Hvornår ringer man til lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.527 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. september 2012

Anonym trådstarter

Hvis man nu tror at man er gravid?

Min svigerinde siger en uge, men er det virkelig rigtigt? Ville nemlig ringe imorgen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Min svigerinde siger en uge, men er det virkelig rigtigt? Ville nemlig ringe imorgen 

Du skal være minimum en uge over forventet menstruation før lægen vil teste. Og det er laangt fra alle læger der vil teste, hvis man har fået en positiv test hjemme.

Anmeld

30. september 2012

M (:

Jeg ringede første hverdag efter jeg havde testet positiv og var kommet hjem fra spejderlejr, for hvis han nu ville se mig gik det jo ikke at være i den anden ende af landet.. Det ville han ikke (havde selv to positive teste herhjemme), så jeg fik bare en tid til VJ og blodprøver i uge 9..

- redigeret: Havde vist ikke læst ordentligt. Har du "bare" mistanke om graviditet, eller har du rent faktisk testet positiv? Hvis du "bare" har en mistanke, hvor længe er du så gået over?

Anmeld

30. september 2012

Anonym trådstarter

simone_jacobsen skriver:

Du skal være minimum en uge over forventet menstruation før lægen vil teste. Og det er laangt fra alle læger der vil teste, hvis man har fået en positiv test hjemme.

Imorgen er jeg 4 dage over, men kan ikke få en positiv test herhjemme. Men min mens har aldrig nogensinde været forsinket, så havde lidt håbet på at lægen kunne give mig svar 

Anmeld

1. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Imorgen er jeg 4 dage over, men kan ikke få en positiv test herhjemme. Men min mens har aldrig nogensinde været forsinket, så havde lidt håbet på at lægen kunne give mig svar 

Test derhjemme om en uges tid, og er den stadig negativ, så vent og se om du ikke bare springer en mens over, det kan man nemlig godt gøre.
Hvis der så ikke er sket noget til næste mens, så kontakt lægen og få en tid.
For du kan også være af den type, der danner meget lidt hcg, så det ikke kan måles på anden måde end ved blodprøve.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. oktober 2012

ekebiv

Anonym skriver:

Jeg ringede da jeg var 5+, du skal alligevel først til læge når du er 9+ så der er masser af tid. Hvis du vil have double testen er det bedst at få taget blodprøve når du er 9+2 og der er jo ingen grund til at få lavet vandrejournal og lign før :-)

Anmeld

1. oktober 2012

Miss BananaHammock

Når man er i behandling så skal man først igennem blodprøve eller test på klinikken, så jeg ringede først en uge efter positiv test og lægen ville, forståeligt nok, ikke bruge tid på at tage test på mig

Imens vi selv prøvede at blive gravide havde jeg meget reglmæssig cyklus, men en gang imellem gik jeg op til 2 uger over tid før mens kom. Og jeg kunne som dig heller ikke få en postiv test. Jeg siger ikke du ikke er gravid - det ved jeg intet om - men som de andre skriver, så vent en uges tid og test igen og se hvad der sker. Selvom det er skide svært at vente!!

for at den er der aligevel!

Anmeld

1. oktober 2012

VØS

Jeg ringede til lægen dagen efter jeg havde testet positiv, og kom ind og fik en test da jeg var 3+4
Så jeg tror det er meget forskelligt fra læge til læge
Du kan da prøve at ringe og høre hvornår han/hun vil se dig

Anmeld

2. oktober 2012

DKTiha

Jeg er blevet testet siden jeg var 3+2 henne da jeg stod med en svagt positiv test, og min læge vil gerne følge mig i håbet om at det ikke går galt denne gang ..

Anmeld

2. oktober 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Jeg testede positiv i 3 dage, inden jeg ringede til lægen. Første gang 4+0. 

Jeg synes da bare at du skal ringe og fortælle det som det er Så får du svar på om de vil teste dig nu, eller senere

for en positiv update

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.