Hjælp allesammen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

542 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. september 2012

mab

hejsa

jeg er helt ny herinde, og ved ikke helt hvordan det hele foregå.

Men jeg har brug for hjælp af nogle som sidder i samme båd.
Min mand har nedsat sædkvalitete, og jeg producere ikke nok progestestoron - så derfor skal vi nu i behandling og vi har fået fortalt af vores egen læge det højst sandsynligt bliver reagensglas behandling.

derfor har jeg nogle spørgsmål, som jeg inderligt håber der er nogle som gider svare mig på:

1. vi har nu modtaget brev fra hillerød om vores første samtale, hvor længe går der fra første samtale til første behandling og er der nogle der har nogle erfaringer om hillerød?? ( + troede vi hørte til herlev, så det forstår jeg heller ikke helt)

2. hvordan er selve hele behandlingen psykisk, jeg synes det er hårdt nok i forvejen og kan slet ikke forstille mig hvordan de mdr kommer til at blive - med forventninger, håb og måske sorg og tab?

3. jeg synes at min mand tager det hele ualmindeligt pænt, og positivt. jeg trænger til at være sur og ked af det - er jeg den eneste??

hjerte hilsner
Chelle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

Joerse

mab skriver:

hejsa

Min mand har nedsat sædkvalitete, og jeg producere ikke nok progestestoron - så derfor skal vi nu i behandling og vi har fået fortalt af vores egen læge det højst sandsynligt bliver reagensglas behandling.

derfor har jeg nogle spørgsmål, som jeg inderligt håber der er nogle som gider svare mig på:

1. vi har nu modtaget brev fra hillerød om vores første samtale, hvor længe går der fra første samtale til første behandling og er der nogle der har nogle erfaringer om hillerød?? ( + troede vi hørte til herlev, så det forstår jeg heller ikke helt)

2. hvordan er selve hele behandlingen psykisk, jeg synes det er hårdt nok i forvejen og kan slet ikke forstille mig hvordan de mdr kommer til at blive - med forventninger, håb og måske sorg og tab?

3. jeg synes at min mand tager det hele ualmindeligt pænt, og positivt. jeg trænger til at være sur og ked af det - er jeg den eneste??

hjerte hilsner
Chelle

Hejsa!!

Jeg kender godt nok ikke noget Hillerød, men jeg kan da fortælle hvordan behandlingen har været for os..

Da vi havde været til første samtale kunne vi melde os til behandlinminer min mens. kom (14 dage efter), men vi valgte af andre årsager at vente til anden mens. kom efter samtalen. Og nu er vi nået til atfjer skal have taget æg ud imorgen

Personlig synes jeg det har været som en rutsjebane tur, op og ned, det ene øjeblik føler jeg mig sikker på at den nok skal være der, og det andet øjeblik tænker jeg, ej der er garanteret ikke nogen æg der kan bruge (skal lige siges at jeg ikke fejler noget), eller at min mands sæd ikke kan bruges, at æggene ikke deler sig osv osv. Så jeg synes det har været og stadig er psykisk hårdt. Man vil jo gerne tro på at det sker første gang, men tør man??

Hehe, min mand tager det også ualmindeligt pænt. Og det synes jeg altså godt kan være irriterende, for jeg kunne da også godt have brug for at se, det også er frustrerende for ham. Men høre fra venner og familie, at det er han, men han ønske bare at støtte mig så meget som muligt, og han vil ikke have at jeg skal se ham være frustreret eller ked af det, han vil have jeg bare skal fokusere på selv at have det godt.

Håber det hjalp lidt 

Held Og lykke med det hele, jeg  For jer

Anmeld

1. oktober 2012

mab

heej og tak for dit svar! jeg håber det kommer til at gå præcis som det skal for jer!!!

er helt vildt glad for at høre at det kommer til at gå så hurtigt - men må jeg lige soærge om en ting til...

må man selv betstemme hvor mange de sætter op?
og er de der hormoner så forfærdiglige som alle siger?

mange knus.

