Er der mon nogle IT nørder herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. september 2012

Solstrålebørn

Har brug for hjælp... 

På skolens intranet sender de jo alle læseplaner derind og så skal vi selv hente dem ned... Den henter det ned i Microsoft office... 

Så er spørgsmålet.. Hvordan får jeg det lavet om, så det altid er Open Office det bliver hentet ned i? 

Ja ved godt det er nemmere at købe licens til det...  Vil nu hellere at det er Open office der åbner filerne... 

Håber der sidder nogle derude som kan hjælpe.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

FrkRaarup

Solstrålebørn skriver:

Har brug for hjælp... 

På skolens intranet sender de jo alle læseplaner derind og så skal vi selv hente dem ned... Den henter det ned i Microsoft office... 

Så er spørgsmålet.. Hvordan får jeg det lavet om, så det altid er Open Office det bliver hentet ned i? 

Ja ved godt det er nemmere at købe licens til det...  Vil nu hellere at det er Open office der åbner filerne... 

Kan spørge manden når han engang vågner, hvis det er ?

Anmeld

23. september 2012

Dustmuz

Har brug for hjælp... 

nu spurgte jeg lige min IT lære, om Open office ville kunne logge på microsoft office systemer..

Han var ikke 100% sikker..
men han mente ikke det kunne lade sig gøre..

jeg aner det ikke selv, da jeg selv ejer office pro

men hvis det bare er filerne du skal åbne, så kan det gøres ved at du højreklikker på filen..
Vælger "Åben med" - "Vælg standart program"

i den liste som kommer frem, kan du bare vælge open office

Anmeld

25. september 2012

Solstrålebørn

FrkRaarup skriver:

Kan spørge manden når han engang vågner, hvis det er ?

Det vil være dejligt hvis det kunne lade sig gøre... 

Anmeld

25. september 2012

Solstrålebørn

Dustmuz skriver:

nu spurgte jeg lige min IT lære, om Open office ville kunne logge på microsoft office systemer..

Han var ikke 100% sikker..
men han mente ikke det kunne lade sig gøre..

jeg aner det ikke selv, da jeg selv ejer office pro

men hvis det bare er filerne du skal åbne, så kan det gøres ved at du højreklikker på filen..
Vælger "Åben med" - "Vælg standart program"

i den liste som kommer frem, kan du bare vælge open office

Jeg kan ikke engang få lov til det du skriver... for den åbner automatisk i microsoft... 

Anmeld

25. september 2012

Dinsen

Hvis du højreklikker ka du så ik vælge åben som

Anmeld

25. september 2012

Solstrålebørn

Dinsen skriver:

Hvis du højreklikker ka du så ik vælge åben som

Nope, det kan jeg ikke... 

Anmeld

25. september 2012

Dustmuz

Solstrålebørn skriver:

Nope, det kan jeg ikke... 

lyder mærkeligt..

hvad windows/mac os bruger du

Anmeld

25. september 2012

Chili

Solstrålebørn skriver:

Har brug for hjælp... 

Det er 2 forskellige formater, så du vil højst sandsynligt ikke kunne se det i open office.
Hvis det er, så prøv at gem filen også som de andre siger, højre klik og åben med. Hvis det ikke virker, så kan du også prøve at åbne filen på internettet. Det virker nogle gange.

Ellers må du prøve at downloade microsoft office, så det ligger på din computer, så kan du altid åbne filen, bare ikke skrive og redigere i programmet

Håber du finder en løsning

Anmeld

25. september 2012

Zafir

Altså - hvis du har open office, så er det det du skal bruge til at åbne filerne. Du kan sagtens åbne doc i OO...

MEN - du skal helt sikkert opdrage dine børns lærere til at lave pdf filer. Det er så skide træls, når det er doc filer man henter ned... Så er det ikke til at finde rundt i og kræver at folk har et eller andet office program.

Vi har fået opdraget vores lærerer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.