Min datter var HELT på samme måde.
Til sidst droppede jeg grøden fuldstændig og kørte en pause på 3 ugers tid ca, hvor jeg bare ammede.. Når hun ind imellem gav udtryk for at være interesseret i det vi sad og spiste, fik hun lov at få små smagsprøver i munden af alm. mad.
Hun har først begyndt at kunne li havregrød nu og hun er 9 måneder. Og der ryger stadig ikke vildt meget ned.
Tilgengæld elsker hun de fleste både købt og hjemmelavede mos med grøntsager og kød. Nu også med paste og ris.
Hun for selv lov at spise til frokost, alt bliver lavet i hapsere, til aften kører vi både hapsere og mos. Til morgen, grød eller f.eks. rugfras som hun selv spiser og så drikker smoothie til.
Hun er stadig meget småtspisende, og vi bliver slået en mil tilbage hvergang hun har været lidt sløj. Hun er bare et ammebarn med stort A.
Sundhedsplejersken er dog ikke bekymret, vi tager det stille og roligt. Det skal nok komme.. 
Nå men mit råd er: Se om hun selv vil sidde med lidt mad og hygge sig med det. Læg evt. grøden på hylden for en stund. Forsøg med grøntsagsmos istedet. Nogen babyer kan altså bare bedst lide at maden smager af noget, så brug endelig krydderier! :-)
Altså: prøv dig frem! 
Anmeld