Hvad skal hun have på i dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. september 2012

Team Putte

Ih jeg må indrømme et af mine store problemer som førstegangs mor er at finde ud af hvad lillefisen skal have på af tøj i barnevognen!

Ida er lige blevet 3 mdr og vi skal på kræmmermarked i dag! Det er knap 15 grader og så blæser det lidt.. Hvad i alverden skal hun have på af overtøj

Jeg tænker en fleecedragt, tynd hue (Dragten har nemlig hætte som vi han hive op) og så dynen over benene.. Normalt ville jeg give hende jakke og hue på, men så bliver hun jo oz liggende i barnevognen.. Men her risikerer vi jo at skulle tage hende op hvis hun bliver hys eller sulten..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

Lone Jakobsen

jeg synes det lyder som en god ide.

som du selv skriver vil fleece dragten holde hende varm, selv hvis hun lige skal op lidt

Anmeld

28. september 2012

Team Putte

Lone Jakobsen skriver:

jeg synes det lyder som en god ide.

som du selv skriver vil fleece dragten holde hende varm, selv hvis hun lige skal op lidt

Årh det var rart lige med en bekræftelse på det!

Hun er nemlig lige blevet vaccineret i onsdags og dermed lidt ekstra pyller.. Og vi skal jo ikke bare fra A til B i barnevognen så chancerne for hun lige skal op og hænge lidt, er rimelig store..

Tak for svaret!

Anmeld

29. september 2012

Lone Jakobsen

Team Putte skriver:

Årh det var rart lige med en bekræftelse på det!

Hun er nemlig lige blevet vaccineret i onsdags og dermed lidt ekstra pyller.. Og vi skal jo ikke bare fra A til B i barnevognen så chancerne for hun lige skal op og hænge lidt, er rimelig store..

Tak for svaret!

håber i havde en dejlig tur

Anmeld

30. september 2012

Klematis

Du kan mærke på din baby hvordan hendes temperatur er, efter sov.
Mærk i nakken, lidt ned i blusener hun våd af sved, er hun for varm.
Hænder og fødder har tendens til at blive hurtigt kolde på de små.
Det er derfor ikke for tidligt at give vanter og uldsokker på, hvis hun er kold.
Er kroppen lunken, når du hiver hende ud af dragten, er den ikke lun nok. Måske hun skal over i en sovepose, der luner hele vejen rundt?

Husk at hun OVERHOVEDET ikke bevæger sig i søvne. Hvis der er koldt, bliver hun kold.

Og: tillykke med hende

Anmeld

30. september 2012

Bebsen

Hihi, jeg var lige så rådvild da Xander var bette, jeg var så ræd for at han sku fryse. Men lærte at mærke ham i nakken, og justerere tøjet derefter
Idag (25 mnd) er jeg stadig lige så ræd for at han skal fryse, og som regel piller hans DP et lag tøj af ham

God søndag til hele linien.

Kh Ida og Xander.

Anmeld

1. oktober 2012

Team Putte

Lone Jakobsen skriver:

håber i havde en dejlig tur

Det havde vi ihvertfald! Og det var slet ik for meget med fleecedragt selvom hun sov hele turen

Anmeld

1. oktober 2012

Team Putte

Klematis skriver:

Du kan mærke på din baby hvordan hendes temperatur er, efter sov.
Mærk i nakken, lidt ned i blusener hun våd af sved, er hun for varm.
Hænder og fødder har tendens til at blive hurtigt kolde på de små.
Det er derfor ikke for tidligt at give vanter og uldsokker på, hvis hun er kold.
Er kroppen lunken, når du hiver hende ud af dragten, er den ikke lun nok. Måske hun skal over i en sovepose, der luner hele vejen rundt?

Husk at hun OVERHOVEDET ikke bevæger sig i søvne. Hvis der er koldt, bliver hun kold.

Og: tillykke med hende

Ih tak for dine råd!

Kender godt tricket med at mærke hende i nakken, bruger det ofte Min frygt er nok at få givet hende for lidt tøj på og så stå midt ude på en pløjemark og opdage hun fryser

Anmeld

1. oktober 2012

Team Putte

Bebsen skriver:

Hihi, jeg var lige så rådvild da Xander var bette, jeg var så ræd for at han sku fryse. Men lærte at mærke ham i nakken, og justerere tøjet derefter
Idag (25 mnd) er jeg stadig lige så ræd for at han skal fryse, og som regel piller hans DP et lag tøj af ham

God søndag til hele linien.

Kh Ida og Xander.

Rart at hører man ik er alene om det

Kender godt tricket med at mærke hende i nakken og jeg bruger det ofte Min frygt er jo nok at ende med at stå på en pløjemark langt hjemmefra og opdage hun har fået for lidt tøj på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.