Hjælp er det lus?!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. september 2012

dollygirl

Hej piger . Min søn er begyndt at klø sig ret meget på hovedet , og han piver lidt som om det gør ondt ellers er han træt af at det klør . Er det lus? Og hvis ja, hvad skal jeg gør? Hva skal jeg købe og hvad skal jeg passe på med?

Jeg er nybegynder på dette område

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2012

pussekat

lillepuller skriver:

Hej piger . Min søn er begyndt at klø sig ret meget på hovedet , og han piver lidt som om det gør ondt ellers er han træt af at det klør . Er det lus? Og hvis ja, hvad skal jeg gør? Hva skal jeg købe og hvad skal jeg passe på med?

hejsa

vis det er lus skal du på apoteket efter når til at vaske det i hår

Anmeld

29. september 2012

Miss Kat

Først og fremmest ville jeg skynde mig at købe en tættekam og gennemgå hans hår, for at være sikker på, det drejer sig om lus.

Anmeld

29. september 2012

SussieThyssen

lillepuller skriver:

Tag en lup og undersøg drengens hovedbund og hår.
Æggene sidder gerne på hårene i nakken og bag ørerne, som små bitte hvidlige skæl, der ikke er til at trække af med neglene, sådan en trediedel oppe ad håret.
derud over har de en forkærlighed for at gemme sig i hårene bag ørerne, og de er hurtige og kan ikke lide lys.
Køb en tættekam på apoteket eller hos Matas og kæm ham grundigt, evt masser balsam ind i hans hovedbund og hår inden du kæmmer ham.

Balsam gør lusene langsommere, og så kan du lettere fange dem.

Har han lus, så skal du købe luseshampoo på apoteket..og husk at følge instruktionen til punkt og prikke, også hvad efterbehandlinger angår.
Hele familien skal behandles, og en god ide er at lægge puderne i fryseren i op til 12 timer, så evt. løse æg og lus dræbes.
Kan du ikke det, så sprøjt puderne med insektmiddel og luft dem godt igennem...husk at skifte sengetøj.