Når man har indgivet en klage over egen læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

473 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. september 2012

Anonym trådstarter

Hva sker der så?

Jeg har efterhånden fået bearbejdet en skrækkelig periode med min (dengang nyfødte præmature søn) og nu ska den påglædende læge der var skyld i, at min søn var døden nær fandeme ned med nakken (undskylder sproget) - det er knap 1 år siden det er sket - mener at man har to år til at skrive til patientklagenævnet - men hva sker der egentlig?

Ved den omtalte læge før har tabt retssager mod klienter, men lægen fungere stadig som praktiserende læge i et lægehus.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hva sker der så?

Jeg har efterhånden fået bearbejdet en skrækkelig periode med min (dengang nyfødte præmature søn) og nu ska den påglædende læge der var skyld i, at min søn var døden nær fandeme ned med nakken (undskylder sproget) - det er knap 1 år siden det er sket - mener at man har to år til at skrive til patientklagenævnet - men hva sker der egentlig?

Ved den omtalte læge før har tabt retssager mod klienter, men lægen fungere stadig som praktiserende læge i et lægehus.....

Jeg har ingen anelse om proceduren vedr. patientklager, men det må da stå på patientklagenævnets side.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. september 2012

morNov2010

Jeg mener faktisk at forældelsesfristen er 3 år, men det står helt sikkert på hjemmesiden. 

Du skal udfylde en formular fra Patientklagenævnet, og derefter vil de så indhente de nødvendige oplysninger de skal bruge, for at tage stilling til sagen. 

Hvad der sker derefter er jeg ikke helt klar over, men kunne forestille mig, at når afgørelsen er faldet, så vil lægen enten få en påtale (eller det der er værre), eller du får ikke medhold (hvis du taber sagen så at sige). 

Anmeld

27. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Hva sker der så?

Det lyder godt nok som en hård tid!

Godt du er kommet videre og håber det hjælper dig, at komme ud med det!

Jeg ved ikke hvad der sker, men ville ikke gå uden et stort og et håb om, at du vinder sagen og forhåbentlig kan få afsluttet det kapittel!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.