Er det bare hjernen, der spiller mig et puds?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

889 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. september 2012

Anonym trådstarter

Hej piger,

Jeg har brug for jeres hjælp til at få mine forvirrede tanker på plads!
Er anonym, da omverdenen ikke ved noget om vores PB endnu, så jeg skal helst ikke kunne Googles

Jeg stoppede på p-piller sidst i august og vi har ikke brugt prævention siden. Jeg havde ÆL-slim fredag d. 14. september, og har derfor regnet mig frem til, at jeg burde have fået mens i fredags d. 28. september og derfor har en 32 dages cyklus (ved en 28 dages cyklus skulle jeg have haft mens i mandags).
Sagen er så den at jeg ikke har set skyggen af mens endnu og jeg er efterhånden 4+6, hvis der altså er noget i det.
Jeg havde egentligt besluttet mig for at teste i morgen tidlig, hvis mens ikke var dukket op inden, men så læste jeg en tråd herinde, med en, der først havde kunnet teste positivt i uge 6... Desuden har jeg ikke rigtig nogle symptomer på graviditet - ingen opkastninger, ingen ømme bryster, er ikke oppe for at tisse om natten... Jeg har måske en smule ondt/niven i understellet, men det kan for mit vedkommende lige så godt være et signal om mens.

Så nu sidder jeg og skal tage en beslutning om, hvorvidt jeg skal teste allerede i morgen, eller om jeg skal vente til næste weekend og se om mens ikke dukker op inden. Jeg gider jo ikke "spilde" en graviditetstest, hvis mens så dukker op 5 min efter. Vil jo helst heller ikke nå at få alt for gode tanker om måske at være gravid, hvis den så alligevel kun viser en streg..
Men hvad siger i piger? Skal jeg teste i morgen tidlig eller give det lidt tid endnu? Det er jo trods alt 1. barn, 1. forsøg og kroppen har ikke haft tid til at vænne sig til ikke at være på p-piller endnu, så føler næsten det ville være lidt mærkeligt at være gravid allerede.

Forresten, man hører jo jævnligt om, at mens kan udeblive bare ved tanken om en graviditet, så tænker jeg måske er ude for det. Men omvendt har jeg også læst et sted, at mens altid kommer 14 dage efter ÆL, så kan jeg godt få mens til at udeblive selv om jeg fik ÆL stort set til tiden? Eller ville det så altid være ÆL der udebliver/kommer senere?

Mange rodede tanker, men tak fordi du læste med hertil!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Hej piger,

Er anonym, da omverdenen ikke ved noget om vores PB endnu, så jeg skal helst ikke kunne Googles

Jeg stoppede på p-piller sidst i august og vi har ikke brugt prævention siden. Jeg havde ÆL-slim fredag d. 14. september, og har derfor regnet mig frem til, at jeg burde have fået mens i fredags d. 28. september og derfor har en 32 dages cyklus (ved en 28 dages cyklus skulle jeg have haft mens i mandags).
Sagen er så den at jeg ikke har set skyggen af mens endnu og jeg er efterhånden 4+6, hvis der altså er noget i det.
Jeg havde egentligt besluttet mig for at teste i morgen tidlig, hvis mens ikke var dukket op inden, men så læste jeg en tråd herinde, med en, der først havde kunnet teste positivt i uge 6... Desuden har jeg ikke rigtig nogle symptomer på graviditet - ingen opkastninger, ingen ømme bryster, er ikke oppe for at tisse om natten... Jeg har måske en smule ondt/niven i understellet, men det kan for mit vedkommende lige så godt være et signal om mens.

Så nu sidder jeg og skal tage en beslutning om, hvorvidt jeg skal teste allerede i morgen, eller om jeg skal vente til næste weekend og se om mens ikke dukker op inden. Jeg gider jo ikke "spilde" en graviditetstest, hvis mens så dukker op 5 min efter. Vil jo helst heller ikke nå at få alt for gode tanker om måske at være gravid, hvis den så alligevel kun viser en streg..
Men hvad siger i piger? Skal jeg teste i morgen tidlig eller give det lidt tid endnu? Det er jo trods alt 1. barn, 1. forsøg og kroppen har ikke haft tid til at vænne sig til ikke at være på p-piller endnu, så føler næsten det ville være lidt mærkeligt at være gravid allerede.

Forresten, man hører jo jævnligt om, at mens kan udeblive bare ved tanken om en graviditet, så tænker jeg måske er ude for det. Men omvendt har jeg også læst et sted, at mens altid kommer 14 dage efter ÆL, så kan jeg godt få mens til at udeblive selv om jeg fik ÆL stort set til tiden? Eller ville det så altid være ÆL der udebliver/kommer senere?

synes du skulle tage en test - du beskriver nøjagtig mit forløb, og jeg var gravid...

