Hvad har jeres på 2,5-3 år på i vuggestue/DP nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. september 2012

Tulle28

Synes det er så svært med det tøj! Havde egentlig besluttet at body'er var et overstået kapitel, men nu hvor det er blevet koldere, er jeg kommet meget i tvivl? Min datter på 2,5 har typisk strømper (ikke buksestrømper), gamacher/bukser og en langærmet bluse. Og selvfølgelig sko og en jakke.

Hvad giver I jeres på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

serinasmor

serina har idag :

trusser (den er ny ... de kommer udenpå bleen fordi de i børnehaven skifter hende stående hvis hun kun har tisset - så holder trusserne bleen oppe så den sidder bedre)

bukser

langærmet trøje

strømper

termojakke og sko (ude - på vej til børnehave) - jeg gætter på hun får regnbukser og gummistøvler på når de skal ud

futter (inde ... nogle tykke strømper med skridsikker bund )

jeg skal til at finde undertrøjer .. for det er snart for koldt til kun en trøje ..

Anmeld

26. september 2012

mor-til-vanessa

ligenu bare alm tøj. 

vinterjakke og overgangs bukser hvis de er ude og lege.

overgangs sko.

hun får snart uldundertøj på

Anmeld

26. september 2012

sne190810

VI er startet på uldbodyer (min dattter er 2, men tænker jeg bruger uldbodyer vinteren igennem, og starter så op med 2-delt undertøj derefter)

Ellers har hun typisk inderst strømpebukser på og bukser/leggins udover. Når det bliver koldere skifter vi over til uld strømpebukser.

Igår havde hun strømpebukser, uldbody m kortærmer, buksedragt og en langærmet t-shirt. I vuggeren havde hun også sutsko på, men det er mere bare en strømpe med sål

Som overtøj igår havde hun bomuldshue på og en paca-uldtrøje. Men der var det også lidt mildere i vejret end idag.

Anmeld

26. september 2012

sne190810

... Og skal måske lige nævne at hun ikke er en varm pige, og nemt rager sygdom til sig.

Hvis nogle syntes hun har meget tøj på

Anmeld

26. september 2012

Ploffer

Tulle28 skriver:

Synes det er så svært med det tøj! Havde egentlig besluttet at body'er var et overstået kapitel, men nu hvor det er blevet koldere, er jeg kommet meget i tvivl? Min datter på 2,5 har typisk strømper (ikke buksestrømper), gamacher/bukser og en langærmet bluse. Og selvfølgelig sko og en jakke.

Hvad giver I jeres på?

Josephine har idag : Underbukser (uden på bleen), undertrøje, langærmet bluse, strømpebukser og nederdel. Jakken er blevet til en lidt tyk jakke og alm. "kondi"sko Nå ja, og strik hue, men det var fordi hun selv insisterede på at få den på.... Hun er 2½

Anmeld

26. september 2012

serinasmor

sne190810 skriver:

... Og skal måske lige nævne at hun ikke er en varm pige, og nemt rager sygdom til sig.

Hvis nogle syntes hun har meget tøj på

lidt tænkte jeg det men der er jo stor forskel på børn

Anmeld

26. september 2012

bøllen

Idag har min undertøj , cowboy bukser , lang ærmet trøje ( tynd bomuld ) og en varm Fleece trøje & kondi sko.

Anmeld

26. september 2012

An&Jo

Her har han strømper, lange bukser, lang ærmet trøje, undertrøje og underbukser på..

Derudover har han sin overgangsjakke på og sine gummisko på vej til vuggestuen, da vi kører i bil, vil han oftest ikke have sin jakke på, og så slipper han..

Men når han er ude ovre i vuggestuen har de mulighed for at give ham strømpebukser på indenunder bukserne istedet for almindelige strømper, og ellers så har han bare sin fleece jakke på under sit regntøj..
Har set at flere forældre har hunget deres flyverdragter derop, men snakkede med pædagogerne om det, og de bruger dem ikke endnu, så vores bliver herhjemme indtil videre..

han har selvfølgelig sine gummistøvler på ud og lege deroppe og ikke sine gummisko..

Anmeld

26. september 2012

Nemesis

Sara har undertøj, strømpebukser, langærmet bluse og en kjole på. Når hun er i bilen har en en frakke og kondisko på.

Når hun skal ud og lege har hun termotøj på og endten støvler eller sine kondisko.

Igår havde hun skiundertøjet på..det var fisme koldt!

Det er ved at være tid til uldtøjet her. Faktisk sover hun allerede i sin uldnatdragt.

hun er en frossenpind.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.