At blive storbror/søster, møde lillebror/søster første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.389 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. september 2012

Schonert

Hjælp mig lige her. Har en søn på 16 mdr, og bliver storbror MEGET snart, og vi ved virklige ikke lige hvordan vi ska gør det. med at han skal møde lillebror få første gang. 

Hvad skal vi lige gør sådan at storbror tager godt imod lillebror når han kommer? 

Håber virklige nogen lige kan komme med deres historier, med hvad i gjord. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

FamilenStorm

Schonert skriver:

Hjælp mig lige her. Har en søn på 16 mdr, og bliver storbror MEGET snart, og vi ved virklige ikke lige hvordan vi ska gør det. med at han skal møde lillebror få første gang. 

Hvad skal vi lige gør sådan at storbror tager godt imod lillebror når han kommer? 

Der var en bruger herinde ( må man nævne navne) der skrev en meget god måde syntes jeg.. Har så selv nogle overvejelser med..

At når storebror/søster skal møde den lille ny for første gang, skal bebs ligge i liften, så hverken mor eller far sidder med ham/hende, og så kigger man og siger god dag og løfter op sammen.. Så føler den store at han/ hun er med fra start...

Anmeld

23. september 2012

De3Guldklumper

Jeg var indlagt og så kom storesøster sammen med farmand.

Lillebror blev lagt så jeg havde armene fri idet hun kom ind i rummet så jeg havde alt tid til hende..

Vi fik krammet og nusset - så gik jeg hen til sengen og tog lillebror op og satte mig på hug ned til hende så hun kunne kigge ham mens jeg holdte om dem begge to på engang.

Hun var 15 mdr og forstod ikke ret meget af det men hun tog det fint og hun kom hver dag for at se til os sammen med farmand indtil vi skulle hjem..

Anmeld

23. september 2012

Ciss

Jeg tror, det er enklest, hvis babyen sover/sidder i autostolen/ligger i liften el lign. Så kan I se på babyen sammen først, i stedet for at baby er en, som okkuperer mor.

Vi kørte hjem fra hospitalet med Lillebror i autostolen i bagsædet og på vejen stoppede vi ved vuggestuen, og min mand gik ind og hentede storesøster. Hun blev sat i sin autostol ved siden af Lillebror.

"Ser du, hvem som sidder der?" spurgte han. Hun var så nysgerrig og så stolt. Vi snakkede lidt i bilen hjem, og fortalte hende, at nu var hun storesøster. Da vi kom hjem satte vi os i sofaen sammen, og hun fik lov til at ae ham og efterhånden holde ham selv.  Det var vanvittig hyggelig og fint. Jeg smiler, bare jeg tænker på det.

Hun var 23 mndr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.