Og hvis du ikke er gravid, så tænker jeg at du nok har råd til at spendre de 20 kr en test koster - og ellers har du i hvert fald ikke råd til baby

Anmeld

30. september 2012

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Hej piger,

Man kan jo ikke altid regne med sin cyklus/krop, når man er stoppet på p-piller. Og så længe du ikke har testet positiv på en æl-test, vil jeg mene at du heller ikke kan være 110% sikker på hvornår du har haft ÆL. Med alt det mener jeg, at jeg synes du skal give den et par dage/en uges tid mere og se om mens dukker op..

Det kan selvfølgelig også være at du er en af de heldige der er blevet gravid i første forsøg, og det er jo ikke alle der har symptomer på graviditet lige med det samme.

Anmeld

30. september 2012

M (:

Anonym skriver:

Hej piger,

Jeg synes du skal tage en test - langt de fleste kan godt teste positivt før uge 6, og når du allerede er en uge over tid, skulle der være en rimelig chance for, at du kan teste positiv (hvis der altså er en lille spire i maven). 

Hvis testen (mod forventning) skulle være negativ kan det godt "fremprovokere" mens at få klarhed - ligesom det kan udskyde den, at håbe (for) meget.. 

Jeg selv var en af dem, der var så afsindig heldig at teste positiv i første forsøg, men jeg var også stoppet med p-pillerne 4 måneder før vi påbegyndte PB. Det skal dog lige siges, at min cyklus blev rimelig regelmæssig lige med det samme (29-32 dage), og måske du er lige så heldig?

Held og lykke! 

Anmeld

30. september 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Du kan sagtens have ægløsningsslim i op til en uge før selve ægløsningen.

De aller-aller-fleste kan teste positivt 14 dage efter ægløsning - dit problem er så, at du ikke ved, at du har haft ægløsning, og du ved ikke præcist hvornår.

De der beretninger om, at man først kunne teste positivt sent fylder rigtigt meget, men det er de færreste, der uddyber, at de rent faktisk ikke testede før uge 5-6-stykker, eller at de blev flyttet til skanningen, fordi ægløsning var faldet sent den måned. De reelle meget langsomme startere er en meeeget lille del af det her game, så lad være med at hænge dig for meget i de historier.

Held og lykke - det kan jo være, at du har været heldig 

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Man kan jo ikke altid regne med sin cyklus/krop, når man er stoppet på p-piller. Og så længe du ikke har testet positiv på en æl-test, vil jeg mene at du heller ikke kan være 110% sikker på hvornår du har haft ÆL. Med alt det mener jeg, at jeg synes du skal give den et par dage/en uges tid mere og se om mens dukker op..

Det kan selvfølgelig også være at du er en af de heldige der er blevet gravid i første forsøg, og det er jo ikke alle der har symptomer på graviditet lige med det samme.

Jeg har besluttet mig for at følge dit råd og vente lidt.
Har haft en smule brunt udflåd både søndag aften og i går, så antages lidt at mens er på vej, selvom jeg synes opstarten en MEGET langsom!
Anyways, jeg tester i 6+0 hvis jeg ikke har set frisk blod inden, og indtil da lader jeg være med at spekulere for meget over det, så min krop kan få lidt ro.

Anmeld

2. oktober 2012

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Jeg har besluttet mig for at følge dit råd og vente lidt.
Har haft en smule brunt udflåd både søndag aften og i går, så antages lidt at mens er på vej, selvom jeg synes opstarten en MEGET langsom!
Anyways, jeg tester i 6+0 hvis jeg ikke har set frisk blod inden, og indtil da lader jeg være med at spekulere for meget over det, så min krop kan få lidt ro.

Det lyder super fornuftigt

Ikke for at tage modet fra dig, men min mens har tit startet som du beskriver
Men hvis aldrig du selv har oplevet det før, så må vi håbe det ikke betyder "mens" hos dig
Er spændt på at høre en update, når der er noget nyt.

Anmeld

3. oktober 2012

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Det lyder super fornuftigt

Ikke for at tage modet fra dig, men min mens har tit startet som du beskriver
Men hvis aldrig du selv har oplevet det før, så må vi håbe det ikke betyder "mens" hos dig
Er spændt på at høre en update, når der er noget nyt.

Det var mens.
Men bare rolig, det tager skam ikke håbet fra mig, for det var jo kun 1. forsøg, så jeg havde slet ikke forventet andet!
Så det er jo bare lidt tålmodighed og så springe på kæresten igen, når kysten er klar
Men mange tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.