Spise selv med ske...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.241 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. maj 2009

LotteN

Så har Lærke for første  gang i dag spist med ske selv....
Det er godt nok ikke noget hun har styr på. Tager i stedet den anden hånd og putter ned i havregrøden og spiser så med fingrene i stedet for.. og så sidder hun og gumler i skeen, selvom der intet er på den.
Er det helt normatl når man starter med at spise med ske, skal jeg bare lade hende fortsætter sådan og så finder hun ud af det, eller skal der guidening til?

Således så det så - SÅ hyggeligt
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2009

Janep

heh sikke nogle fine billeder . hvor er hun altså sød

Min datter gjorde os sådan i starten Nu har hun fundet ud af at vente på at der komemr noget på sken før hun putter den i munden

Anmeld

25. maj 2009

saxa

Arj.. Hun er altså bare en rigtig charmer.. Hvor er det nogle fantastisk gode billeder.. Første gang Yasmin prøvede det der med skeen var hun omkring 5 mdr. Dog røg der ikke så meget ned, men mere ud over det hele.. Og det var meget sjovere at lege med. Det er først nu hun har fået det ordentlige tag på det..
Men hvor er det sjovt at se dem spise selv

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. maj 2009

Mira0911

Gode billeder... Glæder mig til Julie skal i gang om 14 dage med ske mad....

Anmeld

25. maj 2009

LotteN

Janep skriver:

heh sikke nogle fine billeder . hvor er hun altså sød

Min datter gjorde os sådan i starten Nu har hun fundet ud af at vente på at der komemr noget på sken før hun putter den i munden

jo tak
Jamen så kan det nu være der er håb forude for hende!!tihi

Anmeld

25. maj 2009

LotteN

saxi skriver:

Arj.. Hun er altså bare en rigtig charmer.. Hvor er det nogle fantastisk gode billeder.. Første gang Yasmin prøvede det der med skeen var hun omkring 5 mdr. Dog røg der ikke så meget ned, men mere ud over det hele.. Og det var meget sjovere at lege med. Det er først nu hun har fået det ordentlige tag på det..
Men hvor er det sjovt at se dem spise selv

ja, og det værste er hun ved det. Igår da vi var til konfirmation sad hun også bare og charmerede sig ind på alle gæsterne - og det lykkedes
Uha, jeg har fundet ud af med mig selv og jeg vidst er noget sippet(eller hvorda ndet nu staves) kan slet ikke med alt det svineri hun får lavet - men det skal jeg vidst venne mig til, jeg kan jo ikke made hende når hun bliver 12

Anmeld

25. maj 2009

Rikke, Liam & Linus

Ej, hvor er hun bare skøn!!

Mon ikke det bare kræver lidt træning før skeen rigtig kommer i brug. Men hun har da luret at den skal ind i munden i det mindste.

Anmeld

25. maj 2009

Liva

Hej

Det kunne ligeså godt være min søn. Han sidder også ligeså fint med ske eller gaffel i den ene hånd og skovler lystigt ind med den anden (skovler er det korrekte ord, da munden helst skal være fuldstændig proppet hele tiden). Han bliver helt hys hvis han ikke har skeen/gaflen i den ene hånd selvom det er begrænset hvad den bliver brugt til. Han er dog så småt begyndt at forsøge at bruge den, men tålmodigheden er ikke så stor hos den unge herre, så skovleprincippet giver mere mad. Så er han også begyndt at drikke af kop selv. Det ser altså bare superhyggeligt ud, når han 'arrangerer' sig - sætter koppen til side og tager gaflen osv. - ligesom en rigtig lille dreng - fantastiske unger...

Kh Liva

Anmeld

25. maj 2009

LotteN

Liva skriver:

Hej

Det kunne ligeså godt være min søn. Han sidder også ligeså fint med ske eller gaffel i den ene hånd og skovler lystigt ind med den anden (skovler er det korrekte ord, da munden helst skal være fuldstændig proppet hele tiden). Han bliver helt hys hvis han ikke har skeen/gaflen i den ene hånd selvom det er begrænset hvad den bliver brugt til. Han er dog så småt begyndt at forsøge at bruge den, men tålmodigheden er ikke så stor hos den unge herre, så skovleprincippet giver mere mad. Så er han også begyndt at drikke af kop selv. Det ser altså bare superhyggeligt ud, når han 'arrangerer' sig - sætter koppen til side og tager gaflen osv. - ligesom en rigtig lille dreng - fantastiske unger...

Kh Liva

Lærke har også drukket af kop selv nogle gange og hver gang når hun er færdig med at drikke kaster hun lige armen bagud.... og vand ud over det hele

Anmeld

25. maj 2009

saxa

LotteN skriver:

ja, og det værste er hun ved det. Igår da vi var til konfirmation sad hun også bare og charmerede sig ind på alle gæsterne - og det lykkedes
Uha, jeg har fundet ud af med mig selv og jeg vidst er noget sippet(eller hvorda ndet nu staves) kan slet ikke med alt det svineri hun får lavet - men det skal jeg vidst venne mig til, jeg kan jo ikke made hende når hun bliver 12

Jamen hun er da også bare vildt charmerende.. Sikke et smil... Dejlig pige..
Nej de skal jo lære det.. hehe... Så må man tage svineriet med..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.