selvejnet institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2012

Kay

skrivemaskine skriver:

Selvejende betyder at det er en selvstændig virksomhed, som ingen kan råde over. En selvejende instituttion er selv ansvarlig for økonomi og alt andet praktisk. Men en selvejende skal selvfølgelig overholde loven, på lige fod med de kommunale. Her har forældrene stor indflydelse på hverdag, kost, pædagogik osv. Til forskel fra en privat, hvor det er lederen der bestemmer, eller ihvertfald har det sidste ord. 

det ved jeg godt  er selv pædagog  men ville høre hvad forældrende oplever  især da jeg nu står på den anden side og skal være forældre til barn i institution  har jo indtil nu været på den modsatte side af boret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

Studerendemor

Kay skriver:

det ved jeg godt  er selv pædagog  men ville høre hvad forældrende oplever  især da jeg nu står på den anden side og skal være forældre til barn i institution  har jo indtil nu været på den modsatte side af boret

Ok. Altså om man kan mærke det økonomisk? Ellers tror jeg ikke rigtig, jeg forstår spørgsmålet...

Anmeld

25. september 2012

Kay

skrivemaskine skriver:

Ok. Altså om man kan mærke det økonomisk? Ellers tror jeg ikke rigtig, jeg forstår spørgsmålet...

ja netop... økonomisk, medarbejders arbejds glæde,normering, lukke dage og hvad man ellers finder på

Anmeld

25. september 2012

Studerendemor

Kay skriver:

ja netop... økonomisk, medarbejders arbejds glæde,normering, lukke dage og hvad man ellers finder på

Nu er jeg med. Vi mærker det økonomisk. Pladsen koster 3500,- og efter tilskud betaler vi 1700,- Der ligger en kommunal vuggestue 100m fra vores hus, som vi ville skulle betale et par hundrede for. Men der ville jeg aldrig sende min datter hen. Vi betaler hellere end gerne for et sted med økologisk mad, både morgen, formiddag, frokost og eftermiddagsmad, og bleer. Pædagoger der altid har tid og aldrig er stressede, og hvor vi i fællesskab med de andre forældre og de ansatte bliver enige om, at forme det sted vores børn tilbringer så mange timer.

Anmeld

25. september 2012

Kay

skrivemaskine skriver:

Nu er jeg med. Vi mærker det økonomisk. Pladsen koster 3500,- og efter tilskud betaler vi 1700,- Der ligger en kommunal vuggestue 100m fra vores hus, som vi ville skulle betale et par hundrede for. Men der ville jeg aldrig sende min datter hen. Vi betaler hellere end gerne for et sted med økologisk mad, både morgen, formiddag, frokost og eftermiddagsmad, og bleer. Pædagoger der altid har tid og aldrig er stressede, og hvor vi i fællesskab med de andre forældre og de ansatte bliver enige om, at forme det sted vores børn tilbringer så mange timer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.