hejsa 
jeg er helt ny herinde, og ved ikke helt hvordan det hele foregå.
Men jeg har brug for hjælp af nogle som sidder i samme båd.
Min mand har nedsat sædkvalitete, og jeg producere ikke nok progestestoron - så derfor skal vi nu i behandling og vi har fået fortalt af vores egen læge det højst sandsynligt bliver reagensglas behandling.
derfor har jeg nogle spørgsmål, som jeg inderligt håber der er nogle som gider svare mig på:
1. vi har nu modtaget brev fra hillerød om vores første samtale, hvor længe går der fra første samtale til første behandling og er der nogle der har nogle erfaringer om hillerød?? ( + troede vi hørte til herlev, så det forstår jeg heller ikke helt)
2. hvordan er selve hele behandlingen psykisk, jeg synes det er hårdt nok i forvejen og kan slet ikke forstille mig hvordan de mdr kommer til at blive - med forventninger, håb og måske sorg og tab? 
3. jeg synes at min mand tager det hele ualmindeligt pænt, og positivt. jeg trænger til at være sur og ked af det - er jeg den eneste??
hjerte hilsner
Chelle 
Jeg vil skyde på at der går en måned eller to fra samtale til I rent faktisk er i gang med behandling, men jeg ved det ikke. Et godt tip: Vær tålmodig og regn med at det kan tage længere tid end du tror/håber. Så bliver man positivt overrasket hvis det går hurtigere.
Jeg har ingen erfaringer fra Hillerød, men min gynækolog sagde til mig at det ene sted er lige så godt som den andet. Det er en forholdsvis simpel behandling som man har lavet i mange år, og standarden er høj herhjemme ligegyldigt hvor man bliver behandlet.
Det er forskelligt hvor hårdt det rammer psykisk, men de fleste kvinder synes at det er rigtig hårdt at være i behandling. Jeg syntes faktisk at ventetiden inden var værre end selve behandlingen. I det mindste var man i gang med noget i stedet for at føle at tiden bare går og går. Men det hele var hårdt.
Min mand tog det også MEGET bedre end jeg gjorde. Og det var en konstant diskussion herhjemme. Han mente at jeg trak stemningen ned ved at gå rundt og være "sur" hele tiden. Jeg mente at jeg skulle have lov til at være ked af det og at han skulle være bedre til at trøste mig. Vi tog et par samtaler hos en parterapeut, og det hjalp rigtig meget på kommunikationen.
Bivirkningerne er (for det meste) meget mindre end man frygter. Ja - nogle får bivirkninger, men hos de fleste er de meget milde. Jeg fik lidt hedeture i nogle perioder og dét var dét.
Nej, du må ikke selv bestemme hvor mange æg de sætter op. Hvis du er under 37 og æggene er af en fin kvalitet, vil de altid kun sætte 1 æg op første gang. Hvis de bruger fryseæg, sætter de altid 2 æg op, da chancerne ved fryseæg er lidt mindre. Og så vil de så vurdere efterfølgende. Jeg fik sat 1 æg op ved begge mine "friske" forsøg, og 2 æg ved begge mine "frosne" forsøg (min søn er en frossenpind ;-)
Pøj pøj med det hele.