pasning af syg børn hvad gør jeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.950 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. september 2012

Anonym trådstarter

sagen er den at jeg er enlig mor til to...

og under udd jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få det hen når de er syge hvad kan jeg gøre ....

jeg har allerede haft en del sygdom da den lille har haft skoldkopper osv...

nogen snakker om reserve beste men er det sikkert hvordan gør jeg hvad med penge til dem har jo ikke råd til at give 700 800 kr per dag hvis de nu er syge i over en uge HJÆLP hvad gør man 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

og under udd jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få det hen når de er syge hvad kan jeg gøre ....

nogen snakker om reserve beste men er det sikkert hvordan gør jeg hvad med penge til dem har jo ikke råd til at give 700 800 kr per dag hvis de nu er syge i over en uge HJÆLP hvad gør man 

Hmm, er der mulighed for at du kan tage dit barn med i skole?
Gik i klasse med en der tit havde et sygt barn, så hun tog hende med..

Anmeld

26. september 2012

Frk. Himmelblå

Umiddelbart vil jeg sige, at der ikke er så meget at gøre, andet end at du kan tage det kun lidt sløje barn med i "skole". Og det syge barn må du blive hjemme hos. 

Der er desværre ikke så meget andet for.

Men du kan da undersøge mht. reservebedster, - om der ikke kunne tænkes at findes en, der kunne hjælpe.

Jeg tænker bare, at det nok ikke er specielt rart at passe en lille smittekilde, - der sikkert er ekstra pylret, og gerne vil have sin mor.. Men har barn og denne person i forvejen fået opbygget et stærkt og trygt bånde, så kan personen sikkert være en god pasningsløsning ved sløjhed og let sygdom.

Anmeld

26. september 2012

serinasmor

Anonym skriver:

hmmm ... hvad med farmand ... har i fællesforældremyndighed for så kan han vel godt tage del i besværlighederne også ...

og ellers .. er det en ungdomsuddannelse hvor du får fravær eller en videregående hvor du så desværre går glip af undervisningen men kan tillade dig hjemmestudie ...

på den videregående er der jo mulighed for at du bare selv læser op og evt skriver mail til dine studiekammerater om de ikke kan tage noter til forelæsningen ... evt til forelæser om de ikke kan sende en kopi af deres powerpoint fordi du har sygt barn og desværre ikke kan deltage (uden at forstyrre enormt meget) ...

på ungdomsuddannelsen må du snakke med din studievejleder ... jeg aner ikke hvad der er gyldig grund til fravær ... men som sidste indstands må du jo tage barnet med i skole

når du engang får et job har du jo reelt kun "lov" til at holde barnets første sygedag .. alt derudover er for egen regning med brug af ferie, afspadsering og hvad man nu ellers har

Anmeld

26. september 2012

jydeinden

Anonym skriver:

som udgangspunkt ville jeg gøre ALT for at holde mit barn hjemme når dette var syg, da jeg selv før er blevet smittet først af en mor, og så gik der kun lige 14 dage så blev jeg smittet af dennes barn, hvilket betød at jeg havde utroligt svært ved at blive rask igen, og i sidste ende måtte melde mig ud af et studie. Og derfor synes jeg ikke særligt godt om at man slæber sit barn med i skole, og især ikke når dette er syg, men jeg kan sagtens forstå dilemmaet.

Anmeld

26. september 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmmm ... hvad med farmand ... har i fællesforældremyndighed for så kan han vel godt tage del i besværlighederne også ...

og ellers .. er det en ungdomsuddannelse hvor du får fravær eller en videregående hvor du så desværre går glip af undervisningen men kan tillade dig hjemmestudie ...

på den videregående er der jo mulighed for at du bare selv læser op og evt skriver mail til dine studiekammerater om de ikke kan tage noter til forelæsningen ... evt til forelæser om de ikke kan sende en kopi af deres powerpoint fordi du har sygt barn og desværre ikke kan deltage (uden at forstyrre enormt meget) ...

på ungdomsuddannelsen må du snakke med din studievejleder ... jeg aner ikke hvad der er gyldig grund til fravær ... men som sidste indstands må du jo tage barnet med i skole

når du engang får et job har du jo reelt kun "lov" til at holde barnets første sygedag .. alt derudover er for egen regning med brug af ferie, afspadsering og hvad man nu ellers har

ja der er en far med i det men han kan ikke altid få fri så det er lidt øv

Anmeld

26. september 2012

wamse

Hvis dig og far skiftes, og så ud over dette kan finde en reservebedste, så burde udgiften ikke stikke helt i vejret

Måske en eventuel reservebedste også bare vil have et symbolsk beløb?

Anmeld

26. september 2012

klmf

Så må far på banen og bruge fridage/feriedage - ligesom vi andre må, hvis vi har syge børn i flere dage ad gangen! Det er også hans ansvar. Synes ikke det er en god ide at tage et sygt barn med i skole, både for barnet, der ikke er friskt, men også for de andre studerende. Ikke nemt at koncentrere sig om undervisning, hvis der er et sygt og pylret barn med... Ellers en reservebedste

Anmeld

26. september 2012

TNBC

Anonym skriver:

rrwrwsrwsesagen er den at jeg er enlig mor til to...

Reservebedste er godd.
Jeg skal arbejde hjemme og går med den ide at præcis hjælpe forældre med sygedage eller med at hente. Hvor jeg så aftaler et fast beløb om måneden og så hjælper jeg også med alm pasning.
Alld synes det er en super ide.

Anmeld

26. september 2012

serinasmor

Anonym skriver:

ja der er en far med i det men han kan ikke altid få fri så det er lidt øv

måske ikke ...

men eftersom han arbejder så har han ret til barnets første sygedag - det har du jo ikke som studerende ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.