Varmeknopper, skal jeg kontakte lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

712 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. september 2012

Levi&LilysMor

Min søn havde igår høj feber og har lidt idag også, dog ikke lige så højt som igår, igår var vi også ved lægen, så han kunne kigge på ham ,  men der var intet sagde lægen, han sagde heller ikke noget til hans varmeknopper, som er OVERALT, på ben , ble område, bryst, mave , ryg og lidt i hovedet.

Jeg synes det ser så voldsomt ud. er det noget som jeg skal være urolig for? eller går det bare over af sig selv.

Det skal lige siges at han både idag og igår har haft gulligt/grønligt vandtynd aff. Han er også noget ulykkelig, men vi kan sagtens få ham til at falde til ro og få ham til at smile og grine.... vi prøver også at tilbyde ham væske, men han nægter nogle gange...

Hvad skal jeg lige gøre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

Levi&LilysMor

OP...

Anmeld

28. september 2012

Julemusen

Det er tiden for omgangssyge lige nu. Min søn har også lige haft en tur.
Startede med feber og diaré.
Varmeknopperne kan man ikke gøre meget ved desværre. Sørg for at han ikke har for meget tøj på og sover uden tøj indtil hans temperatur igen er normal.
Det bedste du kan give ham at drikke er vand eller juice. Hvis han ikke vil have vand så prøv juicebrik med sugerør. Det fik faktisk Phillips feber til at falde.
Du må ikke give ko-mælk når han har diaré. Fik jeg at vide af vagtlægen.
Hvis han nægter helt at drikke og hvis feberen vare mere end 2 døgn skal du ringe til lægen.
God weekend og god bedring med sin søn :-)

Anmeld

28. september 2012

Levi&LilysMor

Kitty-Katten skriver:

Det er tiden for omgangssyge lige nu. Min søn har også lige haft en tur.
Startede med feber og diaré.
Varmeknopperne kan man ikke gøre meget ved desværre. Sørg for at han ikke har for meget tøj på og sover uden tøj indtil hans temperatur igen er normal.
Det bedste du kan give ham at drikke er vand eller juice. Hvis han ikke vil have vand så prøv juicebrik med sugerør. Det fik faktisk Phillips feber til at falde.
Du må ikke give ko-mælk når han har diaré. Fik jeg at vide af vagtlægen.
Hvis han nægter helt at drikke og hvis feberen vare mere end 2 døgn skal du ringe til lægen.
God weekend og god bedring med sin søn :-)

Tak for svar, vil prøve med lidt juice til ham.... bare det snart går over, det er så synd for dem 

Anmeld

28. september 2012

Julemusen

Ja der er vare ikke noget værre :-(
Her tog det 2 dage med feberen og en ekstra dag med diaré. Så var det ovre. Men vi tilbød hele tiden saltkiks, yoghurt, frugt mos, toastbrød med smør og så æblejuice. Er så vigtigt at maven vare holdes lidt igang. Men væske væske væske!
Hvis han har ondt så kan lidt panodil junior hjælpe. Men der må i hellere snakke med jeres læge eller vagtlægen inden.
Det er også vigtigt at han får lov at sove så snart han bliver træt.
Her var min søn kun oppe en lille time og så sov han en til to timer dagen igennem. Men børn reagere jl forskelligt på tarmvirus og min var bare træt.

Anmeld

28. september 2012

Levi&LilysMor

Kitty-Katten skriver:

Ja der er vare ikke noget værre :-(
Her tog det 2 dage med feberen og en ekstra dag med diaré. Så var det ovre. Men vi tilbød hele tiden saltkiks, yoghurt, frugt mos, toastbrød med smør og så æblejuice. Er så vigtigt at maven vare holdes lidt igang. Men væske væske væske!
Hvis han har ondt så kan lidt panodil junior hjælpe. Men der må i hellere snakke med jeres læge eller vagtlægen inden.
Det er også vigtigt at han får lov at sove så snart han bliver træt.
Her var min søn kun oppe en lille time og så sov han en til to timer dagen igennem. Men børn reagere jl forskelligt på tarmvirus og min var bare træt.

Uhha ja igår der sov han også mange mange timer væk, men sådan var det jo bare ... har kun givet panodil hvis den har været over 38 i feber, fik også kamille the i ham i aften han har faktisk kun fået drikkelse idag, også selvom han er blevet tilbudt meget andet...

Anmeld

28. september 2012

Julemusen

Tror ikke det er så god en ide med kamillete da det er vanddrivende. Er bedre med væske han kan holde i kroppen. Har du prøvet saltkiks? Plejer ungerne være vilde med. SP anbefaler der ved syge småbørn.

Anmeld

28. september 2012

Levi&LilysMor

Kitty-Katten skriver:

Tror ikke det er så god en ide med kamillete da det er vanddrivende. Er bedre med væske han kan holde i kroppen. Har du prøvet saltkiks? Plejer ungerne være vilde med. SP anbefaler der ved syge småbørn.

Okay, det vidste jeg slet ikke hmm, hvad med saltstænger måske ?  hvad med marie kiks ?

Anmeld

28. september 2012

Julemusen

Jo det er også fint. Fik Phillip også. Han spiste kun to kiks en dag. Men når de får noget tørt så drikker de mere :-) Så var et trick SP lærte mig. Har fungeret super her :-)

Anmeld

28. september 2012

Levi&LilysMor

Kitty-Katten skriver:

Jo det er også fint. Fik Phillip også. Han spiste kun to kiks en dag. Men når de får noget tørt så drikker de mere :-) Så var et trick SP lærte mig. Har fungeret super her :-)

Det må jeg prøve , han skal jo have noget og blive rask igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.