Tis på legepladsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2012

TeamRocket

Pikku Myy skriver:

Hvilke små børn er det der skal putte det i munden? Gør børn 3-6 virkelig stadig det i så høj grad at man skal fjerne alt? I min søns børnehave må de tisse udenfor, og det virker altså ikke som om det er et problem at børnene leger med det.

Jeg må gå ud fra at det er for "opdragelsen" han har fået besked på at samle det op. Og så synes jeg altså jeg vil give TS ret i at det virker lidt ydmygende at det har været med hænderne. Og umiddelbart lyder det til at det måske er det der har været målet fra pædagogernes side. I min verden er dét uacceptabelt!

Vores bh deler legeplads med dp børnene når de er i legestue, det var det jeg gik udfra. Og de propper altså alt i munden de små der så der må ikke tisses på legepladsen :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

TGJ

Tak for de mange gode svar ;-)

I rammer plet mht problemet, det er netop metoden vi ikke er enige i .....havde det været med en skovl var det en anden snak. Mathias vor dreng bruger ellers altid toilettet, men der var åbenbart lige nogle drenge der var begyndt at gøre det udenfor så selvfølgelig skulle han også. Det undre mig også at man først skal informeres om problemet efter den slags metoder er taget i brug, vi ser trods alt pædagogerne hver dag..... mit indtryk er at det er sket en 4-5 gange og han har samlet op en gang.

Lederen er desværre ikke enig i at det er forkert og vi kommer ikke videre den vej.

En dag kom han selv hjem fra børnehaven, han havde ganske enkelt gået ud af yderdøren da han godt kunne åbne den selv. Vi bor heldigvis kun to huse derfra, men havde han gået til den anden side var han kommet op til landevejen istedet. 

Umiddelbart burde vi nok flytte ham, men han er jo glad for at komme der.

Mvh. En bekymret far

Anmeld

27. september 2012

Pikku Myy

TeamRocket skriver:

Vores bh deler legeplads med dp børnene når de er i legestue, det var det jeg gik udfra. Og de propper altså alt i munden de små der så der må ikke tisses på legepladsen :-D

Ja, hvis der kommer små børn, skal det jo ikke ligge der, Men som jeg forstår TS skulle drengen ikke fjerne det med hænderne fordi det skulle væk og de ikke lige havde en skovl. Det lyder til at de er gået efter at ydmygelsen skulle få ham til ikke at gentage det en anden gang. Det mener jeg virkelig ikke er iorden.

Anmeld

27. september 2012

Frk. Himmelblå

TGJ skriver:

Håber der er nogen der kan gi et godt råd her 

Vores dreng på 4 er glad for at gå i børnehave og vi har været trygge ved at aflevere ham der, desværre er der opstået problemer.  Han har efter nogle af de andre børns eksempel tisset på legepladsen, og da han havde gentaget dette nogle gange på trods  af pædagoernes formaning om at bruge toilettet har de tvunget ham til at samle den våde jord op med fingrene. En pædagog fortalte det selv da jeg hentede ham om eftermiddagen, han skulle føle det var ulækkert så han kunne lære at bruge toilettet???? Ved ikke om jeg er helt galt på den men er det ikke temmelig sygt? Pædagogen mente ikke der var noget forkert i det så vi bad om et møde med børnehave lederen.  Lederen bakkede pædagogen op ved at bagatelisere episoden og iøvrigt holde fast i at det var ok. Vi fik tilbud om at kunne bruge børne psykologen hvilket rigtig mange forældre iøvrigt gjorde, og vi var mere end kede af det da vi gik derfra

Umiddelbart vil jeg ta fat i kommunen, er det helt galt?

Jeg vil sætte stor pris på alle meninger og forslag for er lidt i vildrede. 

Videre til kommunen med den.

Ingen tvivl der. 

!!!

Anmeld

27. september 2012

JustMe

Jeg var blevet stjernetosset. Som "Pikku Myy" skriver, lader det til at være et forsøg på at stoppe ham vha ydmygelse, og det er ganske enkelt ikke i orden. Havde han fået handsker eller en skovl er det en anden sag. Men som du (TS) også selv er inde på, er der vist noget galt med kommunikationen. Hvis de har et problem med, at han gentagne gange tisser på legepladsen, så må de tage det op med jer som forældre. Ligesom de må kigge nærmere på sikkerheden, hvis børnene uden problemer kan lukke sig selv ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.