hjælp angående amning og udmalkning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

339 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. september 2012

Moar2012

Har virkelig brug for et råd.
Har en søn på 6 dage men han bliver ikke mæt af min mælk:-( han går flaske bagefter og der tager han mellem 20-50 ml før han falder til ro.
Jeg malker ud efter hver amning for at få mælkeproduktionen op sys bare ikke rigtig der sker noget.
Ligger han til begge bryster ca 20 min så slipper han og når jeg malker ud kommer der ingenting..
Det er virkelig frustrerende nogen som har et godt råd??
Har selv overvejet at malke ud før han skal spise bare for at se hvor meget jeg egentlig har.. Meen hvad gør man..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

nielsen80

Jeg er bestemt ingen ekspert i amning, kæmper selv med det her 5 uger efter min datters fødsel. Vil dog tilføje, at de kloge siger, at ingen pumpe er ligeså effektiv som baby, så fordi du ikke kan pumpe ud, er ikke ensbetydende med, at du ingen mælk har!

Jeg fik en masse hjælp på hositalet med amning, der pumpet jeg også ud efter hver amning for at få produktionen op. Men den smule udpumpet mælk jeg havde blev givet som supplement i kop - ikke flaske. Introduktion af flasken så tidligt kunne i følge sygepersonalet, give sutteforvirring og i værreste fald ødelægge amningen.

Igen er INGEN ekspert, referer bare hvad jeg fik fortalt.......hvordan ser det ud med afføring, vægtstigning m.m? Hvis alt er ok der, tror jeg ikke du skal være nervøs for om du har nok.....men en bedste måde at øge produktionen på, er at lade ham sutte så ofte som han vil - specielt natamning skulle øge produktion, undlad narresut indtil amningen er veletableret og pump ud efter hver amning for at holde produktionen i gang.

Synes det er utrolig det der skulle være så naturligt, kan være så svært
!

Du får lige et kæmpe kram!,

Anmeld

25. september 2012

Rebecca55

Som jeg lærte det på sygehuset da jeg ammede (lå indlagt i en mdr. da jeg fødte 6 uger for tidligt.), ammede jeg og malkede så ud efterfølgende. Der går så vist op til 3 kvarter inden mælken er rendt til igen, så først derefter skal/kan man malke ud eller amme igen.

Brysterne skal så vidt jeg husker lige have tid til at fyldes op igen.

Ellers prøv og ring til din sundhedsplejerske.

Det er også vigtigt du sidder godt og ikke spænder for meget, da det kan påvirke din mælkeproduktion.

Held og lykke med det.

Anmeld

25. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu er baby heldigvis ik så gammel, så tror roligt du ka regne med at der nok ska komme mere mælk. Du ska bare blive ved med at lægge ham til når han melder sig, også malke ud med det samme han har spist! 

Du ska sørge for at passe godt på dine bryster, smør evt med brytvortecrem fra apokteket og hold dem godt varme. Slap godt af, når du sætter dig med babyen.

Hvis du stadig føler at der ik er mælk nok, så prøv at snakke med din sp og få evt nummer til ammelinjen, hvor du ka få råd! 

Sku det i længden ik fungere med amning, er der overhovedet ik noget i vejen med at gi flaske!! Vh stine

Anmeld

25. september 2012

Line&Mike

Hej!

Først får du lige en .

Kan godt forstå at du er frustreret - du vil jo gerne have det til at fungere! Men det vigtigste for at det kommer til at fungere er, at du selv tror på det! Hvis du er nervøs og spændt når du ammer, påvirker det din mælkeproduktion.

Så endelig, prøb om du ikke kan slappe af og nyde det. Tænk på, at der nok skal komme mere mælk! Den bette skal nok sætte produktionen i vejret, til netop det nievau han har brug for - hvis du lægger ham til så ofte han har lyst. Start med det ene bryst, og først når han nægter at sutte der mere, så tilbyd det andet 

Nu ved jeg ikke om han får narresut, men tit i starten kan det, som en anden også skriver, gå ind og forstyrre hans sutterefleks. Samtidig kan det tilfredsstille hans behov for at sutte, og derfor vågner han måske mindre end han ellers ville. Det gør jo, at han spiser mindre end hans sult egentlig er til. Det kunne forklare hvorfor han spiser noget bagefter.

Et god ide er i stedet at lade ham ligge uden sut. Du kan også lade ham ligge hud mod hud med dig, når han sover. På den måde kan han dufte, at der er noget lækkert at vågne til 

Helt små børn der sover væk fra sin mor, kan nogle gange blive dovne, og ikke rigtig gide at vågne for at spise 

Håber det hjalp lidt!

Held og lykke med det. 

Vh. Line!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.