Hvorfor ikke bare sige det som det er?? Om vaccine!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

613 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. september 2012

kvinde84

Min søn er lige blevet vaccineret (3 mdr vacc), og døjede efterfølgende med opkast, diarré, feber, og han har også været enormt træt og pylret i dag.

Jeg spurgte lægen om jeg kunne forvente nogle bivirkninger efter vaccinen, og hun svarede "nææ nej, ja altså, måske han vil være noget øm der hvor han er stukket". Min mor fnyser bedrevidende da jeg fortæller hvad lægen har sagt. Og så begynder cirkuset ellers.

Hvorfor siger lægen ikke bare, at den kan give de og de bivirkninger?? Jeg slog det op på nettet, og der står der alle vegne, at den kan give bivirkninger. Jeg kunne ikke finde på, at lade være med at vaccinere af den grund, og jeg spurgte egentlig også først EFTER han var blevet stukket. 

Jeg mener, hvis jeg nu var den bekymrede type, og ikke havde en masse folk med børn rundt om mig, der fortalte at "de får det ofte skidt efter vacc." Så ville jeg jo blive død bekymret  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja det var da ik det heldigste svar. Desvære ka de få det skidt et par dage efter, de kære små. Vh stine

Anmeld

22. september 2012

LinLin

Adam blev lige så syg efter din 3 mdr han var syg i en uge!

Anmeld

22. september 2012

sne190810

Måske fordi der er lige så mange børn som ikke reagerer på vaccinerne, så kunne det tænkes din læge ikke ville male fanden på væggen?

Anmeld

22. september 2012

maria_wlt

Hmm.. Mærkelig læge.. Selvfølgelig er det en bivirkning.. Det ved alle sku da 

Anmeld

22. september 2012

wamse

sne190810 skriver:

Måske fordi der er lige så mange børn som ikke reagerer på vaccinerne, så kunne det tænkes din læge ikke ville male fanden på væggen?

Måske lægen bare har svaret ud fra egne erfaringer

Nogle børn reagerer slet ikke på, mens andre bliver noget mere påvirket

Anmeld

22. september 2012

Bassemor<3

Tror det er fordi det lidt af en selvfølge. De bliver stukket og for sprøjtet virus ind i kroppen, og det skal kroppen jo så bekæmpe så der dannes antistoffer. Og derfor kommer der feber osv.

Anmeld

22. september 2012

Faith

Ingen af mine børn reagerede på den. Min mindste fik den for 14 dage siden og eneste "bivirkning" var at han sov 3½ time bagefter.

Anmeld

22. september 2012

Ayasmor

Jeg kan godt forstå at du er træt af det svar lægen gav dig. Det kan meget vel være at mange børn ikke reagerer synderligt på de vacciner, men der ER bivirkninger og det er altså lægens pligt at informere om virkning og bivirkning. Derfor synes jeg det er et meget tyndt svar, specielt når der bliver spurgt direkte. Det er helt fint at lægen informere ud fra evt. egen erfaring, men så mener jeg at h*n burde have sagt: Ja der er bivirkninger som ... og ... og ..., MEN det er min erfaring at langt de fleste børn reagerer minimalt på dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.