grød m.m

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
15 svar
0 synes godt om
24. september 2012

Sujan

Min datter er 6 mdr. Og hun synes altså ikke grød er et hit..
Begyndte for halvanden måned siden og har prøvet meget forskelig slags grød.. både færdig pulver og hjemmelavet...

På en rigtig god dag får jeg 10 mundfulde i hende.. er sket 2-3 gange..
Ellers er det 2-3 mundfulde..
Frugt gider hun godt have..

Aner ikke hvad jeg skal gøre. Har prøvet på forskellige tidspunkter af dagen. Men ender med jeg tager hende over og ammer hende fordi hun bliver hys.
Synes jeg har prøvet alt men det har ingen interesse for hende..

Er det normalt???? Skal jeg bare blive ved og håbe det kommer.
I min mødregruppe, spiser de andre en hel potion og flere får rigtig mad..
Men min Maja gider altså ikke.. nogle gode råd eller erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Sujan

24. september 2012

Sujan

Slet ingen der kan hjælpe. Æv

Anmeld

24. september 2012

babymus77

Jeg tror bare jeg ville blive ved, og så tænker jeg det kommer!! Du kunne evt prøve at søde grøden en lille smugle med lidt frugt??!! 

Anmeld

24. september 2012

MissTas

Sujan skriver:

Min datter er 6 mdr. Og hun synes altså ikke grød er et hit..
Begyndte for halvanden måned siden og har prøvet meget forskelig slags grød.. både færdig pulver og hjemmelavet...

På en rigtig god dag får jeg 10 mundfulde i hende.. er sket 2-3 gange..
Ellers er det 2-3 mundfulde..
Frugt gider hun godt have..

Aner ikke hvad jeg skal gøre. Har prøvet på forskellige tidspunkter af dagen. Men ender med jeg tager hende over og ammer hende fordi hun bliver hys.
Synes jeg har prøvet alt men det har ingen interesse for hende..

Er det normalt???? Skal jeg bare blive ved og håbe det kommer.
I min mødregruppe, spiser de andre en hel potion og flere får rigtig mad..
Men min Maja gider altså ikke.. nogle gode råd eller erfaringer?

har du prøvet at tilbyde hende andet end grød ? fx kartoffelmos med gulerødder og smør i, A38 med revet frugt, bondebrød med leverpostej eller lign. det fik Annastacia fra hun var 6 mrd og hun elsker det hele .. dog elsker hun også alt slags grød.. lille mad-pige hehe

Anmeld

24. september 2012

Københavnermor

Min datter var HELT på samme måde.

Til sidst droppede jeg grøden fuldstændig og kørte en pause på 3 ugers tid ca, hvor jeg bare ammede.. Når hun ind imellem gav udtryk for at være interesseret i det vi sad og spiste, fik hun lov at få små smagsprøver i munden af alm. mad.

Hun har først begyndt at kunne li havregrød nu og hun er 9 måneder. Og der ryger stadig ikke vildt meget ned.

Tilgengæld elsker hun de fleste både købt og hjemmelavede mos med grøntsager og kød. Nu også med paste og ris.

Hun for selv lov at spise til frokost, alt bliver lavet i hapsere, til aften kører vi både hapsere og mos. Til morgen, grød eller f.eks. rugfras som hun selv spiser og så drikker smoothie til.

Hun er stadig meget småtspisende, og vi bliver slået en mil tilbage hvergang hun har været lidt sløj. Hun er bare et ammebarn med stort A.

Sundhedsplejersken er dog ikke bekymret, vi tager det stille og roligt. Det skal nok komme.. 

Nå men mit råd er: Se om hun selv vil sidde med lidt mad og hygge sig med det. Læg evt. grøden på hylden for en stund. Forsøg med grøntsagsmos istedet. Nogen babyer kan altså bare bedst lide at maden smager af noget, så brug endelig krydderier! :-)

Altså: prøv dig frem! 

Anmeld

24. september 2012

Sujan

MissTas skriver:

har du prøvet at tilbyde hende andet end grød ? fx kartoffelmos med gulerødder og smør i, A38 med revet frugt, bondebrød med leverpostej eller lign. det fik Annastacia fra hun var 6 mrd og hun elsker det hele .. dog elsker hun også alt slags grød.. lille mad-pige hehe

Hun har ikke fået andet end min mælk og frugt og mos så er de ting du skriver ikke lidt hårde for maven???

Anmeld

24. september 2012

Sujan

babymus77 skriver:

Jeg tror bare jeg ville blive ved, og så tænker jeg det kommer!! Du kunne evt prøve at søde grøden en lille smugle med lidt frugt??!! 

Har kogt pære mos og æblemos hun får i grøden

Anmeld

24. september 2012

MissTas

Sujan skriver:

Hun har ikke fået andet end min mælk og frugt og mos så er de ting du skriver ikke lidt hårde for maven???

det måtte jeg gi annastacia da hun blev 6 mrd i følge min SP og Annastacia har aldrig døjet med maven .. hun spiser stort set alt de må jo spise næsten det samme som os når de blir 6 mrd.

til aftensmad får annastacia det samme som os bare rimelig moset selvfølgelig.. hun er 7 mrd om eftermiddagen får hun bondebrød med leverpostej eller torskerogn, fuldkornsgrød med revne æbler osv. hun spiser stort set alt (af det hun må)

Anmeld

24. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da thea startede på grød spiste hun højeste 4-5 skefulde pr måltid. Man ska jo huske at grød mætter på en anden måde end mm og mme. Hun blev også ammet efter hvert måltid den første mdr eller to! 

Jeg gav hende en slags grød i en uge af gangen, skiftede så til noget andet i en uge osv. De siger det er en god og nem måde at lære dem at spise rigtig mad på og det har i hvert fald virket her  Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.