Ny nabo klager over larm, er det mig der er hys??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.466 visninger
18 svar
0 synes godt om
30. september 2012

ESV

Hej folkens

For ca halvanden måned siden fik vi ny underbo, et par der vel er mellem 50-60. Hele deres lejlighed skal total renoveres på nær badeværelset som kun kommer til at vente pga de ikke har overskuddet.

Jeg behøver vel dårligt sige at total renovering=total meget larm!!

Nå men igår aftes banker det pludseligt på døren, min kæreste åbner og udenfor står vores underbo som gerne vil tale med os omkring støj niveauet fra vores lejlighed!?!?!? de mener vi går for larmende på gulvet og desuden kan de høre vores vækkeur om morgenen.

Hun siger flere gangen at det IKKE er støjen fra vores datter (næsten 3 år) men den støj vi laver og nu har hende og hendes mand i over 14 dage overvejet hvordan de dog skulle sige det til os.
Hun fortæller også at de flere gange har talt om at det måske kunne være fordi de er flyttet fra hus til lejlighed at de lægger rigtig meget mærke til støjen fordi de ikke er vant til den.
Vi snakker lidt frem og tilbage og også om det faktum at vores bygning er MEGET lydt så selvfølgelig er det svært for dem..

Nå men vi går hver til sit og mig og kæresten snakker lidt om det og syntes faktisk at det er lidt flabet at klage så hurtigt specielt fordi de selv larmer dagligt pga deres renovering.

Mens jeg så er på arbejde idag har hun så været oppe og banke på igen, denne gang fordi vores datter larmer for meget...

Og NU HAR JEG BARE FÅET NOK, jeg syntes det er SÅ flabet at vi faktisk ikke engang kan gå hen over gulvet i vores lejlighed uden at skulle være bange for at få en klage, og igen vi har dagligt hørt på deres larm men har intet sagt fordi ja det larmer at rive køkken ned/sætte køkken op, ordne gulve, vægge osv osv osv

Men er det bare mig der er lidt hys eller er det okay at jeg faktisk er ret gal??

Jeg syntes det er dybt frustrerende.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

M (:

ESV skriver:

Hej folkens

For ca halvanden måned siden fik vi ny underbo, et par der vel er mellem 50-60. Hele deres lejlighed skal total renoveres på nær badeværelset som kun kommer til at vente pga de ikke har overskuddet.

Nå men igår aftes banker det pludseligt på døren, min kæreste åbner og udenfor står vores underbo som gerne vil tale med os omkring støj niveauet fra vores lejlighed!?!?!? de mener vi går for larmende på gulvet og desuden kan de høre vores vækkeur om morgenen.

Hun siger flere gangen at det IKKE er støjen fra vores datter (næsten 3 år) men den støj vi laver og nu har hende og hendes mand i over 14 dage overvejet hvordan de dog skulle sige det til os.
Hun fortæller også at de flere gange har talt om at det måske kunne være fordi de er flyttet fra hus til lejlighed at de lægger rigtig meget mærke til støjen fordi de ikke er vant til den.
Vi snakker lidt frem og tilbage og også om det faktum at vores bygning er MEGET lydt så selvfølgelig er det svært for dem..

Nå men vi går hver til sit og mig og kæresten snakker lidt om det og syntes faktisk at det er lidt flabet at klage så hurtigt specielt fordi de selv larmer dagligt pga deres renovering.

Mens jeg så er på arbejde idag har hun så været oppe og banke på igen, denne gang fordi vores datter larmer for meget...

Og NU HAR JEG BARE FÅET NOK, jeg syntes det er SÅ flabet at vi faktisk ikke engang kan gå hen over gulvet i vores lejlighed uden at skulle være bange for at få en klage, og igen vi har dagligt hørt på deres larm men har intet sagt fordi ja det larmer at rive køkken ned/sætte køkken op, ordne gulve, vægge osv osv osv

Men er det bare mig der er lidt hys eller er det okay at jeg faktisk er ret gal??

Jeg kan godt forstå du følger dig vred, frustreret og magtesløs, og jeg synes ikke det er særlig elegant eller hensynsfuldt af jeres underboere at klage.. Specielt, hvis I ikke larmer mere end gennemsnittet, og de selv larmer meget pga. renovering! 

Anmeld

30. september 2012

ESV

M (: skriver:

Jeg kan godt forstå du følger dig vred, frustreret og magtesløs, og jeg synes ikke det er særlig elegant eller hensynsfuldt af jeres underboere at klage.. Specielt, hvis I ikke larmer mere end gennemsnittet, og de selv larmer meget pga. renovering! 

