Kan man godt det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

341 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. september 2012

Anonym trådstarter

Hej med jer piger. 

Jeg er i den situation at jeg har opsagt den elevstilling jeg er i nu da det ikke lige var det som jeg ville, og jeg nu har jeg ligesom indset at jeg er nød til at prøve at følge min drøm. 

Det er sådan at den uddannelse jeg rigtig gerne vil have er rigtig svær at komme ind på da der er begrænset med pladser og rigtig mange om budet.. Jeg vil jo selvfølgelig helst ind på denne skole, men jeg har også allerede lagt en plan B. 

Uddannelsen på denne skole er SU-berettiget så det er jo blandt andet derfor jeg fortrækker denne. men igen den er svær at komme ind på så jeg er nød til også at tænke alternativt. 

Men min plan B er at jeg kan tage den på en privat skole, hvor man jo skal betale for den selv, og ikke kan få SU. Ydermere er det hele fjernundervisning så det er ikke noget hvor jeg skal møde på en skole hverdag. man skal ligesom selv styre showet. 

Men det mit egentlig spørgsmål gå ud på er. 
Jeg kommer jo at skulle på kontanthjælp her når min elevstilling slutter.  og hvis jeg så ikke kommer ind på denne skole og er "nød" til at tage den anden. Tror i så kommunen vil kunne sige at der er okay jeg tager denne privat uddannelse istedet for da jeg jo stadigvæk vil stå tilrådighed for arbejdsmarkedet. jeg ville jo sagtens kunne starte job fra den ene dag til den anden da jeg så bare kan sige så læser jeg bare om aften?? 

Håber i forstå hvad jeg mener.?

(jeg vil jo selvfølgelig stadigvæk gøre alt hva jeg får at finde et job uanset hvad)

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Kris89

er du sikker på du er berretiget til kontathjælp hvis du starter på uddannelse, selvom du betaler selv er det dog en uddannelse..

ellers kan jeg desværre ikke hjælpe - håber andre kan

Anmeld

23. september 2012

SussieThyssen

Havde det ikke været en god ide, at vente med at opsige din elevplads til du var sikker på at det andet var i hus??

Anyway, så er heller ikke sikker på at du kan få KH, da du selv har opsagt din plads, men der er jo ikke meget andet du kan gøre end at henvende dig på kommunen, og forhøre dig der.

Jeg tror desværre ikke du skal regne med at de vil betale den private udd. for dig, men jegs kal ikek kunne sige det.

Lav en slagplan og tage med til samtalen på kommunen, så de har noget på skrift.

I disse tider er de ret barske på kommunerne, og hvis der er dårlig jobudsigt, lang ventetid til en uddannelse, så vil de højest tænkeligt kræve at du tager en anden udd, så du bør nok også have en plan C og D, hvis du er smart.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. september 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Havde det ikke været en god ide, at vente med at opsige din elevplads til du var sikker på at det andet var i hus??

Anyway, så er heller ikke sikker på at du kan få KH, da du selv har opsagt din plads, men der er jo ikke meget andet du kan gøre end at henvende dig på kommunen, og forhøre dig der.

Jeg tror desværre ikke du skal regne med at de vil betale den private udd. for dig, men jegs kal ikek kunne sige det.

Lav en slagplan og tage med til samtalen på kommunen, så de har noget på skrift.

I disse tider er de ret barske på kommunerne, og hvis der er dårlig jobudsigt, lang ventetid til en uddannelse, så vil de højest tænkeligt kræve at du tager en anden udd, så du bør nok også have en plan C og D, hvis du er smart.

Kærligst
Sussie

Det var rigtig mange grunde til hvorfor jeg også har opsagt min elevstilling som jeg ikke lige vil komme ind på her.

Jeg vil selvfølgelig gøre ALT hva jeg kan få at få et job eller noget andet som vil være behjælpelig med at jeg kunne komme hurtigt ud af kontanthjælpen da det bestemt ikke er min drømmesituation at komme på KH (det er der jo ikke mange som går og drømmer om)

Men jah jeg vil da uanset prøve at høre hva kommunen siger. Men Hvis det er helt sort. Vil jeg nok tage nogle HF-enkel fag så jeg kan få læst op på nogle af de fag som vil kunne gavne mig senere hen. 
Så jeg vi kunne komme af kontanthjælpen og lave noget som jeg også kan bruge.

Men det var jo bare fordi det jo kunne være lidt smart hvis kommunen også kunne se fornuften i det andet, men nu jeg tænker mig, kan jeg nok godt lidt se det nok er et skud i tågen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.