Flyskræk, beroligende, hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.539 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. september 2012

Sildefisk

Hej skal til tenerife på fredag
Dog kan glæden for mit vedkommende nemt bliver erstattet med min angst for at flyve især turbulens kan få mit blod til at isne.
Derfor overvejer jeg beroligende medicin, nogen erfaringer?

P.s frabeder mig indlæg om grumme oplevelser i fly!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

bonanza

Du kan købe noget på apoteket for transportsyge som hjælper rigtigt godt og gør dig lidt træt. Det hedder phenegan 

Anmeld

25. september 2012

MissMona

Sidst jeg var ude at flyve brugte jeg en time eller 2 på det her online-informations"kursus" i flyvning/hjælp mod flyskræk. Det hjalp en del! Især de råd de giver til sidst. http://www.fearofflyinghelp.com/ (Jeg læste alt og så videoerne - man skal give sig god tid!

Og jeg er IKKE vild med at flyve. Men jeg gjorde det igen efter 4 års pause.

Anmeld

25. september 2012

Finemoar<3

myr81 skriver:

Dog kan glæden for mit vedkommende nemt bliver erstattet med min angst for at flyve især turbulens kan få mit blod til at isne.

Det er mere sikkert at flyve end at køre bil - bare lidt stof til eftertanke!!

Beroligende? Tag en halv sovepille, så slapper du af under turen

Anmeld

25. september 2012

Ciss

Jeg ved ikke, om alle flymagasinerne har det, men for et stykke tid siden fløj jeg en del, og der var i hvert fald et af magasinerne, hvor der var en info-del bagerst, hvor der stod om de forskellige flymodeller, om selvskabet osv. Her var der også en liste med forklaring på alle lydene, man kan høre i løbet af turen, og hvad de skyldes. Det syntes jeg, hjalp mig rigtig meget.

Jeg ved jo ikke, om det er standart i alle bladene, men du kan jo se efter, når du kommer så langt.

Anmeld

26. september 2012

LRJ

myr81 skriver:

Du kan snakke med din læge om det min x svigermor var virkelig ræd for at flyve og snakkede med hendes læge om det og fik noget beroligende og noget at sove på

Håber i får en god tur på fredag

Anmeld

26. september 2012

Putomanen

Min kæreste er også meget bange for at flyve. Sidste gang vi skulle ud at flyve gik han til lægen og fik noget beroligende, som han skal tage kort inden vi flyver. Han faldt i søvn allerede under letningen 

Anmeld

26. september 2012

Muffinmus

Som kvinde gift med en flymekaniker kan jeg kun sige det er sikkert at flyve:-)

Jeg kender en rigtig fin lille side som plejer at berolige folk:-)

http://samvirke.dk/sundhed/artikler/slut-flyskraekken-forklaring-paa-ting-goer-nervoes-flyve.html

Anmeld

26. september 2012

FrkZier

myr81 skriver:

det kender jeg kun alt for godt!

jeg tager noget der vidst hedder - marzina eller noget i den dur,  det er mod transport syge, 2 piller og så er jeg så døsig at jeg bare sover hele flyveturen igennem

Anmeld

26. september 2012

Sildefisk

Tak for råd
I samråd med lægen har jeg fået et stesolid og skal tage en halv pille i aften for at afprøve virkningen, skal jo helst ikke blive sove døsig da jeg jo rejser med mine børn
Har læst alt hvad der er om flyskræk, gode råd, flyets lyde mv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.