Ja det bliver hurtigt forvirrende hvilke regler man havner under synes jeg. Jeg blev færdiguddannet i år, kom efterfølgende på barsel og modtog barselsdagpenge.
Blev gravid igen under barslen og har valgt at gå hjemme med den lille, da der kun vil være 4 mdr fra endt barsel til ny termin. Nok ikke sandsynligt at få arbejde i den mellemliggende periode og modtager et tilskud fra kommunen ved at gå hjemme og passe barn.
Men aner jo så ikke om jeg skal tilbage på barselsdagpenge ved den nye barsel eller om det så bliver kontanthjælp denne gang. Har betalt til min A-kasse siden før endt uddannelse og tænker dermed, at jeg jo ikke er hoppet ud af dette system. Men kan ikke gennemskue om det gør, at jeg stadig er berettiget til barselsdagpenge ved den nye barsel eller den mellemperiode på tilskudsordningen vil gøre at jeg ikke længere opfylder kravene til denne ydelse.
Vil forhøre mig hos SR-bistand, hvis alt går vel med næste barn og med fødsel, men vil da lige høre Jer herinde der evt har prøvet noget ligende eller evt. ved noget om dette område. 
Er iøvrigt anonym da jeg kunne forestille mig, at det ikke er alle der synes det er smart at blive gravid igen, når man ikke har fundet et arbejde endnu og lige har afsluttet sin uddannelse. Så vil helst ikke hakkes på af den grund og vil derfor helst være anonym. 
Anmeld