Hvem passer Jeres syge barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.277 visninger
19 svar
0 synes godt om
26. september 2012

Anonym trådstarter

Hvad gør I når Jeres barn bliver syg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

MinNoah

Hvis det er en morgen barnet bliver sygt - så må en af os blive hjemme den dag... Ved vi på forhånd om aftenen at barnet er nødt til blive hjemme dagen efter så ringer vi efter mormor - som ikke arbejder længere, og så kommer hun gerne og passer.

Så vi er heldige

Anmeld

26. september 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Hvad gør I når Jeres barn bliver syg?

hmmm ... lige nu går jeg ledig og er derfor delvist til rådighed ved den slags .. om lidt skal jeg i praktik (når jeg finder en plads) der har jeg ikke ret til barnets 1 sygedag (det har jeg vel egentlig heller ikke nu .. men jobsøgning kan nogle dage godt klares med kun den ene hånd på computeren ) ... så må farmand træde til og evt arbejde hjemme eller tage ferie/afspadsere hvis det trækker ud .. da jeg var studerende(videregående) tog han typisk hver anden 1. sygedag og jeg læste hjemmefra resten af tiden .. de sover heldigvis meget når de er syge

Anmeld

26. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi er så heldige at moster altid har fri mandag, mormor onsdag-torsdag og hver 2 fredag. Thea's gamle dp mor er på efterløn og gir også gerne en hånd når det er. Er vi så uheldig at ramme en dag der ik er nogen der ka hjælpe, ja så tager vi den på skift! Vh stine 

Anmeld

26. september 2012

klmf

Jeg bruger barnets 1.sygedag og hvis det trækker ud må jeg spørge på jobbet om de kan undvære mig lidt mere og må så bruge omsorgsdage eller feriedage på det og så skiftes faren og jeg til at blive hjemme. Mormor er heldigvis også altid klar til at hjælpe, men bobsen har haft feberkramper, så nogle gange vil jeg helst selv være hjemme ved ham.

Anmeld

26. september 2012

Ciss

Så bliver en af os hjemme.

Fortrinsvis jeg, siden min mand for tiden ikke har fast arbejde men bare et timebetalt vikariat.

Mine forældrer er pensioniste og vil gerne hjælpe men bor langt væk. Hans forældrer er stadig i fuldt arbejde og har ikke ret til at tage fri pga sygt barnebarn.

Jeg forsøger gerne at flytte lidt på det jeg kan, men det er begrænset, hvor meget jeg er i stand til at flexe.

Anmeld

26. september 2012

SussieThyssen

Tja...dengang mine unger var små, der tog farmand og jeg en barn-syg dag hver, og var der brug for mere, så brugte vi mormor eller vi måtte selv melde os syge.

Anmeld

26. september 2012

Tip!

Jeg tager selv barnets første sygedag. Jeg er offentlig ansat..

Hvis sygdommen fortsætter har jeg mine forældre som passer min søn, de er begge pensioneret.. 

Aldrig et problem herhjemme at få ham passet ved sygdom eller andet.. 

Anmeld

26. september 2012

De3Guldklumper

Det gør vi selv.

Begge hold bedste forældre bor langt væk og er alle 4 i arbejde.

Anmeld

26. september 2012

Hønsemor

Nu går jeg pt sygemeldt og om små 3 mdr går jeg på barsel, så lige for tiden er det mig som tager sygedagene, ellers kan manden også tage barnets første sygedag og kan ingen af os bliver farmor og farfar tilkaldt og når de meget sjældent ikke kan så plejer min mor at kunne tage en dag fri fra arbejdet og er det hele bare kaos hvad pasning angår så ligger en af os, os selv syg - det sidste her er dog kun sket en gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.