Jer som IKKE køber termotøj til jeres børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.165 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. september 2012

Maja_4000

Hvad har de så på i efteråret ? - og i foråret for den sags skyld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

An&Jo

Maja_4000 skriver:

jeg køber ikke termotøj, synes faktisk det er lidt spild af penge..

Så istedet, så ligger der altid strømpebukser til Johannes, og så har begge drenge ellers fleecetrøjer som de har på under regntøjet, og så synes jeg det fungerer ligeså godt..

Anmeld

21. september 2012

HeXeri

Maja_4000 skriver:

Ligenu har han sine gummistøvler på, et nummer for stort, så der er plads til en tyk sål og et par gode varme sokker. Så har han sine regnbukser på og regnjakke med foer.

Men han har fået efterårs-outfits hentet op fra kælderen, så nu består hans garderobe af t-shirts og uldne trøjer og bukser med foer i. Jeg er vanvittigt bekymret for at få ham pakket alt for godt ind nu og så have et problem til februar når snestormen kommer

Så den står på ekstra trøje de kolde morgener og ellers godt med uldne trøjer og varme bukser, elefanthuen er kommet i brug og vanter har han på om morgenen. Til forår går han sådan set i sin flyverdragt til træerne begynder at springe ud, så får han igen regntøj og gummerøjser på.. indtil videre ihvert fald

Anmeld

21. september 2012

Maja_4000

An&Jo skriver:

jeg køber ikke termotøj, synes faktisk det er lidt spild af penge..

Så istedet, så ligger der altid strømpebukser til Johannes, og så har begge drenge ellers fleecetrøjer som de har på under regntøjet, og så synes jeg det fungerer ligeså godt..

Skal lige forstå det rigtigt .. Skal pædagogerne så give han strømpebukser på hvis de skal ud i vuggestuen?
Caroline har en fleece , men jeg synes sgu allerede den er for kold kan du anbefale et mærke?

Anmeld

21. september 2012

Maja_4000

HeXeri skriver:

Ligenu har han sine gummistøvler på, et nummer for stort, så der er plads til en tyk sål og et par gode varme sokker. Så har han sine regnbukser på og regnjakke med foer.

Men han har fået efterårs-outfits hentet op fra kælderen, så nu består hans garderobe af t-shirts og uldne trøjer og bukser med foer i. Jeg er vanvittigt bekymret for at få ham pakket alt for godt ind nu og så have et problem til februar når snestormen kommer

Så den står på ekstra trøje de kolde morgener og ellers godt med uldne trøjer og varme bukser, elefanthuen er kommet i brug og vanter har han på om morgenen. Til forår går han sådan set i sin flyverdragt til træerne begynder at springe ud, så får han igen regntøj og gummerøjser på.. indtil videre ihvert fald

Jeg er også rigtig bange for at få pakket Caroline for godt ind :b men samtidig er jeg jo også rigtig bange for at hun skal fryse hehe

Anmeld

21. september 2012

Pigent

Maja_4000 skriver:

Jeg vil sige enten regntøj med termotøj inden under når det er koldt eller regntøj med for både i bukserne og jakken. 

Hvis det ikke er vådt udenfor er termotøj jo fint. 

Efter jeg er begyndt at arbejde i daginstitution kan jeg se at termotøj bliver brugt meget. Man kan både få dyrt og billigt

Anmeld

21. september 2012

morethanperfect

Maja_4000 skriver:

Oscar får strømpebukser på , indenunder hans bukser .. 
Og så får han bare en jakke på  

Anmeld

21. september 2012

DitteFisk

Her fungerer det altså med en softshell jakke (varm af slagsen) og regntøj indtil videre - han er snart 5  

Anmeld

21. september 2012

Dorthe1986

Her i efteråret har jeg købt en softshell heldragt til Emil :-) den er foret med fleece og så er den vandtæt :-) så her er der lunt tøj og regntøj i et, og der er ingen betænkeligheder ved at putte ham i den i tørvejr, fordi den netop ikke virker regntøjsagtig

Havde termotøj i foråret, men synes det var sådan lidt lala... Og når han havde det inden under regntøj så kunne han dårligt bevæge sig :/

Så tror jeg i årene fremover vil anskaffe sådanne softshelldragter, for er virkelig tilfreds med den

Anmeld

21. september 2012

An&Jo

Maja_4000 skriver:

Skal lige forstå det rigtigt .. Skal pædagogerne så give han strømpebukser på hvis de skal ud i vuggestuen?
Caroline har en fleece , men jeg synes sgu allerede den er for kold kan du anbefale et mærke?

Ja de ligger oppe i hans kasse, og så er det pædagogerne der vurderer om det er for koldt at undvære dem..

Altså vi har bare dem fra H&M og her er de altså aldrig kolde når de bruger dem.. Men de har også kun haft dem med den sidste uge, ellers har de ikke haft noget under deres regntøj.. Jeg har nemlig fundet ud af at man skal passe på med at klæde dem for meget på for tidligt, og så længe de ikke klager over de fryser, så får de ikke andet på..
Men hvis man allerede nu giver dem en masse tøj på, hvad skal man så gøre om en måned hvor det er endnu koldere??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.