Marjansen skriver:
Det er rigelig klamt det her, men håber ikke I er sarte. Har brug for Jeres råd, eller om nogen har prøvet lignende ?
Min mens kom desværre i mandags.
1. hvornår er det man siger ens mens rigtig er startet? først når det er "rigtigt" rødt - eller fra når man starter med at bløde lidt brunt ?
Fra fredag til søndag "blødte" jeg brunt - ikke ligesom mens. og fra mandag og indtilvidere og endnu bløder jeg så "alm" lyder vildt voldsomt ? Eller hvad mener I ?
Og oveni i det, her kommer det klamme, jeg bløder klumper
og det er som det står - kom små/mindre meget mørk blod klumper med på bindet og nogen er endda lidt større !!
Nogen der kender til dette ? oveni så er følelsen og ømheden meget trykkende der nede, føler det som om underlivet er ved at sykke eller noget
jaaa, jeg ikke helt dygtig til at forklare det og ret klamt at høre på, håber I klare den 
Nogen der ved eller har prøvet ligende ?
Håber I kan hjælpe mig
Hvis du normalt bare bløder rimeligt klart blod, uden klumper eller brun opstart, så kunne det godt lyde som om du har en lille abort...desværre.
Vi bløder alle sammen forskelligt. Når jeg har mens, så har det altid været som du beskriver det der, men hvad der er normalt for den ene er ikke normalt for den anden.
Faktum er, at du oplever din mens anderledes end normalt.
Jeg har aborteret mange gang i mit liv, og har oplevet det som du nogen gange, medens jeg også har blødt friskt blod andre gange, så også der kan det være forskelligt.
Hold øje med blødningen, den kan godt vare et par dage længere end normalt, men hvis der kommer mange smerter, at det bliver en voldsom blødning eller ikke vil holde op efter en uges tid, så kontakt lægen.
Og så lige et trøstekram.
Det er helt normalt at den første graviditet ikke bliver til noget, det er som om kroppen skal prøvekøre hormonballance, livmoder osv inden der endelig sker noget

Kærligst
Sussie