Ægge og skinkesalat opskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.108 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. september 2012

PernilleogLouis

Ja nogen der har nogen gode opskrifter på disse to ting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

tarkoflen

kicha skriver:

Jeg har ikke gode opskrifter på mål, men jeg kan fortælle, hvad jeg putter i en æggesalat

Revet løg, hakket æg, karse, karry, salt, peber, mayonaise blandet med et surmælksprodukt, så det ikke bliver for fed

Det smager skønt

Skinkesalaten vil jeg nok lave lidt på samme måde, bare med nogle andre krydderier, måske noget paprika... Har ikke prøvet at lave det, men det var min tanke.

Anmeld

30. september 2012

dola

kicha skriver:

Skinkesalat, fint hakket skinke i strimler, mayo og ymer/a38 eller sådan noget, Og så smag til med revet løg, salt og peber. Pynt med purløg eller karse.

Æggesalat: æg, mayo, igen ymer eller lignende og så smagesdet til med karry, salt og peber. Pyntes med purløg eller karse og evt bacon..

Prøv evt makrelsalat: 1 røget makrel hvor hoved, skind og ben fjernes (vær omhyggelig med at få benene ud, evt med plast handske så lugter fingrene ikke). Så blandes detop med mayo, ymer, fint snittet forårsløg og smages til med salt og peber.

Eller byt røget makrel ud med torkerogn!

Anmeld

30. september 2012

AMtrier

Jeg laver kun æggesalat uden karry. Så bruger jeg hakket æg, creme fraise, mayo, massere purløg, salt og peber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.