Hej piger! Det var mig som stod bag denne tråd:
https://www.baby.dk/debat/191573pi1/ordet-er-frit/h jaelp-jeg-har-en-depression.aspxUndskyld jeg ikke har fået svaret mere men overskuddet har ikke været til det. Jeg var hos lægen i går, og ja, jeg har jo som sagt en depression. Vi fik talt meget frem og tilbage om hvordan og hvorledes...
Plan smart er, at jeg vil starte med at gå til jævnlige samtaler hos lægen. Og så talte vi om orlov/sygemelding fra mit studie.. Som det ser ud lige nu får jeg IKKE læst! Jeg burde læse omkring 40-50 sider dagligt inkl. noter og overstregning for at være med, men jeg har ikke læst noget som helst siden i søndags, og jeg får det ikke gjort i dag. Jeg KAN ikke! Jeg kan ikke koncentrere mig eller overskue det. Jeg kommer ikke afsted til forelæsning.. Det kører bare bestemt ikke... Og får det bare værre hver dag fordi jeg så oven i alle de andre ting får det dårligt over min manglende læsning

Vi har så talt om den her sygemelding. Jeg kan få en lægeerklæring, så jeg vil blive sygemeldt fra mit studie indtil næste september, altså et år. Der er utrolig mange positive aspekter i den løsning:
1. Jeg skal ikke stresse over studiet
2. Jeg vil kunne bruge tiden på at få det bedre. Jeg er som udgangspunkt imod medicin, og er jo også gravid. Så jeg vil bruge tiden på alternative metoder: Lægesamtaler, masser af motion, sund kost, evt. akupunktur osv. Indgangsvinkler til at få det bedre og komme gennem depressionen.
3. Jeg vil kunne få 5 måneders barsel med næste barn (hvorefter kæresten tager over) i stedet for at jeg slet ikke har barsel og skal til eksamen med et spædbarn.
4. Da pensum ikke ændrer sig fra år til år, typisk måske kun én eller to artikler til forskel, vil jeg kunne bruge et helt år på at læse dette semesters pensum. Så måske 1-2 tekster om ugen, som jeg nu kan overskue det, i stedet for 2 om dagen. Det betyder, at når jeg så starter på dette semester igen til efteråret, er jeg enormt velforberedt og inde i fagene og teksterne, og vil således få en stille og rolig start tilbage på studiet, hvor jeg vil have bedre tid til en helt lille og vores ældste..
For mig at se er det virkelig en god plan. Det negative er selvfølgelig, at jeg vil skulle udskyde min uddannelse, og jeg har i forvejen været et år på barsel. Men hvad synes i? Er det ikke bedre at arbejde på at få det bedre og derefter kunne gå til studiet med positiv energi og nyde det, end at forsøge at slæbe sig gennem de næste to semestre med ringe tid til selvpleje, og mulighed for slet ikke at klare den og gå helt ned...
Jeg vil gerne høre jeres tanker... Jeg har møde med studievejledningen i eftermiddag angående at høre nærmere om orlov, sygemelding og økonomi. Så jeg har alle aspekter med...