SU eller dagpenge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.331 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. september 2012

MissTas

Hej piger ..

jeg har et spørgsmål jeg har tænkt længe over efter jeg har snakket med flere, som under deres barsel har fået dagpenge fremfor SU selvom de har været studerende.

Jeg er ved at læse til sygeplejerske og har selvfølgelig orlov/barsel fra uddannelsen nu og får udbetalt SU hver måned på knap 4500 kr.

Har snakket med flere, som overhovedet ikke forstår hvorfor jeg ikke får dagpenge i stedet for SU. Jeg ved ikke hvad der er rigtigt her, men skal jeg på dagpenge fremfor SU? ville jo kun give mig nogle flere penge mellem hænderne, så ville da være til min fordel med dagpenge i stedet. Har en veninde som selv fik dagpenge under hendes barsel, selvom hun var under uddannelse :/

håber nogle kan hjælpe mig og gi mig svar har jeg ret til dagpenge fremfor SU?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

Chevro

Er de klar over at du er på barsel?

For normalen er jo at man får barselsdagspenge. Jeg får dog meget lidt, da jeg ikke har været ude og tjene rigtig penge endnu så jeg får kun 6-7.000,- pr. Md. Men det er da mere end du får nu

Anmeld

28. september 2012

MissTas

Chevro skriver:

Er de klar over at du er på barsel?

For normalen er jo at man får barselsdagspenge. Jeg får dog meget lidt, da jeg ikke har været ude og tjene rigtig penge endnu så jeg får kun 6-7.000,- pr. Md. Men det er da mere end du får nu

ja SU ved det godt, da man har søgt om noget der hedder fødselsklip, som dækker at jeg får SU under min barsel. Men noget siger mig bare, at det måske ikke er det bedste for mig, hvis jeg kan få mere i barselsdagpenge ? :/ men ved ikke.. nu har jeg fået SU de første 7 måneder af min barsel ..

Anmeld

28. september 2012

Chevro

Ja det er nok lidt sent, men trist du ikke har været obs på det før - for det kan da helt klart svare sig!

Anmeld