Godaften,
Søger et godt råd eller to

Min datter på knapt 3 år, er begyndt at vågne når det regner. Vi bor i hus og har skråvinduer på 1.sal, så regnen trommer jo på vinduerne, og "larmer" lidt ekstra, i forhold til hvis man havde almindelige lige op og ned vinduer.
Hvis det regner når vi sidder og læser godnathistorie, siger hun " husk at lukke vinduet når du går ud" (men det er lukket) Så når jeg kun lige ned i stuen, så græder hun deroppe, og det er ikke bare klynk, det er rædselsslagen-gråd. Jeg prøver at tale med hende deroppe, og sige at det hare er regnvejr, og at det holder op. Så lægger hun sig ned, og jeg går ud og ned i stuen. Der går dog ikke længe, så er hun der igen.
Igår var jeg nødt til at tage hende med ind og sove hos mig, og selv gå i seng kl 21. Min kæreste og vores datter på 1 måned, måtte sove i stuen, og det er bare ikke holdbart for nogen af os.
Hvis det ikke regner når hun skal i seng, så kan man være evig forvis om at hun vågner, når det begynder!

Hvad pokker skal / kan vi gøre. Det er jo ikke bare noget hun finder på, for at få os op til hende. (for der er ellers aldrig noget, når vi putter hende) - hun er bange. Men hvordan pokker kommer vi det til livs, vi kan jo ikke det næste halve år (efterår + vinter) piske frem og tilbage til hende, og hun er dødtræt om morgenen, fordi hun ikke får en oedentlig nattesøvn.... Åhh jeg frygter allerede haglvejr!

Er der mon nogen der har nogle forslag, til noget som helst?
Anmeld