Anonym skriver:
Hej ville lige høre om der er nogle der har erfaringer fra brædstrup fertilitetsklinik ?
Min kæreste var ved lægen idag for at få en henvisning til en prøve af hans sæd for at se om han har nedsat sædkvalitet eller ikke.. til jer der har været igennem det, hvor lang tid gik der før i fik en indkaldelse og skal han lave prøven derinde eller have den med hjemmefra ??
Og nogle der ved hvad man højst må have af bmi som kvinde for at komme i behandling der hvis det bliver aktuelt ?
Vi er blevet gravide efter at være blevet behandlet på brædstrup.
Jeg husker der ikke helt tydeligt, men jeg mener at vi havde mandens sædprøve med ud til den første samtale vi havde. Men vi havde også allerede fået tjekket sæd da vi var i behandling på skejby hvor den så fin ud, så ved ikke om det er derfor vi bare havde den med til første møde. Jeg husker dog at jeg skulle ha' taget en del blodprøver inden vi startede og dem fik jeg taget hos min egen læge.
Manden lavede altid sædprøve hjemme - men det afhænger vist af hvor langt man har at køre.
Mener vi blev henvist i efteråret og havde samtale i januar, så der gik en 3 måneder ca. Men det var også lige der hvor regeringen lavede egenbetaling, så tror de havde travlt lige inden så folk kunne nå at få det gratis og derfor gik der 3 måneder før der var plads til os. Vi var desværre nogle af dem der endte med at bruge et år i behandling med egenbetaling og blev så gravide i 2012 hvor det igen var gratis
MEN jeg synes virkelig vi havde en god oplevelse med brædstrup. Der var altid tid til snak og vejledning og hvad man havde brug for. Og de gjorde os gravide, så det kan man ikke klage over.
Vi var hos Finn (overlægen) til startsamtalen og det var super godt!
Kan desværre ikke svare på den med BMI - men deres hjemmeside er meget oplysende så måske det står der!
Anmeld