Lise skriver:
Jeg har en killing på omkring 14 uger. Jeg har haft ham i 1,5 uge. Jeg har haft ham i haven et par gange, og de seneste to dage uden stor, så han kunne springe rundt som han ville. Jeg kan sagtens kalde ham tilbage, men kunne mærke nu på vores seneste tur her i eftermiddag, at han var nysgerrig og ville en hel masse. Kunne ikke overskue tanken om at han skred, så jeg tog ham ind.
Det er meningen at han skal have kattelem - sådan en chipstyret én, og han er allerede chippet (og registreret). Kattelemmen er også indkøbt og bliver monteret en af dagene.
Nå, men nogen der har erfaringer med at gøre en killing udekat? Kan jeg godt allerede lade ham løbe i haven, uden at jeg halser efter ham. Jeg er bange for at han smutter - bør jeg også være det, eller skal jeg sænke skuldrene og stole på at han gerne vil være hos os?
Han virker meget tryg her allerede (på trods af den to-årige, der ikke helt forstår hvordan man behandler en misser).
Håber nogen kan svare mig, og give mig til gode råd. Det er mit første kæledyr siden jeg flyttede hjemmefra min mor og far 
Jeg tror, at alt I gør er super fint.
Men bor I i nærheden af trafikeret vej, så vent nogle måneder endnu. Det er med killinger som med andre (dyre)børn, - de skal lige opnå lidt street smarts, før de har godt af at blive sluppet af syne. - Der er simpelthen langt større risiko for, at en helt ung kat bliver kørt over, end det gør sig gældende for de lidt ældre kattedyr.
Men altid rart at læse om folk, der vil deres dyr det bedste og sørger ordentligt for dem!

Anmeld