Gravid pg ammer stadig min førstefødte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.024 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. september 2012

Fatma2

Hej jeg er 15 uger henne og min lille datter på 18 måneder bliver stadig ammet, men lun når hun skal sove til nat. Hun vil simpelthen ikke sove på andre måder når det er mig der skal putte hende!!! Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal stoppe med amningen?? Håber i kan give mig nogen gode råd fordi jeg vil borkeæig gerne stoppe meget snart!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

MortilCilas

Fatma2 skriver:

Hej jeg er 15 uger henne og min lille datter på 18 måneder bliver stadig ammet, men lun når hun skal sove til nat. Hun vil simpelthen ikke sove på andre måder når det er mig der skal putte hende!!! Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal stoppe med amningen?? Håber i kan give mig nogen gode råd fordi jeg vil borkeæig gerne stoppe meget snart!

Jeg tog en kold tyrker med Cilas. Også tog jeg et glas med vand også fik han en tår af det Det tog 3 dage også var han ligeglad med min mælk

Anmeld

23. september 2012

Nettemor

Jeg ville evt lade faren putte en uges tid eller 2. Så ville det naturlig ikke være en mulighed at blive ammet og man kan håbe hun derved 'glemmer' det.

Anmeld

23. september 2012

bubba

Ja, som MotTilCilas skriver så lav evt en kold tyrker.. Hun er trods alt 18 mdr.. Det bliver tre lange dage.. Men tror altså at det er vigtigt at I sætter grænser for hende.. Lige nu bestemmer hun jo dagsordenen, når du putter hende og det kommer der i hvert fald ikke noget godt ud af.. :-)

Anmeld

23. september 2012

SussieThyssen

God ide med at lade far overtage putningen, og så giv hende en flaske kamillete i stedet (uden sukker naturligvis)

Og så må I prøve at holde ved, som de andre kloge piger siger

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. september 2012

Faith

Vi stod lidt i samme situation med vores drenge. Helt op til de var 1½ år gamle fik de natflaske. Og ikke bare en lille tår, nej mellem 180 og 200 ml. Så vi troede naturligvis at de var sultne og havde brug for flasken.

Men en dag besluttede vi at nu skulle det have en ende. Og det fik det. Vi undlod ganske enkelt at give dem flasken en aften, og de har ikke spurgt efter den en eneste gang derefter.

Ved godt at amning og flaske ikke kan sidestilles, da jeg forestiller mig at der er et meget større tryghedsaspekt i amningen end i flasken. Men i kan jo evt erstatte amningen med en anden form for tryghed. Læse en historie eller synge en sang under dynen hvor hun får lov til at putte op af en af jer. Og så tilbyde hende et glas mælk eller vand.

Pøj pøj med det

Anmeld

23. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Faith skriver:

Vi stod lidt i samme situation med vores drenge. Helt op til de var 1½ år gamle fik de natflaske. Og ikke bare en lille tår, nej mellem 180 og 200 ml. Så vi troede naturligvis at de var sultne og havde brug for flasken.

Men en dag besluttede vi at nu skulle det have en ende. Og det fik det. Vi undlod ganske enkelt at give dem flasken en aften, og de har ikke spurgt efter den en eneste gang derefter.

Ved godt at amning og flaske ikke kan sidestilles, da jeg forestiller mig at der er et meget større tryghedsaspekt i amningen end i flasken. Men i kan jo evt erstatte amningen med en anden form for tryghed. Læse en historie eller synge en sang under dynen hvor hun får lov til at putte op af en af jer. Og så tilbyde hende et glas mælk eller vand.

Pøj pøj med det

Syntes at trygheds / hygge momente i at gi en flaske og amning er lige stort. Da jeg i sin tid stoppede med at amme thea, da hun var 11mdr, gav vi hende en natflaske i stedet for. Det er det der med at sidde tæt sammen og putte, der er så dejligt. 

Syntes også det er en rigtig god ide med godnat historie og en lille sang! Vh stine

Anmeld

23. september 2012

raca

hvis det ikke genere dig at amme kan du sagtens forsætte.. det er intet problem.

oftes forsviner mælken i slutningen af 2 trimester også stopper barnet stille og roligt der, 

og ellers kan du vente til i er tættere på,  så er den lille måske mere indstillet på det for 18 mdr er tidligt at stoppe når barnet er glad for det.

Anmeld

23. september 2012

ano14316

Jeg kender et par stykker der har ammet endtil det det næste barn blev født, og der har ingen problemer været, for til sidst i graviditeten ændret mælken smag og det store barn ville ikke mere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.