Hjælp mit barn har ikke appetit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. september 2012

dollygirl

Hej piger, min søn på snart to år spiser ingenting, om det så er aftensmad eller morgenmad så skriger han nej .

I vuggestuen siger de han har en del appetit men ikke derhjemme , han spiser kun agurk, frugt og kiks ellers drikker han rigeligt med sødmælk i en kop.

Burde jeg være bekymret når han spiser godt i vuggestuen?

Jeg har brug for hjælp til hvordan jeg kan få ham til at spise, han vil hverken smage til det eller se på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

SussieThyssen

lillepuller skriver:

Hej piger, min søn på snart to år spiser ingenting, om det så er aftensmad eller morgenmad så skriger han nej .

I vuggestuen siger de han har en del appetit men ikke derhjemme , han spiser kun agurk, frugt og kiks ellers drikker han rigeligt med sødmælk i en kop.

Burde jeg være bekymret når han spiser godt i vuggestuen?

Jeg har brug for hjælp til hvordan jeg kan få ham til at spise, han vil hverken smage til det eller se på det.

Hvad med små frikadeller, små fine ærter, små lækre hjemmelavede pizza stykker og den slags?

Kan han heller ikke lide det?

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. september 2012

4kløver

Min læge sagde at bare hun spiser godt hos Dp så skulle jeg ikke være nervøs. Men må jeg sige jeg er ved at blive da hun kun i dag har spist et stykke rugbrød. Jeg bruger 1 time bare ved morgen maden og er ved at blive sindsyg.
Har prøvet at få hende med til at lave mad men det hjælper ikke så jeg kigger lige med.

Anmeld

23. september 2012

dollygirl

Vi har prøvet med s må pizza stykker i dag men næ nej det ville han ikke .

Det er virkelg trist og frustrende

Anmeld

23. september 2012

SussieThyssen

De fleste børn får en periode hvor de ikke gider spise, og lad være med at herse med dem, for så kan I faktisk gøre ondt værre.

Lad dem tulle rundt som det passer dem, og når det er spisetid, så byd dem den samme mad som jer andre, og vil de ikke, jamen så lad dem gå.

Lad være med mellemmåltider, kiks og al den slags, for det giver kun tomme kallorier.

Vent et par dage og se tiden an, og så kommer der sikkert gang i spisningen igen.
Forstår I piger, I giver dem opmærksomhed ved at pylre, og små børn kan instinktiv regne det ud, at jo mere de stritter imod, jo mere pylrer I.
Så stop pylreriet.
Hvis ellers jeres troldunger er sunde og raske, så kan de sagtens undvære aftens- eller morgenmaden, så længe de bare får spist noget i løbet af dagen henne i pasningen.
Der bliver de heller ikke pylret om, for der er andre børn, de skal dele opmærksomheden med 

Min den store spiste kun noget af betydning ca hver 3-4 dag, og klarede sig fint på det, hvor hun så til gengæld også åd som et tærskeværk.
Og den yngste spiste kun hver anden dag, stort set.
Så børn er helt anderledes end voksne, og har i den alder ikke brug for ret meget, da de tærer på babyfedtet. Hvis I tvinger dem kan I nemlig lægge grundet til overvægt senere i livet eller spiseværgring.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.