hjælp marsvin har spist en sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

849 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. september 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
ja lyder lidt underligt men vores marsvin har spist tuden på en sut. (min søn har snidt sin sut derind uden jeg har set det.)
nogen gode råd til hvad jeg kan gøre så den hurtigt fordøjer den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2012

FamilenStorm

hannetheis skriver:

ja lyder lidt underligt men vores marsvin har spist tuden på en sut. (min søn har snidt sin sut derind uden jeg har set det.)
nogen gode råd til hvad jeg kan gøre så den hurtigt fordøjer den.

Jeg ville se tiden an.. Måske lige give dyrelægen et kald, for at høre hvad du skal være opmærksom på :-)

Anmeld

22. september 2012

hannetheis

FamilenStorm skriver:

Jeg ville se tiden an.. Måske lige give dyrelægen et kald, for at høre hvad du skal være opmærksom på :-)

tænkte at så længe den virker frisk og hopper glad rundt, så håber jeg det går. har lige skiftet dens bur så jeg kan holde øje med dens afføring

Anmeld

22. september 2012

TeamRocket

Gnavere gnaver Det sker der ikke så meget ved. Bare husk at hold øje med den spiser sin mad og ikke får forstoppelse. En sutte dut er ikke det farligeste de kan spise Og det vil dyrlægen uden tvivl også sige hvis du ringer.

Anmeld

22. september 2012

hannetheis

TeamRocket skriver:

Gnavere gnaver Det sker der ikke så meget ved. Bare husk at hold øje med den spiser sin mad og ikke får forstoppelse. En sutte dut er ikke det farligeste de kan spise Og det vil dyrlægen uden tvivl også sige hvis du ringer.

det er godt at høre. lige nu virker den heller ikke påvirket af det

Anmeld

22. september 2012

SussieThyssen

Hold øje med den, og sørg for at den får godt med groft gnavemateriale, så som hasselgrene eller birkekviste, gulerødder og meget gerne bladene fra majskolber, samt de der travler fra kolberne..de fleste marsvin er vilde med det, og lige nu er majskolber jo på tilbud alle vegne.
Den grove kost øger mavesyreproduktionen, som kan hjælpe til nedbrydningen og blødgør gummiet i sutten, så det lettere glider igennem.
Evt giv den et teske alm. madolie en gang om dagen i et par dage.
Så tror jeg nok den skal glide igennem.

Mister den appetitten, eller virker trist og ugidelig, så kontakt dyrlægen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.