Hej piger,
Jeg har brug for jeres hjælp til at få mine forvirrede tanker på plads!
Er anonym, da omverdenen ikke ved noget om vores PB endnu, så jeg skal helst ikke kunne Googles

Jeg stoppede på p-piller sidst i august og vi har ikke brugt prævention siden. Jeg havde ÆL-slim fredag d. 14. september, og har derfor regnet mig frem til, at jeg burde have fået mens i fredags d. 28. september og derfor har en 32 dages cyklus (ved en 28 dages cyklus skulle jeg have haft mens i mandags).
Sagen er så den at jeg ikke har set skyggen af mens endnu og jeg er efterhånden 4+6, hvis der altså er noget i det.
Jeg havde egentligt besluttet mig for at teste i morgen tidlig, hvis mens ikke var dukket op inden, men så læste jeg en tråd herinde, med en, der først havde kunnet teste positivt i uge 6... Desuden har jeg ikke rigtig nogle symptomer på graviditet - ingen opkastninger, ingen ømme bryster, er ikke oppe for at tisse om natten... Jeg har måske en smule ondt/niven i understellet, men det kan for mit vedkommende lige så godt være et signal om mens.
Så nu sidder jeg og skal tage en beslutning om, hvorvidt jeg skal teste allerede i morgen, eller om jeg skal vente til næste weekend og se om mens ikke dukker op inden. Jeg gider jo ikke "spilde" en graviditetstest, hvis mens så dukker op 5 min efter. Vil jo helst heller ikke nå at få alt for gode tanker om måske at være gravid, hvis den så alligevel kun viser en streg..
Men hvad siger i piger? Skal jeg teste i morgen tidlig eller give det lidt tid endnu? Det er jo trods alt 1. barn, 1. forsøg og kroppen har ikke haft tid til at vænne sig til ikke at være på p-piller endnu, så føler næsten det ville være lidt mærkeligt at være gravid allerede.
Forresten, man hører jo jævnligt om, at mens kan udeblive bare ved tanken om en graviditet, så tænker jeg måske er ude for det. Men omvendt har jeg også læst et sted, at mens altid kommer 14 dage efter ÆL, så kan jeg godt få mens til at udeblive selv om jeg fik ÆL stort set til tiden? Eller ville det så altid være ÆL der udebliver/kommer senere?
Mange rodede tanker, men tak fordi du læste med hertil!