Er så ked af mit arbejde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

MinNoah

Kan du ikke starte på pædagogisk assistent uddannelse fx? eller tjekke jeres økonimi en ekstra gang - om du kan klare nogle år på su og ta en anden uddannelse..... Det vil jo være rigtig godt givet ud hvis du allerede er træt af sosu livet nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Kan du ikke starte på pædagogisk assistent uddannelse fx? eller tjekke jeres økonimi en ekstra gang - om du kan klare nogle år på su og ta en anden uddannelse..... Det vil jo være rigtig godt givet ud hvis du allerede er træt af sosu livet nu

Jeg ønsker ikke at arbejde som pædagogisk assistent. Så det er ikke noget for mig.

Kan egentlig rigtig godt lide mit fag, er bare ved at blive slidt fuldstændig op i den ene stilling, jeg har her.

Jeg er ansat i en stilling, som en Hjælper skulle have haft. Så jeg har alle "hjælper" opgaver + alle Assistent opgaver. Dvs lidt en dobbelt-stilling. Føler alle hiver og slider i mig og hvem betaler prisen... De ældre fysisk og mig selv psykisk - tiltider også fysisk med ondt i ryg og lænd.

Men opgaverne og arbejdet er fint nok. Jeg skal "bare" have en anden stilling. En alm stilling.

Anmeld

26. september 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Åh hvor er jeg ved at gå til. Jeg er drænet, føler mig fanget og fastlåst. Jeg ser slet ingen muligheder og jeg når slet ikke det, jeg skal.

Jeg er sosu og har de sidste årrækker søgt andet arbejde. Har søgt 16 steder de sidste 1½ år og har været til 2 samtaler. Jeg er nu begyndt at søge uopfordret.

Overvejede at blive afløser, men chefen siger, jeg skal stå fuld til rådighed, hvis jeg vælger dette. Og det tror jeg bare ikke, er noget for mig og familien. Ønsker ikke at arbejde juleaften og tage virkelig mange timer i december måned.

Jeg føler bare slet ikke, jeg har nogle valg. Og perioderne med at arbejdet gør mig så træt og ked af det, kommer oftere og oftere.

Jeg kan hverken finde andet arbejde, Kan ikke læse videre pga SU og kan ikke engang finde anden stilling i det hus/område, jeg er i. Det hele er bare så opslidende...

(har ikke stress, er bare ked af den evige situation) Føler også tit, at jeg da slet ikke kan bruges til andet end det her opslidende og knoklet arbejde. Øv.........

Kan du ikke videreuddanne dig på aftenskole ved siden af fx ???

Der findes jo også internetbasserede uddannelsesformer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. september 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Kan du ikke videreuddanne dig på aftenskole ved siden af fx ???

Der findes jo også internetbasserede uddannelsesformer.

Kærligst
Sussie

Har også haft det i tankerne, men ved slet ikke til hvad.

Hvis man skal tage hele uddannelser koster det mange tusinde kroner. Synes slet ikke, jeg lige han overse dette..

Anmeld

26. september 2012

Rebecca55

Du kan jo også vælge en helt anden uddannelse hvor du skal i lære, så du får elevløn !!!

Jeg står lidt i samme situartion og skal snart ind og snakke med en studievejleder, for at høre hvilke muligheder jeg har.

Anmeld

26. september 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Har også haft det i tankerne, men ved slet ikke til hvad.

Hvis man skal tage hele uddannelser koster det mange tusinde kroner. Synes slet ikke, jeg lige han overse dette..

Man kan jo starte med små skridt.
Har du fx en HF-eksamen??

Anmeld

26. september 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Man kan jo starte med små skridt.
Har du fx en HF-eksamen??

Nej har ikke en Hf. Der har ikke været grund til at tage sådan en.

Ved godt det er lidt håbløst. Regnede heller ikke med, der kom Løsningen her på siden, for tror jeg har tænkt næsten alt igennem.

Jeg kan godt lide mit fag. Jeg kan godt lige det pædagogiske, psykologiske, kommunikationen, administrationen i mit arbejde. Kunne godt tænke mig at undervise i mit eget fag eller i personlig støtte, udvikling, motivation, arbejdsmiljø osv.

Men sådan en stilling, kan jeg ikke lige besidde og ved heller ikke, hvad sådan en hedder.

Anmeld

26. september 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Nej har ikke en Hf. Der har ikke været grund til at tage sådan en.

Ved godt det er lidt håbløst. Regnede heller ikke med, der kom Løsningen her på siden, for tror jeg har tænkt næsten alt igennem.

Jeg kan godt lide mit fag. Jeg kan godt lige det pædagogiske, psykologiske, kommunikationen, administrationen i mit arbejde. Kunne godt tænke mig at undervise i mit eget fag eller i personlig støtte, udvikling, motivation, arbejdsmiljø osv.

Men sådan en stilling, kan jeg ikke lige besidde og ved heller ikke, hvad sådan en hedder.

hmmm ... jeg går ud fra i har videreuddannelse på din arbejdsplads .. hvad med at komme på nogle lederkurser så du står stærkere i jobsøgningen .. men selvfølgelig sælge det tiil lederen med at du får bedre kompetencer ..

eller hvad med at få nogen til at kigge på dine uopfordrede ansøgninger .. en proff jobkonsulent ( og nej ikke en fra jobcenteret .. men en du betaler for) det kan være det lønner sig

Anmeld

26. september 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmmm ... jeg går ud fra i har videreuddannelse på din arbejdsplads .. hvad med at komme på nogle lederkurser så du står stærkere i jobsøgningen .. men selvfølgelig sælge det tiil lederen med at du får bedre kompetencer ..

eller hvad med at få nogen til at kigge på dine uopfordrede ansøgninger .. en proff jobkonsulent ( og nej ikke en fra jobcenteret .. men en du betaler for) det kan være det lønner sig

Videreuddannelse på min arbejdsplads?? Næh det tror jeg ikke.

Og leder uddannelse, der får kun gruppeledere. Og jeg ønsker ikke at blive gruppeleder.

Jeg har søgt og spurgt om så mange kurser, men intet kan lade sig gøre. Kan kun komme på kurser, de vælger at alle eller de fleste skal på.

Anmeld

26. september 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Videreuddannelse på min arbejdsplads?? Næh det tror jeg ikke.

Og leder uddannelse, der får kun gruppeledere. Og jeg ønsker ikke at blive gruppeleder.

Jeg har søgt og spurgt om så mange kurser, men intet kan lade sig gøre. Kan kun komme på kurser, de vælger at alle eller de fleste skal på.

hmmm ... spørg evt din fagforening hvad der står i din overenskomst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.