Hjææælp, min datter på 3 år er bange for regnen om aftenen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.038 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. september 2012

Malli

Godaften,
Søger et godt råd eller to
Min datter på knapt 3 år, er begyndt at vågne når det regner. Vi bor i hus og har skråvinduer på 1.sal, så regnen trommer jo på vinduerne, og "larmer" lidt ekstra, i forhold til hvis man havde almindelige lige op og ned vinduer.
Hvis det regner når vi sidder og læser godnathistorie, siger hun " husk at lukke vinduet når du går ud" (men det er lukket) Så når jeg kun lige ned i stuen, så græder hun deroppe, og det er ikke bare klynk, det er rædselsslagen-gråd. Jeg prøver at tale med hende deroppe, og sige at det hare er regnvejr, og at det holder op. Så lægger hun sig ned, og jeg går ud og ned i stuen. Der går dog ikke længe, så er hun der igen.
Igår var jeg nødt til at tage hende med ind og sove hos mig, og selv gå i seng kl 21. Min kæreste og vores datter på 1 måned, måtte sove i stuen, og det er bare ikke holdbart for nogen af os.

Hvis det ikke regner når hun skal i seng, så kan man være evig forvis om at hun vågner, når det begynder!

Hvad pokker skal / kan vi gøre. Det er jo ikke bare noget hun finder på, for at få os op til hende. (for der er ellers aldrig noget, når vi putter hende) - hun er bange. Men hvordan pokker kommer vi det til livs, vi kan jo ikke det næste halve år (efterår + vinter) piske frem og tilbage til hende, og hun er dødtræt om morgenen, fordi hun ikke får en oedentlig nattesøvn.... Åhh jeg frygter allerede haglvejr!

Er der mon nogen der har nogle forslag, til noget som helst?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

Mussen2

Åh hvor træls og synd for hende. Jeg ved det ikke, men vis det var mig så ville jeg nok tage hende med derud når det regnede ex. En eftermiddag og så se og lytte på regne på vinduer måske ogsa tage hende med ud i haven med en vandslange eller vandpistol g så selv prøve at sprøjte på et vindue og lave larmen.

Håber I finde en løsninh

Anmeld

25. september 2012

Rikke S

Jeg ville også prøve at gøre hende tryg ved regnen, ved at lege i regnvejr (når det regner i dagtimerne), synge "Bamses regnvejrssang"/"Når regnen plasker på vores tag" ol.

Og ellers ville jeg sætte stille musik eller eventyr på cd-afspilleren og så bare lade den køre, og håbe det ville virke. Min søn på snart 2 år elsker både regn og torden og sover fra det hele, heldigvis

Anmeld

25. september 2012

Malli

Mussen2 skriver:

Åh hvor træls og synd for hende. Jeg ved det ikke, men vis det var mig så ville jeg nok tage hende med derud når det regnede ex. En eftermiddag og så se og lytte på regne på vinduer måske ogsa tage hende med ud i haven med en vandslange eller vandpistol g så selv prøve at sprøjte på et vindue og lave larmen.

Håber I finde en løsninh

Ja det er rigtig synd for hende... Efter at ha været deroppe mange gange her til aften ( det står jo ned i stænger ) - så fik jeg pludselig en fix ide, jeg tog et håndklæde og satte på ydersiden af vinduet, så regnen rammer ned på det, og dermed ikke kan høres på vinduet. og nu sover hun

Jeg vil prøve at tale med hende om regn osv, men hun elsker jo ellers regnvejr, vandpytter og alt hvad der har med regn at gøre i hverdagen.
Jeg tror hun har svært at forstå at det er regn, der trommer på vinduet, også selvom vi har haft taget hende op af sengen, og vist det ud af vinduet... Åh jeg håber snart hun kommer over det, for det må ikke være sjovt for hende, og det er det heller ikke for os!

Anmeld

25. september 2012

Malli

Rikke S skriver:

Jeg ville også prøve at gøre hende tryg ved regnen, ved at lege i regnvejr (når det regner i dagtimerne), synge "Bamses regnvejrssang"/"Når regnen plasker på vores tag" ol.

Og ellers ville jeg sætte stille musik eller eventyr på cd-afspilleren og så bare lade den køre, og håbe det ville virke. Min søn på snart 2 år elsker både regn og torden og sover fra det hele, heldigvis

Ja det er rigtig synd for hende... Efter at ha været deroppe mange gange her til aften ( det står jo ned i stænger ) - så fik jeg pludselig en fix ide, jeg tog et håndklæde og satte på ydersiden af vinduet, så regnen rammer ned på det, og dermed ikke kan høres på vinduet. og nu sover hun

Jeg vil prøve at tale med hende om regn osv, men hun elsker jo ellers regnvejr, vandpytter og alt hvad der har med regn at gøre i hverdagen.
Jeg tror hun har svært at forstå at det er regn, der trommer på vinduet, også selvom vi har haft taget hende op af sengen, og vist det ud af vinduet... Åh jeg håber snart hun kommer over det, for det må ikke være sjovt for hende, og det er det heller ikke for os!

Rigtig god ide med musikken, det må jeg prøve næste gang, så kan det måske aflede lidt, for hun ligger virkelig og lytter efter det mindste dryp!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.