Anmeld

1. oktober 2012

tarkoflen

mab skriver:

hejsa

hjerte hilsner
Chelle

Hej med dig

Velkommen til gruppen.

Jeg kan ikke helt svare på alle spørgsmål, da det her er "kun" er mig den er gal med og vi er blevet henvist på en lidt anderledes måde, fordi det foregik direkte gennem Skejby sygehus.

Men jeg kan svare på at ja, det er psykisk hårdt at skulle igennem op og nedture, men jeg synes man bliver stærkere og hold da op man lærer hinanden godt at kende, på en helt anden måde synes jeg... Prøver at tage det positive med mig og lade det hårde ligge, men det kan jeg måske også lidt bedre nu, fordi det er lykkedes for os.

Jeg har vidst i mange år, at det var den vej det skulle gå, når jeg skulle have børn, men jeg tudede, var sur og ked af det, og det skal du give dig selv lov til! Det er bare skide uretfærdigt, og det er altså helt ok at give los og være sur over det! Jeg tror nogle gange mænd er bedre til at forholde sig til, at nu er det sådan situationen er, og så må man forholde sig til det! Det er min kæreste i hvert fald også god til... Men det betyder ikke, at du ikke skal reagere præcis som du har brug for

Rigtig meget held og lykke, jeg håber det går rigtig nemt for jer

Anmeld

1. oktober 2012

modesty

hejsa

hjerte hilsner
Chelle

Jeg vil skyde på at der går en måned eller to fra samtale til I rent faktisk er i gang med behandling, men jeg ved det ikke. Et godt tip: Vær tålmodig og regn med at det kan tage længere tid end du tror/håber. Så bliver man positivt overrasket hvis det går hurtigere.

Jeg har ingen erfaringer fra Hillerød, men min gynækolog sagde til mig at det ene sted er lige så godt som den andet. Det er en forholdsvis simpel behandling som man har lavet i mange år, og standarden er høj herhjemme ligegyldigt hvor man bliver behandlet.

Det er forskelligt hvor hårdt det rammer psykisk, men de fleste kvinder synes at det er rigtig hårdt at være i behandling. Jeg syntes faktisk at ventetiden inden var værre end selve behandlingen. I det mindste var man i gang med noget i stedet for at føle at tiden bare går og går. Men det hele var hårdt.

Min mand tog det også MEGET bedre end jeg gjorde. Og det var en konstant diskussion herhjemme. Han mente at jeg trak stemningen ned ved at gå rundt og være "sur" hele tiden. Jeg mente at jeg skulle have lov til at være ked af det og at han skulle være bedre til at trøste mig. Vi tog et par samtaler hos en parterapeut, og det hjalp rigtig meget på kommunikationen.

Bivirkningerne er (for det meste) meget mindre end man frygter. Ja - nogle får bivirkninger, men hos de fleste er de meget milde. Jeg fik lidt hedeture i nogle perioder og dét var dét.

Nej, du må ikke selv bestemme hvor mange æg de sætter op. Hvis du er under 37 og æggene er af en fin kvalitet, vil de altid kun sætte 1 æg op første gang. Hvis de bruger fryseæg, sætter de altid 2 æg op, da chancerne ved fryseæg er lidt mindre. Og så vil de så vurdere efterfølgende. Jeg fik sat 1 æg op ved begge mine "friske" forsøg, og 2 æg ved begge mine "frosne" forsøg (min søn er en frossenpind ;-)

Pøj pøj med det hele. 

Anmeld

1. oktober 2012

mab

hej allesammen.

tusind tak for de dejlige svar - det hjalp virkelig at hører at hjemme situationen ikke kun er her  :-)

okay jeg håber det går forholdsvis hurtig - vi har tid d. 25/10 og håber på behandlinger inden jul :-)

vi er begge meget unge, så satser på det vil lykkes når vi først kommer igang. men vente tiden er ulidlig!! ahr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.