ALLE de MANGE gange hun har såret mig. Hun er væsentlig ældre end jeg og udsatte mig for svigt i alle retninger da jeg var barn.

Anmeld

1. oktober 2012

maria_wlt

FruStolpe skriver:

Jeg har gjort de med min bio far og min storesøster.

Ingen af dem har værdier jeg kan bruge. For mig var det en ligetil beslutning. Jeg vægter min mand og vores datter højere end noget andet.

Hvis ikke folk omkring mig bidrager positivt, så har jeg ganske enkelt ikke plads til dem

til dig, du står med et svært valg

Det er meget præcist skrevet.. 

Hvis mennesker ikke bidrager med noget positivt, og noget du kan bruge hvorfor så have dem tæt på?

F.eks...Kommer alkoholiker IKKE tæt på mig eller mine børn. Pt har vi ikke set mine svigerforældre i over 1 år fordi mun svigermor drikker og skaber sig.

Så ses vi ikke mere.. SLUT

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar!

Jeg har ikke lige pt overskud til at svare jer alle enkeltvis, men jeg værdsætter jeres svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.