Er der en kurder der vil forklare mig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

499 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. september 2012

HeXeri

Hele den her PKK sag fik mig gjort lidt interesseret, jeg vil frygteligt gerne have det forklaret af en der faktisk ved noget om det.

Fordi - er det rigtigt at PKK er en arbejderbevægelse der arbejder for lighed mellem tyrkere og kurdere? Disse tyrkiske bomberdamenter blev foretaget i 80'erne, ikke sandt?

Er en del af PKK's krav det nordlige tyrkiet? Såvidt jeg forstod var det et område der bar rigt på bjerge, men ikke så meget dyrkbart jord og ingen interesser i undergrunden?

Jeg synes det er lidt underligt vi ser PKK figurere på terrorlisten, når kurderne et eller andet sted kun gør hvad FN gjorde for Israel i sin tid? Eller er det helt misfortsået?

Jeg vil helst ikke træde nogen over tæerne, men jeg kender bare ingen kurdere og vi snakker ret meget om hele den her PKK situation herhjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

Merii

PKK er terrorister, som hver eneste dag dræber skyder bombedere tyrker og tyrkisk jord. sætter ild på gaderne, selvmordsbomber osv.

De kalder sig kurder og vil have tyrkisk jord som de så vil kalde for kurdistan, det nordlige tyrkiet er rig på bjerge men er så god som andre steder i tyrkiet der er INGEN forskel, du er helt forkert på det med at det ikke er dyrbart jord osv. der er liv som der er i istanbul, ankara antalya osv.

De vil have noget som ikke er deres.

Mvh. En tyrker

Anmeld

21. september 2012

HeXeri

Merii skriver:

PKK er terrorister, som hver eneste dag dræber skyder bombedere tyrker og tyrkisk jord. sætter ild på gaderne, selvmordsbomber osv.

De kalder sig kurder og vil have tyrkisk jord som de så vil kalde for kurdistan, det nordlige tyrkiet er rig på bjerge men er så god som andre steder i tyrkiet der er INGEN forskel, du er helt forkert på det med at det ikke er dyrbart jord osv. der er liv som der er i istanbul, ankara antalya osv.

De vil have noget som ikke er deres.

Mvh. En tyrker

Mange tak. Men det var nu ikke tyrkernes side af sagen jeg gerne ville høre 

Anmeld

21. september 2012

Merii

HeXeri skriver:

Mange tak. Men det var nu ikke tyrkernes side af sagen jeg gerne ville høre 

Ja det er jeg godt klar over  Kunne ikke bare gå videre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.