Hvor ofte ammer I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

914 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. september 2012

MorDk

Ja mit spørgsmål er... hvor ofte ammer I jeres bebser?

Prinsessen er 7 dage gammel... og hun har sovet MEGET sys jeg. Har måtte vække hende for amningen skulle jo igang! Nu køre det faktisk meget godt, men sys bare ikke hun altid liiige spiser nok. MEN hun levere da våde bleer og laver x flere... Men alligevel bliver jeg sådan lidt i tvivl om hun får nok?! Ihhh.... selvom jeg er 2.gangs mor ... ja så bliver jeg sgu i tvivl!

I morgen kommer SP så er jeg spændt på om hun har taget på....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2012

maria_wlt

Alt det vi lærte fra første gang forsvinder hurtigt

Har lidt på fornemmelsen at det altid er lidt på må og få de første par uger.. Synes det tog lidt tid før Ene var "faldet" til og bare spiste som et skema.

Anmeld

27. september 2012

raca

det kommer meget an på barnet, særligt når det er så lille..

den ene af mine var en time om at spise( og ja han spiste hele den time det var ikke hyggenygge små spisning.. ) men der var intet gylperi.. ca 8-10 gange i døgnet

den anden

haps 10-30 min også 4-6 timers pause. så 6-8 gange.. nok nærmer 6. men en masse gylp til følge..

dog har de begge to haft et marton måltid på 2 timers spise/blunde/spise sådan når du skulle i seng..

Anmeld

27. september 2012

mybaby-girl

MorDk skriver:

Prinsessen er 7 dage gammel... og hun har sovet MEGET sys jeg. Har måtte vække hende for amningen skulle jo igang! Nu køre det faktisk meget godt, men sys bare ikke hun altid liiige spiser nok. MEN hun levere da våde bleer og laver x flere... Men alligevel bliver jeg sådan lidt i tvivl om hun får nok?! Ihhh.... selvom jeg er 2.gangs mor ... ja så bliver jeg sgu i tvivl!

Her gik det meget godt til at starte med og han melder sig hver 3-4 time, men begyndte at få sår på mine brystvorter og her igår og  idag har jeg malket ud en gang da han næsten får hud med og blod ......

og her efter aftensmad i dag har han fået modermælkserstaning, da jeg har en smule brystbetændelse efter hvad jeg kan tyde af symptomer (ømhed/rødme/feber)og det går pænt nas !

Og ved Oliver kunne han ikke sutte ordenligt, så måtte stoppe efter ca 4/6 uger

Anmeld

27. september 2012

Koen.

Da Liam var den alder ca 10 gange i døgnet

Anmeld

27. september 2012

Ka+Ma=Be

MorDk skriver:

Hvor mange gange spiser hun?  

I starten ammede jeg Benjamin 8-12 gange i døgnet. Det vekslede meget men minimum 8 gange på et døgn.

Hvis bleerne er våde og hun har taget på, når hun bliver vejet i morgen, så synes jeg ikke du skal bekymre dig om det! 

Anmeld

27. september 2012

MorDk

Ka+Ma=Be skriver:

Hvor mange gange spiser hun?  

I starten ammede jeg Benjamin 8-12 gange i døgnet. Det vekslede meget men minimum 8 gange på et døgn.

Hvis bleerne er våde og hun har taget på, når hun bliver vejet i morgen, så synes jeg ikke du skal bekymre dig om det! 

Idag max 5-6 gange... de andre dage 6-10 gange... men sådan noget småtteri...

Anmeld

27. september 2012

Ka+Ma=Be

MorDk skriver:

Idag max 5-6 gange... de andre dage 6-10 gange... men sådan noget småtteri...

Synes at huske, at min sp sagde minimum 6-8 måltider i døgnet. Prøv at hør din ad i morgen! Det er jo heldigvis derfor de kommer så tidligt efter fødslen.

Går det ellers godt med amningen? (og ammede du din søn?) Har tænkt meget over, om ens oplevelse med 1 barn kan overføres på nr 2

Anmeld

27. september 2012

MorDk

Ka+Ma=Be skriver:

Synes at huske, at min sp sagde minimum 6-8 måltider i døgnet. Prøv at hør din ad i morgen! Det er jo heldigvis derfor de kommer så tidligt efter fødslen.

Går det ellers godt med amningen? (og ammede du din søn?) Har tænkt meget over, om ens oplevelse med 1 barn kan overføres på nr 2

Ja jeg ammede min søn til han var 10 mdr. ♥

Jeg kan godt lide at amme... og jeg sys det går bedre for hver dag!!

Mælken løb til på 2. dagen...  det samme med min søn

Anmeld

27. september 2012

LR85

MorDk skriver:

I starten ammede jeg ikke så ofte, nemlig pga det du siger med a den lille sov hele tiden. 

Nu hvor han er 3 måneder ammer jeg nok de der 6-8 gange i døgnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.