flaske...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. september 2012

HopinWishin

om nogle uger skal bette fisen passes en aften... jeg ammer normalt fuldt ud... men denne aften bliver jeg nødt til at malke ud og så lade farmor give hende en flaske....

jeg har tænkt mig at prøve at give hende flaske nogle dage inden for at være sikker på hun overhovedet vil ha flaske!

men... på et tidspunkt vil jeg gerne gå mere over på flasken, også for at gøre hende mindre afhængig af mig... men er det ikke et svært projekt?! hun er en rigtig hyggerøv og vil helst ligge ved mit bryst konstant for at få hygge trøst og mad....

tænker jeg ska være total overskudsagtig?.. eller måske lade far give flasken istedet for ,mig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

Ka+Ma=Be

om nogle uger skal bette fisen passes en aften... jeg ammer normalt fuldt ud... men denne aften bliver jeg nødt til at malke ud og så lade farmor give hende en flaske....

jeg har tænkt mig at prøve at give hende flaske nogle dage inden for at være sikker på hun overhovedet vil ha flaske!

men... på et tidspunkt vil jeg gerne gå mere over på flasken, også for at gøre hende mindre afhængig af mig... men er det ikke et svært projekt?! hun er en rigtig hyggerøv og vil helst ligge ved mit bryst konstant for at få hygge trøst og mad....

tænker jeg ska være total overskudsagtig?.. eller måske lade far give flasken istedet for ,mig??

Hvis pointen af mindre afhængighed af dig, ja så ville jeg lade farmand tage over!

Om det er svært kommer meget an på barnet. Meget kan man sige om min søn, men når det er kommet til sut, amning, flaske og alt i den dur, har han bare gjort som "der blev sagt" Ingen vrøvl fra hans side.

Og så er spørgsmålet om du kan give det fra dig (jeg kunne nemlig ikke .)

Held og lykke med det

Anmeld

28. september 2012

Mettefpigen

Jeg synes du måske skulle lade farmand tage lidt over, og måske lade farmor prøve at give betten en flaske inden pasning :-) her var der heller ikk noget bøvl, han åd bare maden ;-)

Anmeld

28. september 2012

HopinWishin

jeg er heller ikke sikker på jeg kan gi det fra mig - men samtidig glæder jeg mig også lidt til uafhængighed..

Anmeld

28. september 2012

Ka+Ma=Be

HopinWishin skriver:

jeg er heller ikke sikker på jeg kan gi det fra mig - men samtidig glæder jeg mig også lidt til uafhængighed..

Det kan jeg bestemt godt forstå! Det bliver klart også bedre og bedre som de begynder at få grød og alt muligt andet. 

Jeg var i sidste ende nok bare for doven til at malke ud Havde ellers også invisteret i flasker, steralisator, pumpe, opbevaring og det hele med troen om at malke ud, så far kunne give flaske

Anmeld

28. september 2012

raca

mine har aldrig kunne tage en flaske.. den første prøvede vi lidt af hvert med men han NÆGTEDE... det samme gjoder den lille..

ej heller deres fætter tog flaske.. ikke om de ville snydes der.

og tjo de er afhænge i af en.. men det er så kort tid 6-8 mdr, hvor man er på og står for maden.. men derefter kan de jo godt være adskilt i nogle timer når de får fast føde,

så at gøre en 0-6 mdr barn uafhængig af mor, er for mig meget modstridende.. medmindre der er noget galt med moren, for så er det fint nok.. men små børn er afhængige af moren, hermed ikke sagt at faren ikke kan noget, for det kan han bestemt, men mormor-farmor-tanter og gud og hver mand kan bare vente.. de skal nok få et godt forhold til barnet selvom det er ammet.

Anmeld

28. september 2012

HopinWishin

raca skriver:

mine har aldrig kunne tage en flaske.. den første prøvede vi lidt af hvert med men han NÆGTEDE... det samme gjoder den lille..

ej heller deres fætter tog flaske.. ikke om de ville snydes der.

og tjo de er afhænge i af en.. men det er så kort tid 6-8 mdr, hvor man er på og står for maden.. men derefter kan de jo godt være adskilt i nogle timer når de får fast føde,

så at gøre en 0-6 mdr barn uafhængig af mor, er for mig meget modstridende.. medmindre der er noget galt med moren, for så er det fint nok.. men små børn er afhængige af moren, hermed ikke sagt at faren ikke kan noget, for det kan han bestemt, men mormor-farmor-tanter og gud og hver mand kan bare vente.. de skal nok få et godt forhold til barnet selvom det er ammet.

nu forstår du så også ordet 'uafhængig' meget bogstaveligt........

det er ikke meningen!

Anmeld

28. september 2012

DinNabo

HopinWishin skriver:

Jeg ville gå igang med at øve, hvis jeg var dig. Min dreng på 4 måneder nægter at tage flaske. Jeg har købt forskellige flasker med forskellige sutter, og ladet far give den, mens jeg ikke var i huset. Og han går bare i sultestrejke. Selvom det er modermælk der er i flasken.

Har det på samme måde som dig. Har brug for bare en enkelt aften ude, men det må vente.... Så jeg håber at din tger flasken uden problemer!

mvh

Anja

Anmeld

28. september 2012

Skouboe

Jeg har flere veninder der har indført flaske selvom de har ammet fuldt ud. Der er mange situationer hvor det kan være en fordel at kunne give en flaske, fx hvis mor har brug for at sove, så kan far give en nat-flaske, eller hvis mor har behov for at komme ud af huset et par timer, eller hvis mor skal på fx anti-biotika eller lign. der  går i mælken.

Begge mine veninder har pumpet ekstra løbende og frosset mælken ned og far har så givet en flaske 2-3 gange om ugen for at deres babyer ikke har glemt hvordan man spiser fra flasken.

For mit eget vedkommende har begge mine børn været flaskebørn næsten fra starten af forskellige årsager, så vi har ikke haft problemet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.