TAK

Jeg syntes jo ikke vi larmer sådan mere end en familie på 3 og selvfølgelig ved vi jo godt at Emilie larmer til tider men vi kan jo altså ikke bære hende rundt for at hun ikke er på gulvet.

ÅHHHH jeg er bare dødærgelig over at det skal være sådan....

Anmeld

30. september 2012

Københavnermor

ESV skriver:

Hej folkens

Årh, det er det VÆRSTE ved at bo i lejlighed!! Naboer der ikke fatter at man jo selvfølgelig kan høre hinanden når man lever så tæt! 

Du er fuldt berettiget til at være sur, og næste gang de kommer op skal i måske sige til dem at sådan er det altså at bo side om side, man kan høre hinanden! Og de skal være glade for i ikke er rockere eller nogen som holder mega technoparty hver dag! I LEVER jo bare!!!! 

Anmeld

30. september 2012

Lullaby

Det er det værste ved at bo i lejlighed.

Vi havde en underbo der råbte ud af vinduerne efter os men åbnede aldrig så vi kunne få en dialog. En nabo mente at vi fikserede vores datter fordi hun lå og kaldte hver morgen efter os og ikke stod op.

En anden gang mente en nabo at jeg blev fysisk mishandlet fordi jeg engang imellem råbte av.

Så jo, her har jeg også dårlige erfaringer med at bo i lejlighed

Anmeld

30. september 2012

MogN

Hvis man vælger at bo i lejlighed så vælger man jo altså ogs at der vil komme nogen lyde fra ens over/underbo og så længe det ikk er højt musik om aftenen hver dag eller fester hver weekend (her hedder stillezonen 22-08) syns jeg faktisk at man må tag det meste med.. 

Er det eje eller lejebolig I bor i?

Anmeld

30. september 2012

Wimmie

ESV skriver:

Hej folkens

Synes I skal prøve at snakke med dem igen og fortælle dem at:

1. I kan også høre larm fra dem.

2. Der er altid mere larm fra en overbo end fra en underbo, så med mindre de bor i stueetagen, så er der måske også underboer der synes at de larmer når de går undt.

3. Sådan er det altså at flytte i lejlighed... Jeg hader det også selv, derfor har jeg valgt en loftlejlighed i egen bygning, dvs. jeg har ingen over mig og ingen væg-naboer = ingen larm.

Dette er de altså bare nødt til at leve med, for I kan jo ikke liste rundt hele dagen og med lille barn kan larm på ingen måder undgås. 

Ellers må I jo gå til jeres udlejer. 

Anmeld

30. september 2012

ESV

Hvor er det bare skønt at høre det ikke bare er mig!!
Tusind tak for jeres svar..

Vi bor i andel så kan jo desværre heller ikke bare sådan lige flytte..

og ja man ved jo at når man bor i lejlighed så følger der engang imellem mere med end man kunne tænke sig..

Anmeld

30. september 2012

M (:

ESV skriver:

TAK

Jeg syntes jo ikke vi larmer sådan mere end en familie på 3 og selvfølgelig ved vi jo godt at Emilie larmer til tider men vi kan jo altså ikke bære hende rundt for at hun ikke er på gulvet.

ÅHHHH jeg er bare dødærgelig over at det skal være sådan....

Selvfølgelig larmer det lidt at hun leger på gulvet, og selvfølgelig kan man høre at I går rundt, trækker ud i toilettet eller støvsuger - det kan man i de fleste lejligheder, og det er vilkårene!

Så længe I ikke spiller høj musik i flere timer dagligt/natligt, eller hopper på kængurustylte i stuen, så må de altså bare finde sig i larmen! I boede der først og har selvfølgelig ret til at være der..

Jeg synes helt bestemt de burde vide, at der altså ER mere larm i lejligheder end i parcelhuse og villaer!

Anmeld

30. september 2012

B&J

når man bor i lejlighed skal man finde sig i hinanden.....

feks.

igår havde vores ovenbo fest musk rimelig højt men også lige så daniel kunne sove vi fik dog ikke sovet så meget ..... men det er første gang så det er helt okay så længe daniel kan sove....

ellers høre jeg også hans vækkeur og når han snakker og har venner men sådan er det altså..... han skal jo også finde sig i vores og det syntes jeg vi klare rimelig okay,,,,

der for kan jeg godt forstå du syntes nu er det sku nok....

de må lære at lyden er meget meget høj når man bor i lejlighed især hvis man bor neden under nogle så er den virkelig høj.... ring evt til ejeren og hør hvornår der skal være stille osv....

for self. skal de ordne deres nye lejlighed men det kan de jo også sagten gøre fra kl 07-08 til kl 17-18 stykker om aften så der er ro til man skal sove osv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.